Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Savner det..
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jeg har fundet mig en sød kæreste og vi har nu været sammen i ca. 4 måneder. I de 4 måneder har jeg overhovedet ikke rørt andet end alkohol. Inden jeg mødte hende var jeg også stoppet med alle former for stimulanser og gået over til det psykadeliske.

Er dog begyndt at savne det nu.. Drømmer rigtig meget om et svampetrip eller måske meskalin. Jeg ved dog at min kæreste tager en del afstand fra det. Hun ved hvad jeg har lavet før men hun er ikke sådan at snakke med omkring det. Jeg tror det bunder en del ud i at svigermor er panser (yes godt valg :D) og at hun har fået tudet ørene fulde hele sin skolegang.

Jeg er så heldig med at svigermor der godt vil diskutere lidt og hun ser egentlig let nok på hash.

Nogen forslag? Skal jeg bare leve lykkeligt med min kæreste og droppe drømmen, eller blive ved at jage den og måske miste hende?

Titel:
Dedikeret medlem

din dame kan sku godt tillade et enkelt svampetrip eller to, bank noget fornugt ind i hovedet på hende og prøv at forklar det faktisk slet ik er så farligt som hun tror.

Titel:
Insane psychedelia user!

Vær en mand!

Titel:
Dedikeret medlem

Dr. Phibes skrev:
Vær en mand!

Hvordan gør man?

Titel:
Insane psychedelia user!

Man bliver ikke til modellervoks bare fordi en pige kan lide en eller for at få en pige til at lide en.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Et forhold bygger ofte på kompromisser. Dette er bare et hun skal indgå med dig. Prøv at få hende til at forstå det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Man bliver i et forhold nødt til at respektere hinandens ønsker, inden for visse grænser. Hun behøver jo absolut ikke være til stede når du indtager/ er påvirket af dit foretrukne psykedelika, og hvis du tager vare på dig selv og så vidt muligt sørger for du kommer ud på den anden side, så må hun acceptere og respektere dette.
Jeg har selv en kæreste der er meget imod stoffer, men det skyldes at hun har haft nogle grimme oplevelser med dem i form af visse mennesker i hendes liv ikke kunne styre sig selv og stofferne, men hun er langsomt begyndt at bløde meget op, da jeg gennem mig selv og min omgangskreds har vist at det er muligt at tage forskellige stoffer på forsvarlig og fornuftig vis.
Du kæmper mod et livs overbevisning, så du får hende ikke omvendt med en halv times forklaring, hun skal opleve at virkeligheden er en anden, så tror jeg bestemt der vil ske en langsom opblødning.
Uden at hun overhovedet behøver at tage dem selv, så lad være med at foreslå det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Min kæreste var meget bange for hash da jeg mødte hende, så det første års tid røg jeg meget sjældent når hun var i nærheden. Nu er der gået to et halvt år, og hun har opdaget at man godt kan have et fornuftigt forhold til rusmidler. Idag ryger hun selv (dog sjældent) og er begyndt at tale om at prøve svampe.

pointe: respekter hendes følelser/holdninger, men kræv også at hun respekterer dine, så skal hun nok vænne sig til det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Som de andre siger synes jeg du skulle prøve at sætte hende ind i tingene. Hun må jo også kunne forstå at når du har holdt den i 4 mdr. for hendes skyld, så kan du vel også styre det, hvis du "får lov" til at gøre det ind i mellem. Og som DeHades skriver behøver hun jo slet ikke at være der og opleve det. Jeg ved dog hvordan nogen piger har det med stoffer. Har selv en veninde, som er fuldstændig 100% umulig at forklare noget som helst om stoffer, da det er noget ulovligt dødsensfarligt lort, som man bliver afhængig og fucked up af uanset hvordan man tager det. Hvis det er sådan må du jo vælge

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan godt se hvad i mener. Tror jeg vil forsøge at snakke lidt med hende.. Hun har før lyttet efter men det svært at trænge virkelig igennem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er vigtigt at du ikke sætter stofferne op på en piedestal og udlægger dem som Guds gave til mennesket, men sørger for at hun er klar over at du kender de risici der er forbundet med brugen nøje, og at du jo selvfølgelig derfor tager dine forholdsregler.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har skam også snakket en del med hende om det, og det eneste hun sådan rigtig vil høre på er kakti og svampe. Hun tager dog stadig kraftig afstand til det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Doiiing skrev:
Har skam også snakket en del med hende om det, og det eneste hun sådan rigtig vil høre på er kakti og svampe. Hun tager dog stadig kraftig afstand til det.

Men at hun i det mindste vil lytte er dog en god start, om ikke andet, så det skal nok komme. Hun skal som sagt nok bare opleve at det langt fra er alle der ender med en nål i armen bag en togstation, eller som sidder med en spændetrøje på i en gummicelle, 'counting flowers on the wall'...
Tag det lidt i hendes tempo. Jeg tror også at når hun er blødt op vil du nyde dit trip meget mere, da du så ved at det er i orden med hende, og ikke har det liggende i baghovedet at den pige du elsker sidder hjemme og skumler for vildt over at du er blæst en aften. Jeg kunne godt forestille mig at det ville have en ret negativ indvirkning på dit trip.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Nu er jeg selv pige, og var til at starte med også ganske forfærdet, da min daværende, nære ven begyndte med svampe og psykedeliske stoffer. Det bundede i, at jeg ren og skær bekymrede mig for ham og var særdeles bange for, at der skulle ske ham noget.

At der er nogen, der bekymrer sig om en, er aldrig en helt dårlig ting :) - og jeg er sikker på at netop det at du tager hendes bekymringer med i dine overvejelser, om hvorvidt du igen skal stoffer, betyder meget for hende.

Men som de andre skriver, så sæt hende ind i tingene og fortæl hende om de positive oplevelser stofferne giver dig. Du kunne evt. lade hende fortælle om sine fordomme – som man må gå ud fra hun har en del af, for derefter så vidt muligt at komme dem til livs. Viser du, at du er velvidende om, hvad du bevæger dig ud i, er det ganske sikkert med til at dulme hendes bekymringer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
bare sig det til hende som det er... der er jo ingen grund til bekymring når du tager stoffer på så lavt et stadie som du nu siger... man har da ret til at more sig engang imellem... men man behøver jo heller ikke at fortælle det medmindre de spørger :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Det nemmeste ville være at finde et stof hun ikke ser som narko. Så er der ikke så meget der skal overvindes for hende.

Rød fluesvamp fx. Dog ville jeg nok finde et andet lidt mere behageligt stof.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
bare sig det til hende som det er... der er jo ingen grund til bekymring når du tager stoffer på så lavt et stadie som du nu siger... man har da ret til at more sig engang imellem... men man behøver jo heller ikke at fortælle det medmindre de spørger :wink:

Jeg har ikke lyst til at sige til hende; Hør her snut jeg tager stoffer færdig. Så bliver hun sku mobset .. Vil hellere bruge 1 år hvis det er den tid der skal til og så få hendes accept. Jeg har moret mig en del med diverse illegale substanser (haha) og det eneste der trækker i mig er 2-3 trip om året.

Hun er vigtigere end stoffer for mig.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
SiCriS skrev:
din dame kan sku godt tillade et enkelt svampetrip eller to, bank noget fornugt ind i hovedet på hende og prøv at forklar det faktisk slet ik er så farligt som hun tror.

Ja, og bank skal forstås bogstaveligt! Prøv evt. at læse Machiavellis "Fyrsten" den er fuld af gode råd om alt fra erobring af land til opdragelse af kvinder. En sand klassiker.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis det er noget du føler bunder kraftigt nok i dig selv til at du mener at du virkeig vil igen, tror jeg ikke det er værd at gå på kompromis med. Ikke på den måde sagt at du skal være drastisk, slå op og det hele men måske bare "være en mand" 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Doiiing skrev:
Jeg har fundet mig en sød kæreste og vi har nu været sammen i ca. 4 måneder. I de 4 måneder har jeg overhovedet ikke rørt andet end alkohol. Inden jeg mødte hende var jeg også stoppet med alle former for stimulanser og gået over til det psykadeliske.

Er dog begyndt at savne det nu.. Drømmer rigtig meget om et svampetrip eller måske meskalin. Jeg ved dog at min kæreste tager en del afstand fra det. Hun ved hvad jeg har lavet før men hun er ikke sådan at snakke med omkring det. Jeg tror det bunder en del ud i at svigermor er panser (yes godt valg :D) og at hun har fået tudet ørene fulde hele sin skolegang.

Jeg er så heldig med at svigermor der godt vil diskutere lidt og hun ser egentlig let nok på hash.

Nogen forslag? Skal jeg bare leve lykkeligt med min kæreste og droppe drømmen, eller blive ved at jage den og måske miste hende?

IMO bør du til at starte med gøre op med dig selv om du vil leve med eller uden stoffer. Såfremt du kommer frem til at du vil prøve det igen, vil jeg anbefale at melde klart ud overfor din kæreste. Jo før, jo bedre.

Og du bør efter min mening insistere på at tale om det.

Overvej tingene grundigt, men vigtigst af alt; involvér din kæreste i dine spekulationer.
Der er ingen grund til at "spilde" både hendes og din tid, hvis ikke I vil samme vej.

Jeg har for nylig mistet en kæreste jeg havde haft gennem næsten 2 år. Dette skyldtes stoffer, men hovedsageligt den faktor at jeg ikke meldte klart ud fra starten og løj omkring det.

Håber en smule erfaring kan bruges... :)

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]