Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg har bestemt mig for at vente mindst et år endnu med at starte på en uddannelse. Jeg færdiggjorde HF sidste år, og har arbejdet på fabrik i år, og nu har jeg lyst til at prøve noget helt nyt.
Jeg bor nemlig stadig hjemme, men synes det virker lamt at flytte i en 1 værelses 5 km fra mine forældre, når jeg nu ikke har problemer i min familie.
Derfor har jeg tænkt i alternative baner, og kunne enormt godt tænke mig at skrive et år (2 kan selvfølgelig ikke udelukkes) ud af kalenderen, og bo sammen med nogle fede personligheder i et slags kollektiv, f.eks. i et parcelhus eller på en gammel gård el. lignende. Her kunne vi så slappe af, og melde os ud af ræset og presset fra omverdenen: Holde nogle fede udendørs psytrancefester i haven, gro noget skunk, dyrke vores hobbies eller hvad man nu kunne have lyst til. Bare chille helt ned, og ikke lade sig påvirke af omverdenen stress og jag!

Er der nogen der kunne have lyst til at noget lignende, så skriv en PM!
Det ville være at foretrække hvis vi kunne finde et sted i midtjylland, men intet must overhovedet!

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Synes det lyder virkelig fedt, er godt nok lige flyttet sammen med damen og studere og sådan, så desværre ikke aktuelt, men kan nogle gange virkelig godt misunde en tilværelse som den du beskriver, kunne jeg sagtens finde på når jeg blev lidt ældre og var færdig med studiet og evt. ikke havde en kæreste :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
ja det kunne da være nice... går osse selv med tanken... men kan nu godt li mit murer-arbejde.. og vil gerne gøre min uddannelse færdig... men kunne godt tænkes at når jeg flytter ud ville jeg lave min egen form for kollektiv.. nyde mit arbejde, derefter hjem og nyde at dyrke mit stash og andre psykedeliske ting og sager... det er min fremtids plan.. bare nyde livet og tjene penge ved det jeg kan li... bedre bliver det sku ikke imo.

og rejse til spændende lande og opleve naturen... indien, nepal eller island... hvem ved... rejs ud i verden og trippe i de forskellige naturskønne områder..og opleve livet...Hell yeaH

plus at når jeg runder de 60 og går på pension har jeg jo nok tjent nok penge osv. til at chille heeelt ud til når jeg bliver en gammel mand... der hvor huset/gården er betalt af.. skal jeg bare rende rundt og dyrke på livet løs og fucke samfundet op med div. skøre ideer.. for der er jo ingen der vil melde en gammel mand...hehe. :wink:

Titel:
Methylon Connoisseur

waggafnipsen skrev:
plus at når jeg runder de 60 og går på pension har jeg jo nok tjent nok penge osv. til at chille heeelt ud til når jeg bliver en gammel mand... der hvor huset/gården er betalt af.. skal jeg bare rende rundt og dyrke på livet løs og fucke samfundet op med div. skøre ideer.. for der er jo ingen der vil melde en gammel mand...hehe. :wink:

Gid danskerne var sådan.. Men er på det seneste begyndt at tvivle, virker som om de ville stikke en gammel uskyldig mand bare han havde en anden farve øjenbryn end dem selv.. suk..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja der er godt nok megen vold mod de gamle nu om dage selvom de egentlig skulle respekteres med deres lange livserfarrende viden... men hvis nu jeg når at få startet en psykedelisk revolution i mine lidt yngre dage kan jeg dage håbe på at det når at ændre sig = peace, love and harmoni.

Titel:
Methylon Connoisseur

waggafnipsen skrev:
ja der er godt nok megen vold mod de gamle nu om dage selvom de egentlig skulle respekteres med deres lange livserfarrende viden... men hvis nu jeg når at få startet en psykedelisk revolution i mine lidt yngre dage kan jeg dage håbe på at det når at ændre sig = peace, love and harmoni.

Dejlig tanke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
jeg kan sagtens følge din tankegang med at stresse helt ned og alt det, men jeg ved bare at hvis det var mig der ikke skulle lave noget et helt år, altså ingen skole osv, bare tusse lidt rundt og hygge om nogle skunk planter osv, så ville jeg komme til at kede mig LYN hurtigt, og så skulle der ske noget..

men jo tanken er da tillokkende, hvis det ikke var fordi jeg kendte mig selv så godt at jeg ved det aldrig ville blive til noget godt.

Titel:
Dedikeret medlem

Jay@

Tanken er også at jeg vil fordybe mig i selvudvikling, meditation, yoga og den slags. Ihvertfald en stor del af tiden.

For, ja, hvis man bare vågner op og ikke ved hvad man skal bruge dagen på, bliver det lynhurtigt kedeligt. Det kender vi vel alle fra ferierne, hvor det ind imellem kan knibe med at få tiden til at gå på en interessant måde.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Lyder rigtig fedt! Hvor skriver man under? :P
Har selv tænkt tanken, men må nok blive når jeg er færdig med min uddannelse. Tror nu hurtigt Skunk og psytrancefester i haven bliver en dårlig kombo, træls at få ødelagt sit lille paradis pga. en støjklage der bliver til et hampe-bust. :?

Titel:
Methylon Connoisseur

BisMann skrev:
Lyder rigtig fedt! Hvor skriver man under? :P
Har selv tænkt tanken, men må nok blive når jeg er færdig med min uddannelse. Tror nu hurtigt Skunk og psytrancefester i haven bliver en dårlig kombo, træls at få ødelagt sit lille paradis pga. en støjklage der bliver til et hampe-bust. :?

Så må det jo bare ligge midt i INGEN ting, vel også derfor midtjylland er foreslået? :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det er jo lige netop derfor at det skal være på en gård langt væk fra alt :wink: Nu er jeg selv født og opvokset på landet her i det nordsjællandske og der er godt nok mange fede gårde, hvor man kan råbe og skrige så tosset man vil, uden at nogen hører en. Idéen er skam god nok

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Skidefed ide John, jeg er dog meget knyttet til min by københavn..
Jeg gad rigtig godt bo i kollektiv med en masse fede mennesker men at flytte ud i midten af the great big nothingness ville være for meget for mig, jeg kunne leve med at bo et godt stykke udenfor byen så man stadig kunne drage nytte af alle de kulturelle tilbud der måtte fange en og være der hvor ideerne bliver skabt og hvor man har en chance for at præge samfundet i den retning man nu måtte ønske. Jeg ku ønske mig et liv hvor jeg til dagligt var i byen og derefter kunne tage hjem til mit paradis og koble af i haven med fællesyoga, lejrbål, fiskning eller bygning af en træhytte sågar!

Det ville jeg have det godt med, men hvis jeg lukkede mig helt ude ville jeg føle mig alene tror jeg og man ville ikke have den store mulighed for at tage en pause fra hinanden hvis man fik pip... Bortset fra den foreslående location er jeg sgu frisk, har selv leget med tanken ofte.. Det tror jeg der er mange herinde der har! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja vi er den nye ungdomsbevægelse.... problemet er bare at vi er så få, og vi ligefrem er en truet race...

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis man investerer i en scooter eller et automobil, kan man jo sagtens bo ude hvor man kan larme så meget man lyster, og samtidig være med i det alt det kulturelle og sociale der foregår i en større by.

Derudover behøver alle beboerne jo ikke have præcis de samme mål med at bo der - Det jo ikke ulovligt at arbejde eller studere samtidigt :)

Jeg burde måske tilføje at jeg naturligvis ikke havde tænkt mig at flytte sammen med nogen, uden at have mødt dem en del gange, og set om vi "connecter".

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det lyder utroligt uproduktivt. Jeg synes hellere, at I skulle komme igang med jeres uddannelser, sådan at I kan være til gavn for samfundet. Det nytter ikke, at folk I jeres alder læner jer tilbage og lader dovenskaben konsumere jer. Som et minimum bør I bidrage positivt til samfundsøkonomien ved at arbejde (gerne mere end 37 timer) og bruge jeres penge på diverse forbrugsgoder.

Nå, hvad venter I på?

-Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Psyko skrev:
Det lyder utroligt uproduktivt. Jeg synes hellere, at I skulle komme igang med jeres uddannelser, sådan at I kan være til gavn for samfundet. Det nytter ikke, at folk I jeres alder læner jer tilbage og lader dovenskaben konsumere jer. Som et minimum bør I bidrage positivt til samfundsøkonomien ved at arbejde (gerne mere end 37 timer) og bruge jeres penge på diverse forbrugsgoder.

Nå, hvad venter I på?

-Psyko

Okay far :shock:

Titel:
Dedikeret medlem

Psyko skrev:

Nå, hvad venter I på?

-Psyko
:yeah:

Word, pysko :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har ladet mig fortælle, at man også sover sammen med andre unge mænd i militæret. Det er måske en militærkarriere I skal overveje gutter? Massere af frisk luft, muligheder for at sove i telt (bivuak) og morgengymnastik en masse. Hvem ved, hvis I bliver sendt til nogle af verdens brændpunkter, så kan I muligvis score lidt tjald. Såvidt jeg ved er der ganske meget af det i Afghanistan.

http://forsvaret.dk/FVR/

Det er bare med at få sendt de ansøgninger afsted, mens I stadig er unge!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvorfor kun 37 timer om ugen? Man skal da tage alt det overarbejde man kan komme til. Så laver man flere penge, betaler mere skat og køber flere unyttige materialistiske ting. Fogh elsker os for det.

Kollektiv lyder fedt, men hvordan vil du klare finanserne? Du tror vel ikke at staten udbetaler bistand til hashrygende kollektivister?

Man kan godt bo i kollektiv, men alt koster penge, derfor skal man sgu stadigvæk uddanne sig og arbejde, ellers går livet ned med flaget.

Men det er en kæmpegod ide.

Titel:
Dedikeret medlem

[quote="Schizophreniak"]

Kollektiv lyder fedt, men hvordan vil du klare finanserne? Du tror vel ikke at staten udbetaler bistand til hashrygende kollektivister?

quote]

Jeg regner med at sælge min krop til midaldrende, buttede kvinder.
Og hvem sagde noget om hash? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]