Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej folkens.

For nogle weekender siden var jeg i byen med nogle venner.
Da vi har været derinde i godt 30min, kommer der 2 dørmænd hen og tager fat i mig, og mine 2 venner.

De siger så at vi skal komme med ud i køkkenet, vi går med dem og da vi kommer derud siger de at vi skal tømme vores lommer. De begynder så at spørge os, hvad vi har taget til aften.

De forklarer os at vi kan vælge og tage en test, få livstidskarantæne, og blive kørt hjem af panserne og de vil ransage hele vores hus, hvis den altså er positiv,
eller vi kunne indrømme vi havde taget noget og komme igen næste uge.

Det er ved at være lidt irreterende for hver gang jeg er i byen kommer endten jeg eller mine venner ned og skal tjekkes 2-3 gange på en aften, nogengange vil de endda have man smider tøjet så man står i underbukser?

Men jeg kom til at tænke på om en dørmand har ret til at kræve man tømmer ens lommer, og visitere end. og endda afklæde sig?

Titel:
Flueknepper kongen

Ja. Det tvivler jeg ikke på, de har. De har jo licens til den slags.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Levose skrev:

Er det et hovedløst gæt, eller ved du rent faktisk noget om emnet?
Jeg henviser til Dørmandskompendiet, hvor der udtrykkeligt står hvad dørmænd har ret til, og hvad de ikke har ret til. Dørmænd har hverken flere eller færre rettigheder end en hvilken som helst anden civil person. Læs specielt side 62 - 63. Det er undervisningsmateriale fra 2005, men jeg ved ikke om der er blevet ændret på lovgivningen for området siden da?

Titel:
Flueknepper kongen

Ganske hovedløst gæt. Men som regel er det altid en god idé at tækkes dem og ikke være provokerende. Det er alligevel dem der får ret.

Så hvis der er noget, der skal laves om, er det hele systemet.

Men ja, dørmænd kan være nogle fucked up typer. Det er jo just heller ikke de blideste lam, der bli'r dørmænd!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Levose skrev:
Ganske hovedløst gæt. Men som regel er det altid en god idé at tækkes dem og ikke være provokerende. Det er alligevel dem der får ret.

Men ja, dørmænd kan være nogle fucked up typer. Det er jo just heller ikke de blideste lam, der bli'r dørmænd!

Hov hov hov. En dørmand har sgu følelser, har du glemt at tænke på det?

Titel:
Dedikeret medlem

the-red-pill skrev:
Levose skrev:

Hov hov hov. En dørmand har sgu følelser, har du glemt at tænke på det?

Dem må de rode med, når de har fri!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Efter jeg har skruet mit alkohol indtag ned til et minimum, får jeg altid smil og en god samtale med på vejen hos dørmændene.
De fleste dørmænd er sgu gode nok, men det er klart de er mere tilbøjelige til at flippe fordi de er vant til provokerende fjolser natten lang.

Til trådstarter@

Hvis dig og dine venner bliver tjekket 2-3 gange i løbet af en by tur, skulle i nok overveje at tage lidt færre stoffer, så det ikke er så tydeligt. Hvis i løber rundt med røde øjne på størrelse med tekopper, og munden ikke står stille 1 sekund, er der vel ikke noget at sige til de ikke gider se på jer.

Jeg er personligt aldrig blevet tjekket for stoffer, hverken i byen eller til trance arrangementer.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg gætter på at det 34 i dit navn står for Hillerød? I såfald lyder det som på piccadilly. Og der har jeg også kun dårlige erfaring med dørmændne, som også efter min mening er meget aggressive, truende (med politi, karantæne, tilhold osv.) og så er de helt vilde med at snakke i køkkenet. :roll: desværre kan man ikke gøre noget ved det, har ingivet en klage som forblev ubesvaret. Man må bare bide tænderne sammen, smile lidt til dem og snakke dem efter munden, det plejer at virke for mig, pånær hvis de har stemplet mig på forhånd.

Har også et spørgsmål andgående club-nattelivet. Her i fredags gik jeg et smut på toilettet for at tage en bane. Lige da jeg havde lagt den op, blev døren revet op af en meget sur stor dørmand, som godt vidste hvad jeg lavede :shock: jeg gik pænt med ned og tog min jakke, undskyldte ulejligheden. Da jeg så kom ud spurgte jeg så en dørmand hvordan de enlig kunne se hvad jeg foretog mig på toilettet. Han svarede at "man kunne se igennem de små revner, og folk snakkede". Men da jeg hverken havde fortalt noget til nogen, og der ingen små revner var mistænker jeg dem for at lurer på toilettet med kamera. Er det lovligt?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hell no - Kameraer på toiletterne er 100 % ikke lovligt, heller ikke selvom det er på privat ejendom.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
3400 plejer da ikk være så slemme med dørmænd ?

sys meget mere at de i helsingør er slemme, men ved ikk, det er vel osse lidt med hvor stor ens attitude er, for hvis man har den der her kommer jeg og smadre sgu da alt osv. så tager de fat i en :S

men undre sgu osse mig det med toilettet, men det er vel lige i overkantet at installere kamera derude ? kan osse være der var en der skulle skide som så bar sagde der var en ude på lokummet og lave noget lort ??

Senest rettet af psytaihai 28 maj 2007 18:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Det var netop på Retro i Helsingør. Og nej jeg var ene mand på toilettet da jeg var derude. Ingen har kigget, og det var lige da jeg havde drysset amf (ikke delt op) at han kom og hev døren op. Men mente nok at det var ulovligt. Men herregud, jeg klager ikke, for de tog ikke mit amf og de henvendte sig heller ikke til politiet. :wink: så jeg slap da billigt nok.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Søren Putte skrev:
Det var netop på Retro i Helsingør. Og nej jeg var ene mand på toilettet da jeg var derude. Ingen har kigget, og det var lige da jeg havde drysset amf (ikke delt op) at han kom og hev døren op. Men mente nok at det var ulovligt. Men herregud, jeg klager ikke, for de tog ikke mit amf og de henvendte sig heller ikke til politiet. :wink: så jeg slap da billigt nok.

Ja, jeg tror faktisk også du slap billigt, men lyder ikke helt sundt at de vidste det, har de cam på toilettet er det i hvert fald meget ulovligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Johndeere skrev:
Efter jeg har skruet mit alkohol indtag ned til et minimum, får jeg altid smil og en god samtale med på vejen hos dørmændene.
De fleste dørmænd er sgu gode nok, men det er klart de er mere tilbøjelige til at flippe fordi de er vant til provokerende fjolser natten lang.

Jeg har den modsatte oplevelse. Efter at jeg definitivt droppede alkohol for 6 måneder siden, synes jeg blot det er endnu tydeligere at se, hvor dårligt dørmænd behandler folk, ubehøvlet sprog, unødvendigt hårde udsmidninger etc. De fleste er bare for stive til at fatte det....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:

De har ikke licens til en skid.

De har selvfølgelig IKKE ret til at visitere dig, klæde dig af, eller noget som helst i den dur. Hvad de har ret til er at tilbageholde dig hvis du begår noget ulovligt, og smide dig ud af stedet hvis de har en god grund til det (dog vil det sikkert ikke hjælpe at klage hvis de smider dig ud uden grund).

Hvis de tvinger dig til at tømme dine lommer eller tage tøjet af så kan du melde dem til politiet. Hvis de giver dig et ultimatum om at du kan tømme dine lommer eller skride, så tror jeg ikke du kan gøre særlig meget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror ikke de har kamera, men de holder ofte øje med folk når de går ud på toilettet - det er jo trods alt der man tager streger. Hvis du er derude i lang tid eller lignende.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
Hvis du har oplevet før at blive behandlet dårlige at dørmændene et sted hvorfor så i alverden komme derhen igen. Jeg ville aldrig sætte mine ben et sted hvor jeg en gang er blevet beskyldt for alt muligt og behandlet som en kriminel. så kan jeg bruge mine penge andre steder og fortælle folk jeg kender de bør gøre det samme

Titel:
Medlem

Ja grunden til vi kommer der gang på gang at vi har nogle venner der er 17 så de kan ikke komme ind samme steder.

Og nej de har 100% ikke lov til at have kemara på toiletet, det er jo krænkelse mod folks privat liv. men det er nok mere fordi de holder øje med hvor lang tid man er på toilettet og flere gange:P

Til Johndeere:

Når vi bliver checket behøves vi ikke have haft taget noget, vi kan være fulde og de skal alligevel altid visitere og spørge og teste os.
Og til trance arrangementer ved dørmændene da godt de fleste er på noget, og ofte også dem selv tror jeg..

Ja præcis Søren putte.

Titel:
Dedikeret medlem

Hehe jeg har så også den erfaring fra Piccadilly, at man skal være særdeles heldig hvis ikke man vil have en kommentar med på vejen. Og jeg taler af erfaring fra 12 måneders karantæne, og et eksemplar i deres sorte bog :roll: men har heller ikke været der i 1½ år nu, heldigvis hehe.

Titel:
Junior medlem

Drenge toilettet ovenpå, på retro, er til grin...

Der er der lige præcis en stor revne imellem toiletbåsens dør og så siden.. Der kan de sagtens have set det.. Det er nogenlunde det samme med toilettet nedenunder, men ikke lige så slemt..

Og bare lige for at sige det, så er 3480 ikke hillerød, men derimod fredensborg :wink: En lille flække uden diskodasko...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bass-34 skrev:
De siger så at vi skal komme med ud i køkkenet, vi går med dem og da vi kommer derud siger de at vi skal tømme vores lommer. De begynder så at spørge os, hvad vi har taget til aften.

De forklarer os at vi kan vælge og tage en test, få livstidskarantæne, og blive kørt hjem af panserne og de vil ransage hele vores hus, hvis den altså er positiv,
eller vi kunne indrømme vi havde taget noget og komme igen næste uge.

Jeg mener at have læst et sted, at når man går ind på et diskotek eller lignende, så kan personalet selv bestemme om de vil visitere en person eller ikke - altså gælder dine normale borgerrettigheder ikke. Normalt skal du arresteres eller befinde dig i en visitationszone (som f.eks. Christiania). før statsmagten opnår rettigheder til at visitere dig. Arrestation betyder at du skal arresteres for en konkret forbrydelse og det skal de oplyse dig om.

Til gengæld har jeg også forstået det sådan, at man naturligvis kan modsætte sig en visitation men så også forlade restuationen øjeblikkeligt. Man kan jo under alle omstændigheder himle op om, at man ikke gider finde sig i den slags latterlige beskyldninger og at man fandme har tænkt sig at forlade stedet øjeblikkeligt - hvem gider være kunde i sådan en skodbiks.

Jeg er i tvivl om, hvad der sker i det tilfælde at dørmanden forsøger at foretage en civil arrestation. Jeg kender ikke reglerne omkring dette. Jeg er ikke overbevist om, at de overhovedet har ret til at visitere jer bare fordi de foretager en civil arrestation.

Jeg tror ikke på, at panserne automatisk opnår rettigheder til at ransage dit hjem bare fordi nogle dørmænd eller panserne finder nogle stoffer på jeres person. I kunne jo have købt dem i byen, og hvis I fastholder dette, så har panserne ingen grund til at ransage jeres hjem. Eller rettere: de har ingen ret, da de ikke har begrundet mistanke. De lovlige tilfælde, hvor pansere kan ransage huse sker fordi de kan lugte hashen eller se en bong eller spejl med 4 baner kokain stå fremme, eller fordi de har en dommerkendelse.

Karantæne på spillestedet er I ikke herre over. Det er op til ejerne og de kan (næsten 100% sikkert) give jeres livstidskarantæne, hvis de vil.

Se også: http://aktivist.nu/spip.php?article120

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]