bass-34 skrev:
De siger så at vi skal komme med ud i køkkenet, vi går med dem og da vi kommer derud siger de at vi skal tømme vores lommer. De begynder så at spørge os, hvad vi har taget til aften.
De forklarer os at vi kan vælge og tage en test, få livstidskarantæne, og blive kørt hjem af panserne og de vil ransage hele vores hus, hvis den altså er positiv,
eller vi kunne indrømme vi havde taget noget og komme igen næste uge.
Jeg mener at have læst et sted, at når man går ind på et diskotek eller lignende, så kan personalet selv bestemme om de vil visitere en person eller ikke - altså gælder dine normale borgerrettigheder ikke. Normalt skal du arresteres eller befinde dig i en visitationszone (som f.eks. Christiania). før statsmagten opnår rettigheder til at visitere dig. Arrestation betyder at du skal arresteres for en konkret forbrydelse og det skal de oplyse dig om.
Til gengæld har jeg også forstået det sådan, at man naturligvis kan modsætte sig en visitation men så også forlade restuationen øjeblikkeligt. Man kan jo under alle omstændigheder himle op om, at man ikke gider finde sig i den slags latterlige beskyldninger og at man fandme har tænkt sig at forlade stedet øjeblikkeligt - hvem gider være kunde i sådan en skodbiks.
Jeg er i tvivl om, hvad der sker i det tilfælde at dørmanden forsøger at foretage en civil arrestation. Jeg kender ikke reglerne omkring dette. Jeg er ikke overbevist om, at de overhovedet har ret til at visitere jer bare fordi de foretager en civil arrestation.
Jeg tror ikke på, at panserne automatisk opnår rettigheder til at ransage dit hjem bare fordi nogle dørmænd eller panserne finder nogle stoffer på jeres person. I kunne jo have købt dem i byen, og hvis I fastholder dette, så har panserne ingen grund til at ransage jeres hjem. Eller rettere: de har ingen ret, da de ikke har begrundet mistanke. De lovlige tilfælde, hvor pansere kan ransage huse sker fordi de kan lugte hashen eller se en bong eller spejl med 4 baner kokain stå fremme, eller fordi de har en dommerkendelse.
Karantæne på spillestedet er I ikke herre over. Det er op til ejerne og de kan (næsten 100% sikkert) give jeres livstidskarantæne, hvis de vil.
Se også:
http://aktivist.nu/spip.php?article120