Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Hey, ja mit spørgsmål går på om politiets narko hunde kan lugte sig frem til svampe?
Står nemlig og skal på noget sommerferie og ville utrolig gerne have nogen svampe med, men vil jo heller ikke sætte min ferie over styr på at blive busted :d

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Jeg har aldrig hørt om narkohunde der kan lugte svampe. Mener kun at hunde bliver trænet på til de 5 mest brugte stimulanser.

såsom Hash, Coke, Amf, E, og heroin. som standard er svampe ikke noget folk smugler.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
CamelJJ skrev:
Jeg har aldrig hørt om narkohunde der kan lugte svampe. Mener kun at hunde bliver trænet på til de 5 mest brugte stimulanser.

såsom Hash, Coke, Amf, E, og heroin. som standard er svampe ikke noget folk smugler.

Jamen når hunde kan lugte amfetamin og ecstasy.. kan de så ikke også lugte efedrin og Methylone?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
FlÆmMinG skrev:
CamelJJ skrev:

Jamen når hunde kan lugte amfetamin og ecstasy.. kan de så ikke også lugte efedrin og Methylone?

Min erfaring er at M1 lugter noget anderledes end mdma, så har svært ved at se den skal kunne lugte det ene frem for det andet?

Titel:
Junior medlem

Citat:
Min erfaring er at M1 lugter noget anderledes end mdma, så har svært ved at se den skal kunne lugte det ene frem for det andet?

Nu har hunde jo en lugtesans der er ca. 1000 gange bedre end vores.. Jeg er bange for erfaring ikke tæller så meget her ;)
Jeg kan desværre ikke svare på trådens spørgsmål.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg er ganske sikker på at der er ikke er trænet hunde op til at lugte svampe. Det er en tidskrævende proces at optræne en hund tíl at detektere forskellige stoffer - og de få ting som egentlige narkohunde er trænet i, er oftest stoffer med en ret markant lugt.
Der er ikke så stor en illegal handel med svampe at jeg tror på nogen har fundet det nødvendigt at træne hunde til - og jeg tror også de ville være ret dårlige til at kende psilocybinsvampe fra mange andre ting. Så hunde ville jeg slet ikke bekymre mig om.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Winta skrev:

Det hedder M-E-T-Y-L-O-N Winta! Metylon og ikke M1.

Du skal være glad for at det ikke var Levosemusen som opdagede det, men mig! Nu må du da snart have lært det. :roll:

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Det hedder M-E-T-Y-L-O-N

Så vil jeg til at fluekneppe!

Methylenedioxymethcathinone

Jeg ser nogle herfra, der skriver methylon, mens jeg selv bruger termet, methylone, som Erowid OG Wikipedia også bruger.

Hvad er egentlig mest rigtig?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kjær skrev:
Fanny skrev:
Det hedder M-E-T-Y-L-O-N

Jeg ser nogle herfra, der skriver methylon, mens jeg selv bruger termet, methylone, som Erowid OG Wikipedia også bruger.

Dansk og engelsk stavemåde, e på den engelske

Titel:
Flueknepper kongen

Kjær skrev:
Fanny skrev:
Det hedder M-E-T-Y-L-O-N

På dansk kalder vi ikke et keton for et ketone. Derfor bliver det til methylendioxymethcathinon, eller methylon.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Kjær skrev:
Fanny skrev:
Det hedder M-E-T-Y-L-O-N

Jeg skriver somregl methylonE.

Da jeg synes at METHYLON lyder sjovt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Fanny skrev:
Winta skrev:

Det hedder M-E-T-Y-L-O-N Winta! Metylon og ikke M1.

Du skal være glad for at det ikke var Levosemusen som opdagede det, men mig! Nu må du da snart have lært det. :roll:

Hilsen Fanny

Jeg ved ikke med jer, men jeg glemmer altid hvordan man staver til det skidt.

Så jeg ender ofte med at bruge wildcardet og sige fuck it og skrive m1.

Det ville osse være lidt nemmere hvis der var sådan en grøn skole tavle inden på siden, så man kunne træne lidt når man ikke har andet at lave. :shock:

Prometheus skrev:
Jeg er ganske sikker på at der er ikke er trænet hunde op til at lugte svampe. Det er en tidskrævende proces at optræne en hund tíl at detektere forskellige stoffer - og de få ting som egentlige narkohunde er trænet i, er oftest stoffer med en ret markant lugt.
Der er ikke så stor en illegal handel med svampe at jeg tror på nogen har fundet det nødvendigt at træne hunde til - og jeg tror også de ville være ret dårlige til at kende psilocybinsvampe fra mange andre ting. Så hunde ville jeg slet ikke bekymre mig om.

Jeg så lige en politibetjent i mit hoved stå der med hunden forand 200kg rådne champingon's. "NEJ Fido DU får ingen hundekix for at finde en bunke rådne svampe, DET ved du osse godt!" Nu kan du få lov til at blive stående der mens pappa går ud og bræker sig igen.

Sorry back to topic.

Om hunden lugter Amfetaminer som en og samme ting, har jeg ingen ide om.

Titel:
Dedikeret medlem

hunde kan ikke undgå at sniffe til amf, med den klamme duft og deres supersnude :shock: men tror ikke at de kan lugte svampe.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
:shock: :shock: :shock:

En overskrift til ekstrabladet.

Og nej tror heller ikke de har trænet hundene op til at kunne lugte sig frem til svampe

Senest rettet af hehēlios 15 jul 2007 06:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
På dansk kalder vi ikke et keton for et ketone. Derfor bliver det til methylendioxymethcathinon, eller methylon.

Jeg tager skammens hat på. Det var jo åbenlyst!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Levose skrev:
På dansk kalder vi ikke et keton for et ketone.

Nej. det har vi aldrig gjort. Vi har altid kaldt det for en keton!

Tror I seriøst at det er selve amfetaminsaltet med et damptryk nær 0 mm Hg, som en hund kan lugte? Eller er det alle de andre stinkende biprodukter?
Enlighten me plz :wink:

Titel:
Flueknepper kongen

Hør hov. Det har jeg aldrig rent faktisk hørt nogen sige, men det kan da faktisk godt være :?

Ændrer ikke ved methylon :o

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
CannaChem skrev:
Levose skrev:
På dansk kalder vi ikke et keton for et ketone.

Nej. det har vi aldrig gjort. Vi har altid kaldt det for en keton!

Right on!

CannaChem skrev:
Tror I seriøst at det er selve amfetaminsaltet med et damptryk nær 0 mm Hg, som en hund kan lugte? Eller er det alle de andre stinkende biprodukter?
Enlighten me plz :wink:

Godt spørgsmål, jeg ville også gerne vide hvor gode trænede hunde er til at finde illegale syntetiske substanser af analytisk renhed på saltform. Jeg er sikker på det ville være meget nemmere at lære en hund at finde f.eks. phenylacetone end amfetaminsulfat, osv. Måske fraspaltet eddikesyre fra heroin, eller rester af eddikesyreanhydrid? Safrolrester/MDP2P-rester i MDMA må også være nemme for en hund at finde. Der er ikke nogen herinde som lige har mulighed for at låne en narkohund så de kan teste om de reagerer på ovenfor nævnte reagenser? :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
hunde kan ikke undgå at sniffe til amf, med den klamme duft og deres supersnude :shock: men tror ikke at de kan lugte svampe.

Altså, svampe lugter sgu også ret klamt :) Problemet er nærmere at duften ikke er så speciel, som også er lidt det de andre er inde på.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
CamelJJ skrev:
Jeg ved ikke med jer, men jeg glemmer altid hvordan man staver til det skidt.

Så jeg ender ofte med at bruge wildcardet og sige fuck it og skrive m1.

Kan du ikke stave til det, er du ikke gammel nok til at indtage det! Det må være et minimums krav.

Citat:
Det ville osse være lidt nemmere hvis der var sådan en grøn skole tavle inden på siden, så man kunne træne lidt når man ikke har andet at lave. :shock:

Ok, kan du stave til N-A-R-K-O ? Nej ikke n-a-g-o, -NARKO!!

Det burde være et fag i en hver folkeskole: Narko-diktat :P .
Jeg skal udarbejde en så snart jeg får tid!

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]