Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: malurt ?
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
ja har søgt på google på malurt og har fudnet ud af den er bitter god mod insekter og den slags men ikk et sted står der noget om hvorfor den er i absinthe ?

gør det man får halluer ? eller hvad gør det helt præcist ? absinthen koster meget mere med malurt i ? så den gør vel et eller andet ikke ?

please some one give me a answer :D

på forhånd tak.

Titel:
Junior medlem

Man ved ikke helt hvad den gør.. Nogle mener den er psykoaktiv, mens andre mener den intet gør. Personligt synes jeg at kunne mærke end anderledes fuldskab når jeg er på den grønne fe (med thujon), men jeg aner ikke om det er placebo.

Det hedder 'wormwood' på engelsk, og en google-søgning vil kunne give dig nogle svar. Her er et par sider der siger (alt for) lidt:
http://erowid.org/plants/wormwood/wormwood.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Absinth_Wormwood

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Altså jeg har lavet et extract af Malurt Artemisia absinthum og voldsuget det på tjubang, lige da jeg fik det ned, var det som om der skulle til at ske et eller andet psykedelisk, men det gik væk efter 3 sekunder, og jeg sugede mere og der skete intet.

Har prøvet at drikke noget rødt absinth fra tyrkiet hvor der var malurt i, det var som om det kriblede rundt inde i hovedet hver gang man tog et shot, var mig og min kammerat enige om.

Men alt i alt, så er malurt noget pis uden virkning, som smager afskyeligt, det er min mening!

Titel:
Flueknepper kongen

Thujon er en svag GABA-antagonist, som kan give kramper. Stoffer af den klasse er ikke hallucinogene eller andet, så den virkning var bare en del af myten om absinth - samt moralpanikken derom.

Muligvis blev folk bare sindssyge af at drikke det dengang, fordi den grønne farve ofte var et produkt af giftige kobbersalte, som er giftige for nervevæv.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
tja okay. det er bar det at i min tobak og vin handler der koster den med malurt ca. 100kr mere ! så det er meget godt at vide det bar er fup...

hva så med myten om absinthe og varmt mælk gir en helt bestemt slags fuldskab hvor du vist blir helt rundt på gulvet ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]