Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: ADHD...
Junior medlem

Hej.... tænkte på... hvem af Jer herinde ved at I har ADHD - eller tror I måske har det....?
Lad det være sagt med det samme - jeg har ikke selv ADHD - men har haft / har det meget meget tæt ind på livet - og kan ikke lade være at tænke at "man" måske prøver at selvmedicinere / dæmpe symptomer ved brug af forskellige stoffer.... måske hjælper det nogen - måske har det katastrofal betydning for andre - fordi man netop med ADHD ikke har et "filter" - og ikke ved hvornår nok er nok...? - erfaringer og meninger efterlyses...

- og måske er dette placeret i forkert forum - men så bliver det vel flyttet ;o)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
En af mine venner har ADHD, og har været langt ude i stofferne. Jeg kan kun gisne om at stofferne har haft en dårlig indvirkning på ham, men det kan også have noget at gøre med at HR har været en by i Rusland for ham. Men nu har han været clean i 4 måneder, og øøøh, ja godt for ham, han virker mere rolig og knap så voldelig.

Men siden ADHD er noget psykisk vil et badtrip f.eks. kunne "ødelægge" personen fuldstændig, dette er selvfølgelig min egen statement, og skal på ingen måde tages for gode varer.

måske skal det lige indskydes for de uvidende:
www.adhd.dk skrev:
ADHD står for Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder - det vil sige forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsivitet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Jeg fandt på et tidspunkt et klip på youtube

hvor nogle prøvede at få hash til ADHD folket

og det skulle faktisk være den bedste medicin

dog tager de ikke så meget at de blir "skæve"

men snakkede med min ven som os har det

og spurgte om han koncenteret sig bedre når

han havde røget og det gjorde han :)

Håber det tkan hjælpe :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke råde en person med ADHD til at tage stoffer, men det vil jeg heller ikke gøre til en der er "normal".

Det er fuldstændigt individuelt fra person til person, uanset om han har ADHD eller ej, hvordan han kommer til at reagere.

Hvordan er din ven påvirket af ADHD, hvor længe har det stået på og hvad for et stof vil han indtage?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tenka skrev:
Jeg vil ikke råde en person med ADHD til at tage stoffer, men det vil jeg heller ikke gøre til en der er "normal".

Det er fuldstændigt individuelt fra person til person, uanset om han har ADHD eller ej, hvordan han kommer til at reagere.

Hvordan er din ven påvirket af ADHD, hvor længe har det stået på og hvad for et stof vil han indtage?

THC er bevist til at skulle virke mod ADHD :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg har ikke ADHD men min psykiater fodre mig med strattera alligevel fordi han tror det kan være en løsning på mine problemer .

Jeg har dog ikke særlig meget tillid til ham eftersom han virker senil og spørger mig om de samme ting hvergang og kalder mig ved forkert navn . :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Julleboy skrev:

Okay, lad mig lige få det på det rene...
Du skriver at hash er en slags mirakkelkurv imod alle ADHD tilfælde?
Du må meget gerne finde det link frem til Youtube!
Har jeg nogen steder nævnt at stoffer ikke virker eller modsat når jeg spørger ham hvilket stoffer hans ven havde tænkt sig at indtage?

Hvorfor er det du udstiller mig som en idiot ved at bruge roll smiley'et så?! :evil:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Julleboy skrev:

Jeg er egentlig også ret interesseret i hvor du har fundet et bevis på at THC på nogen måde skulle hjælpe mod ADHD. Jeg kan derimod finde en del referencer på at det forværrer tilstanden. So please enlighten me.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Kan et stort amfetamin(MIS)brug medføre at man får ADHD?

Jeg har altid følt mig urolig. Skal altid lave et eller andet. Har svært ved at forholde mig i ro længere tid af gangen. Og har svært ved at koncentrere mig. Og svært ved at sove.

Kan det være tegn på adhd?=

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
vil absolut ikke mene at man kan FÅ ADHD af at tage nogen som helst form for stoffer.

og tænkte forresten... folk med damp får jo retalin for at lægge en dæmper på det hele. ville amfetamin så have en tilsvarende dæmper på sagerne?
ikke at jeg ved en disse om retalin, andet end at det bruges mod narkolepsi og altså må være opkvikkende.
og bare mob mig hvis ADHD og DAMP ikke er det samme... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

En kort søgning på google og jeg fandt frem til en historie på http://www.rxmarihuana.com/jeffries.htm

www.rxmarihuana.com skrev:
Well, we first got the medication in the form of muffins. Jeff had to eat a 1/4 of a muffin 2 times a day (as a starting point) and we were to adjust accordingly, under the doctors’ care, as with any other medication. Within a 1/2 hour of ingesting, I had a new child, I kid you not. We were driving to school, and as I merged into a new lane of highway traffic, Jeff looked over at me and smiled, his grip loosened and he said, "Mommy, I feel happy, not angry, and my head doesn't feel like a traffic jam"!

Og den youtube-fil i eftersøgte: http://www.youtube.com/watch?v=yj72e5q61Fs

Og vi har lidt fra et forum for folk med ADHD og ADD: http://www.addforums.com/forums/archive/index.php/t-38978.html

Og læser man mellem linierne hos vore kære Malkavian.
http://malkavian.topskud.dk/cannabismyter skrev:
Hvilke medicinske egenskaber har hash ?
# Virker fysisk afslappende
# Dæmper angst, stress og uro i kroppen.
# Beroligende og aggressionsdæmpende

Og tænk så lige over hvad folk med ADHD lider af, de er urolige, kan ikke sidde stille, er aggresive og impulsive og fysisk oppe at køre.
Passer cannabis så ikke meget godt som et medicin mod det?

Og lav lige jeres research en anden gang inden i slynge rom jer med spørgsmål, det er det google er der for ;).
Og lad os så lige slå det fast, hash er ikke en mirakelkur, for nogen som helst, men det har altså en betydelig virkning hos visse folk med ADHD. (både i positiv og negativ retning).
-Julle you owe me fucking big time.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har selv haft det, ganske vidst en mild form, jeg skulle "bare" snakke med nogle psykologer om det og har efterhånden fundet ud af, at kontrollere mig selv. Det var meget rart at komme af med, prøv at finde styrke i dig selv.. :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Petter skrev:
En kort søgning på google og jeg fandt frem til en historie på http://www.rxmarihuana.com/jeffries.htm

www.rxmarihuana.com skrev:
Well, we first got the medication in the form of muffins. Jeff had to eat a 1/4 of a muffin 2 times a day (as a starting point) and we were to adjust accordingly, under the doctors’ care, as with any other medication. Within a 1/2 hour of ingesting, I had a new child, I kid you not. We were driving to school, and as I merged into a new lane of highway traffic, Jeff looked over at me and smiled, his grip loosened and he said, "Mommy, I feel happy, not angry, and my head doesn't feel like a traffic jam"!

Og den youtube-fil i eftersøgte: http://www.youtube.com/watch?v=yj72e5q61Fs

Og vi har lidt fra et forum for folk med ADHD og ADD: http://www.addforums.com/forums/archive/index.php/t-38978.html

Og læser man mellem linierne hos vore kære Malkavian.
http://malkavian.topskud.dk/cannabismyter skrev:
Hvilke medicinske egenskaber har hash ?
# Virker fysisk afslappende
# Dæmper angst, stress og uro i kroppen.
# Beroligende og aggressionsdæmpende

Og tænk så lige over hvad folk med ADHD lider af, de er urolige, kan ikke sidde stille, er aggresive og impulsive og fysisk oppe at køre.
Passer cannabis så ikke meget godt som et medicin mod det?

Og lav lige jeres research en anden gang inden i slynge rom jer med spørgsmål, det er det google er der for ;).
Og lad os så lige slå det fast, hash er ikke en mirakelkur, for nogen som helst, men det har altså en betydelig virkning hos visse folk med ADHD. (både i positiv og negativ retning).

Danke ;P

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Petter> Come on, de links du slynger ud har intet med bevis at gøre. Anekdoktale beretninger alle som en. Hvis det ikke er publiceret i en peer-reviewed tidsskrift, kan man finde referencer på omtrent alting. Google kan også give mig tonsvis af skriverier om at Bush er en reptilianer fra det ydre rum. Hvis du vil finde noget seriøst, som man kan regne for nogenlunde sikker information om den slags ting, bør du søge på Medline istedet for Youtube...
ADHD står for Attention-deficit hyperactivity disorder. Det er ikke fordi cannabis er kendt for generelt at forøge folks evne til at fokusere på en opgave. Jeg vil ikke påstå at cannabis ikke kan have en gavnlig effekt på visse personer som lider af ADHD, men at påstå det er bevist at det generelt har en positiv effekt på ADHD er i hvert fald ikke holdbart.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Prometheus og Tiffany er her undtaget, hun skriver idet mindste hun ikke er sikker. fornuftige ord i denne tråd, men alle de andre løse udokumenterede og misforståede påstande.

"ADHD står for Attention-deficit hyperactivity disorder"
Tak Pro.
"Her er der især tale om et hyberaktivt barn med mangelfuld impulskontrol og opmærksomhedsproblemmer (Bloomquist, 2001)."

"Damp er forkortelsen for Dysfunction in attention, motor control and perception.
Det er et barn med opmærksomhedsforstyrrelser, mangelfuld motorisk kontrol, som gør barnet klodset og giver mangelfuld perception, som gør det svært at opfatte og tolke sanseindtryk (Lier m. fl. , 1999)"

Skriver mere senere er indhentet af tiden igen. :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Petter skrev:

Hvor vil du hen med alt det? Du finder en masse links frem om at hash påvirker ADHD positivt. Du skriver så videre at hash ikke er en mirkakelkurv og til sidst at det påvirker personer negativt og positivt! Læs mine poster igen, og argumenter så for hvad det er du mener for jeg forstår det ikke!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, hvis man ikke kan bruge almindelige menneskers udtalelse omkring brugen af cannabis som medicin til en skid. så gi'r jeg op. Almindelige mennesker er åbenbart fuck'd up og ikke til at stole på. Men videnskabsmænd er fejlfrie personer. Meget rodet indlæg men skal på arbejde om 5 min. så gør det kort.

Julle, du kom med udtalelsen, jeg bakker ud af denne debat siden jeg åbanbart bare er en almindelig person, hvis udtalelser er komplet ligegyldige. Jeg kommer tilbage til debatten når jeg har fået en hvid kittel og nogle seje briller. :)
Ja, der står en masse lort på google, og man skal huske at være kritisk med sine kilder osv. men man kan også bare vælge at være paranoid og ikke tro på alt hvad man overhovedet læser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Petter skrev:
Okay, hvis man ikke kan bruge almindelige menneskers udtalelse omkring brugen af cannabis som medicin til en skid. så gi'r jeg op. Almindelige mennesker er åbenbart fuck'd up og ikke til at stole på. Men videnskabsmænd er fejlfrie personer. Meget rodet indlæg men skal på arbejde om 5 min. så gør det kort.

Julle, du kom med udtalelsen, jeg bakker ud af denne debat siden jeg åbanbart bare er en almindelig person, hvis udtalelser er komplet ligegyldige. Jeg kommer tilbage til debatten når jeg har fået en hvid kittel og nogle seje briller. :)
Ja, der står en masse lort på google, og man skal huske at være kritisk med sine kilder osv. men man kan også bare vælge at være paranoid og ikke tro på alt hvad man overhovedet læser.

Damn jeg vil sku os sige i bør slappe lidt af..

Jeg prøvede bare at hjælpe med den viden jeg nu har..

og Ja, jeg har muligvis ikke ret..

men jeg kan sige jeg kender 1 med ADHD som det virker på..

for mig er det nok til at ville prøve at se om det virker..

så prøv ikke at rakke totalt ned.. ingen siger at jeg har ret..

og alt er forkert til modsat er bevist? eller omvendt?

Edit: og Jeg vil mere tro på en med ADHD der siger det virker end en læge/forsker! da de efter hånden har sagt så fucking meget lort..!
og nogle følge med mig andre gør ikke.. men det er min holdning slut her fra :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Interessant tråd. Jeg vil lige bidrage med nogle links:

http://www.brendastardom.com/arch.asp?ArchID=391
http://www.rxmarihuana.com/q&a.htm (søg på "ADHD")
http://www.rxmarihuana.com/jeffries.htm
http://www.foxnews.com/story/0,2933,117541,00.html
http://www.onlinepot.org/medical/add_adhd.htm
http://home.iprimus.com.au/rboon/ADDandMarijuana.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=515436228581067688

Jeg har ikke selv fået læst det hele igennem, men blot skimtet det meste. Der skulle gerne være lidt for og imod brug af cannabis til ADHD-patienter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tiffany skrev:
og tænkte forresten... folk med damp får jo retalin for at lægge en dæmper på det hele. ville amfetamin så have en tilsvarende dæmper på sagerne?

Ja, det gælder ihvertfald for en jeg kender. Han bliver rolig når han sniffer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]