Fanny skrev:
Schizophreniak skrev:
Volden skal vi af med, det er det sidste vi har tilfælles med dyrene, vold burde ikke være nødvendigt for at løse en konflikt.
Æhh er vold
det eneste vi har tilfældes med dyrene??
Der er ikke meget dyr over en person som står og tramper på en anden fyrs hovede, efter han har slået ham omkuld. Dyr kæmper med hinanden for at finde ud af hvem der er stærkest. Ikke for at udøve meningsløst vold. Det er kun Homo sapiens der kan det!
Iøvrigt kan jeg da nævne flere dejlige ting vi har til fælles med dyrene: Sex, yngelpleje, behov for intimitet, sult.... ja stort set alt hvad vi er
Hilsen Fanny
Dyresex forgår af en eneste grund, reproduktion. Undtaget delfiner og dværgchimpanser.
Jeg har endnu ikke set en varan have behov for intimitet, ej heller en skorpion.
Pattedyr og Fugle ligner os meget. Men nu vi snakker meningsløs vold. Hvad med når aber kommer op og slås over et stykke mad i et træ, der er fyldt med mad? Det er også meningsløst.
Jeg mener seriøst at det sidste vi har tilfælles med dyrene er volden. Selvfølgelig har vi sult, men mennesker spiser ikke kun for at blive mætte, nogle har en defekt i hjernen og spiser for at være glade, andre spiser fordi de bare er glade for god mad, derfor vi har gastronomer til at lave lækker mad. Hvis vi spiste, for bare at spise, ville vi jo alle være slanke og muskuløse, fordi hvorfor spise andet end det man har brug for? Så der ligner vi heller ikke dyr, IMO.
Tilbage til volden. Dyr smadrer hinanden totalt, nogle gange dræber de hinanden for sex. Det er totalt meningsløst at det skal hænge sådan sammen. Mennesker banker ikke hinanden for at få sex, nogle gør men de er også syge i hovedet. Vi har vel slået kvinderne ned engang, det er der jo nogle der mener, men det stoppede vi med, for at skille os ud fra dyrene.
Yngelpleje? Hvis vi gjorde som dyr og sendte vores børn ud, mens de stadigvæk var teenagers, hvordan ville verdenen så se ud? Lad os gøre folk myndige i 12års alderen.
Vi adskiller os så meget fra dyrene, at volden er det sidste jeg kan se, vi har tilfælles med dem. Jeg elsker dyr, men jeg hader vold. Især når det går ud over mig.
Hvad med 2 katte der kommer op og slås fordi den ene bare er der? Den skal jo ikke komme over i vores have den ene kat, fordi så slagter den anden kat den, der er ingen hunner her, der er masser af plads, så hvorfor slås de? Over territorie? Jamen den ene er en kastreret hankat og den anden er en "normal" hankat, det er min hankat der starter fighten, hvilket er meningsløst for den, idet at, selvom den havde hunner på territoriet vil den ikke forsvare dem, pga den mangler sine testikler og dermed også evnen til at producere størstedelen af sit mandlige kønshormon, derfor burde den ikke kunne blive så gal som den bliver, men den bliver det bare. Uden grund, uden mening.
Naturen er et hårdt sted og vi mennesker gør hvad vi kan for at have det godt, dyrene prøver basalt bare at overleve.