PsyForce skrev:
Det er meget afhængeligheds skabende og jeg kunne lige forestille mig hvis de lige tog et sug mere og så for meget, R.i.P til de døde.
Tak, for tilliden, men det er i virkeligheden Gonzo der er den store opiodekspert her på sitet. Heroin er ganske rigtig meget afhængighedsskabende, men afhængigheden kommer formentlig ikke fra sug til sug. Jeg synes ikke, det er specielt konstruktivt at sidde og hypotetisere over andre menneskers OD'er, når man ikke kender noget til de nærmere omstændigheder. En mulighed er dog, at de har været på heroin i nogle dage i træk og derfor havde mistet følingen med hvor påvirkede de var. Hvis det er tilfældet, kan de have troet at de befandt sig på baseline og så have taget en ordentlig dosis mere, der skubbede dem udover kanten. Dette skete engang for mig selv, og det er en vigtig reminder til folk der vælger at tage heroin - meget taler imod, at man overhoved går den vej - om at basere eventuelle redoseringer på rationelle overvejelser, og ikke på hvor påvirket man lige føler sig i det pågældende øjeblik.
R.I.P Kristian.
Mvh. Psyko