Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Drømme fuck
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey.

Vil lige fortælle lidt om nogle ret fuckt drømme jeg har haft de sidste par dage.

De handler altid om det samme. Nemlig vold, død, og ødelæggelse.
Det er altid nogle utroligt livlige drømme/mareridt. Jeg ved ikke om man skal sige drøm eller mareridt da det nærmest er den blanding.

Og jeg vågner altid inden en vigtigt begivenhed i drømmen - badet i sved.

Jeg har svært ved at huske de store detaljer ved mine tidligere drømme men kan da beskrive den jeg havde i nat:

Jeg var i et eller andet rum med en del mennesker. Ved ikke hvem de var men havde alligevel en fornemmelse af at jeg kendte dem. De føltes fammiliere nærmest. Jeg kommer så op og toppes med nogle men uden at vide hvorfor. Jeg vælger så at være "smart" overfor dem og er slet ikke bange - mest fordi jeg har en følelse af at nogle af dem er på min side.

De slæber mig så udenfor. Ud på en gårdsplads nærmest. Her viser det sig så at dem der gik med ud som jeg trode var på min side faktisk er imod mig. Det ender så med at de vil ha mig over i en rød lade lidt der fra. Jeg bliver ufriilligt slæbt med.

Her kan jeg huske jeg begynder at blive bange i drømmen. Hvad venter mon i laden? Og det her det virkelig bliver fuckt! Det der venter i laden er en masse poser med mel. Personerne der har slæbt mig der over siger så at jeg tage jakken af så den kan blive puttet ned i melet (WTF) og så er vi kvit.

Jeg nægter og ser at porten i laden står på klem. Jeg tager chancen og løber alt jeg kan imod åbning. OG NÅR IGENNEM!

Ude på gårdsplades bliver jeg forfulgt af en af personerne der prøver at skubbe en heste vogn ind i mig (WTF) men undviger.

Jeg finder så en spids metal genstand på jorden. Vender mig om mod ham og siger han ikke skal komme nærmere. Han smiler og springer på mig så jeg stikker ham med den spidste genstand.

Han ligger så og vrider sig i smerte og jeg får en følelse af at det endelig er ovre. Der er ikke langt til rummet jeg startede i og dermed også sikkerhed. Så ser jeg til min skræk at han er ved at folde en lommekniv ud. Jeg løber alt jeg kan men han kaster den og snitter mit ben. Smerten er så virkelig at jeg mens jeg sidder og skriver dette stadig tydeligt hukser følelsen af bladet der snitter et dybt sår i mit ben.

Jeg kikker så ned af mit ben og det bløder kraftigt. Men det var ligemeget jeg var så tæt på rummet.

Her vågner jeg så gennembadet i sved. Men ikke med den følelse jeg plejer at have når jeg har mareridt (hvilket desuden er ekstremt sjældent). I ved den der ubehagelige følelse. Slet ikke.

Jeg har som sagt haft lignende drømme de sidste par dage og ville med dette topic engelig bare prøve at skrive det ned, fortælle en historie og måske få nogle kommentare.

Mvh Farmand8900

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg plages selv af ret livlige og alvorlige mareridt når jeg får dem.

Medmindre du er en af de psykonauter der pinedød vil ind i drømmene og tage kontrol over dem vil jeg anbefale følgende:

1) få en god seng
2) gå ikke påvirket i seng
3) undgå koffein, alkohol, chili og stimulanser et stykke tid før du sover.

skulle hjælpe lidt på det

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Drømmen kan helt sikkert også tydes. Drømme har jo typisk intet sprog, udover billeder, og derfor er tingene og personerne i drømmene ikke bogstavelige, men skal forstås symbolsk.

Eksempel:

Du er inde i en proces lige nu, hvor du er klar for at ligge nogle ting bag dig(psykisk), men du er samtidig bange for om du kan undvære det. Ved at du bliver snittet, viser drømmen at du ikke kommer problemfrit igennem denne proces. Men eftersom såret ikke er dødeligt (sådan beskriver du det ikke ihvertfald) vil du med tiden kunne indopere denne nyerhvervede holdning i din personlighed, og komme i mål (det "sikre rum" i drømmen).

Det er noget diffust beskrevet, men jeg tror du forstår pointen. Men hvis du er interesseret, findes der mange gode bøger om drømme på biblioteket.

Titel:
Dedikeret medlem

Drømmen kan helt sikkert også tydes. Drømme har jo typisk intet sprog, udover billeder, og derfor er tingene og personerne i drømmene ikke bogstavelige, men skal forstås symbolsk.

Eksempel:

Du er inde i en proces lige nu, hvor du er klar for at ligge nogle ting bag dig(psykisk), men du er samtidig bange for om du kan undvære det. Ved at du bliver snittet, viser drømmen at du ikke kommer problemfrit igennem denne proces. Men eftersom såret ikke er dødeligt (sådan beskriver du det ikke ihvertfald) vil du med tiden kunne indopere denne nyerhvervede holdning i din personlighed, og komme i mål (det "sikre rum" i drømmen).

Det er noget diffust beskrevet, men jeg tror du forstår pointen. Men hvis du er interesseret, findes der mange gode bøger om drømme på biblioteket.

Jeg havde selv en meget grim drøm i nat:

Jeg er på min arbejdsplads, en fabrikshal, hvor der tilsyneladende er flyttet to psykopater ind nede i kælderen. Alle frygter de to, og ingen tør gå derned, selvom de kun er drenge, 15-16 år. Jeg møder så to yngre piger, 13-14 år, som har de ledeste blå øjne og smadret ansigt. Jeg spørger hvem fanden der har gjort det, og da jeg ser min arbejdskollegas ansigt ser ligesådan ud, går jeg helt amok. Jeg forsøger at samle et hold af folk på arbejdspladen, for at gå ned i kælderen og give dem en ordentlig lærestreg, men ingen tør. Det ender med min kammerat, selv går derned: Alle folk overværer det meget opmærksomt: Han er nærmest fanget i en hule: Indgangen til deres hule er nærmest en lille gang ned i jorden. Han råber den ene af drengene op i hovedet, hvad fanden han glor på. Her går det op for mig, at de åbenbart er langt farligere end jeg havde fattet. Alle tre forsvinder væk fra vores synsfelt. Jeg er opfyldt af rædsel. Der bliver kørt en kran-agtig lift op nede fra hulen, og min kammerat er på den, uden jeg dog er istand til at se ham. Jeg stiller mig under liften, og er nærmest grædefærdig: Jeg har en meget klar fornemmelse af, at han er blevet slået ihjel. Jeg tager mig endelig sammen til at kigge på forsiden af liften, og rigtigt nok: Min kammerat har fået skåret sit hoved af. Her vågner jeg.

Det var en meget ubehagelig oplevelse: Selve det imaginære var knap så ulækkert og skræmmende, som det lyder på skrift, men stemningen og følelsen i min krop var ganske forfærdelig.

Ligesom du beskriver, var jeg lynhurtigt klar over at det var en drøm, og havde ingen problemer med at ligge mig ned og sove igen bagefter.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Må sige det lyder meget rigtigt det der John. Jeg er igang med 6 ugers pause fra cannabis (er på 4 uger og 6 dage) hvor mit normale forbrug har været hverdags rygning i næsten 1 år. Det har betydet at de "venner" jeg udelukket var sammen med for rygning er blevet lagt bag mig mens de venner jeg dels var sammen med pga de var venner og dels pga rygningen ser jeg self mindre til end før. Det har også betydet at jeg er gået fra at være på farten hele tiden (der skulle jo ryges) nu er hjemme og slappe af nogle gange om ugen hvilket jeg dog nyder.

Dette har self været en omvæltning i min hverdag men IMO en posetiv en selvom den har sine ulemper.

Kan du anbefale nogle bøger? Har været små interreseret i drømme i noget tid men aldrig fået gjort noget ved det især ikke efter at hashen stjal mine drømme :wink:

EDIT: det skal nok også lige med at jeg ikke havde nogle nævnværdige drømme igår nat. Ingen jeg husker ihverfald. Har også skriftet min hovedpude ud da den var elendig at sove på men var for doven til at få mig en ny.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er selv igang med David Rybacks "Når drømme går i opfyldelse", som hovedsageligt omhandler synske drømme. Jeg synes de første 2/3 dele af bogen var rigtig interessant; mange overbevisende indikationer på at mennesket at nogle mennesker, og muligvis alle, har synske evner, og mange drømmeeksempler.

Men spørg på biblioteket, de har masser af bøger at gå i gang med.

Held og lykke med rygestoppet iøvrigt :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Men spørg på biblioteket, de har masser af bøger at gå i gang med.

Det vil jeg da gøre.

Citat:
Held og lykke med rygestoppet iøvrigt

jo tak nu der jo heldigvis ikke så langtid til jeg må ryge igen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]