Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Jeg tror, jeg vil lave en lille serie om ting, jeg går og observerer ved tæknofeister, og så kan de jo diskuteres. Det her er del 1.

---

Hvad er der lige med det koncept, at der til hvert tæknoarrangement skal være en fyr, som mener han er kongen af dansegulvet? Der er altid en, som stiller sig med ryggen til DJ-pulten og prøver at dirrigere alle andre, gerne med hænderne i vejret, håndfladerne vendt opad og med et udtryk, som for det meste er en dårlig og meget arrogant efterligning af Robbie Williams' "jeg er for fed-ansigt."
Er det kun mig, som synes, at disse typer er pisse irriterende? Jeg har ikke brug for, at der står en eller anden idiot og leger leader of the pack. Hvem er disse mennesker? Er det dem, som simpelthen bare har taget mest coke den aften? De danser jo sjældent specielt bemærkelsesværdigt - det er faktisk sjældent dans, det er mere bare "se mig - jeg kan ligne provinsens svar på Nik og Jay." Det er i mine øjne usandsynligt latterligt at bade sig i lyset fra DJ'en og stjæle opmærksomheden fra denne, for det er jo i bund og grund det, de prøver at gøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lader til at du har set mig når jeg er allermest trampet af ;)

UMF-Tikketaktik-UMF-Tikketaktik... osv :P

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det kan også godt gå mig lidt på, men man lærer faktisk hurtigt at ignorere, eller grine, af de folk som opfører sig...tja.. dem der opfører sig sådan at man tænker "godt det ikke er mig".. som nu f.eks. typen du omtaler. En anden hyggelig stereotyp genganger i miljøet er:

1. Den ca. 175 cm høje fyr på 90 kg., med den tætte milifrisure med og et testoteronniveau på et ikke ubetydeligt højere niveau end gennemsnittet, som vælger at smide trøjen så der er frit udsyn til tribal tattoo festen på bryst, skulder og arme.
Han, og hans træningsbuddys, ynder at danse med store armbevægelser og udstøder gerne et brunst-hyl når der kommer noget de har hørt før, f.eks. skazi-extasy eller infected mushroom, gms-juice etc. etc etc.
Favourite drug of choice:
- Ecstasy (IKKE at forveksle med mdma!)
- Coke/cola/den gode

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Et andet fænomen der pisser mig af, er de der mennesker der tit kommer til tæknofester med hår der ligner lort der er syet fast på hovedbunden. Nogen er endda så nederen og få klippet sig helt korthåret overalt, pånær på baghovedet, så det ser ud som om deres røv sidder hvor deres hovede er.
De er fanme trælse...

Edit: Sygt nederen formuleringsfejl rettet.

Senest rettet af Odden 11 feb 2007 18:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Odden skrev:
Et andet fænomen der pisser mig, af de der mennesker der tit kommer til tæknofester med hår der ligner lort der er syet på hovedbunden. Nogen er endda så nederen og få klippet sig helt korthåret overalt, pånær på baghovedet, så det ser ud som om deres røv sidder hvor deres hovede er.
De er fanme trælse...

hey! den frisure har jeg haft.. skaldet med dread i nakken

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Næste gang jeg skal til tramp smidder jeg overtrøjen, får lavet en grim frisure og spiller danseleder number one, med Nick og Jay atityde!

Så kan jeg næsten være sikker på at der kommer et dedikeret medlem fra psychedelia og flækker skallen på mig :D

Det glæder jeg mig til 8)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg så en, til en fest igår, der var så glad for at trampe, at han ikke kunne gå uden at gøre det, hvilket resulterede i at han var ved at falde op til flere gange..
:roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Lithium skrev:
Odden skrev:
Et andet fænomen der pisser mig, af de der mennesker der tit kommer til tæknofester med hår der ligner lort der er syet på hovedbunden. Nogen er endda så nederen og få klippet sig helt korthåret overalt, pånær på baghovedet, så det ser ud som om deres røv sidder hvor deres hovede er.
De er fanme trælse...

hey! den frisure har jeg haft.. skaldet med dread i nakken

:lol:

Jeg kan kun give dig ret Bo! Jeg mener dog at det er sjældent disse testoteron-aber gør andet, end sig selv til grin :roll:

Fedt topic, som jeg vil glæde mig til at følge!

mvh bubbles

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Til tyrenakkernes forsvar vil jeg lige påpege, at langt størstedelen af dem jeg har mødt til diverse trancearrangementer faktisk har været afsindigt flinke og glade mennesker. Deres fremtoning er måske umiddelbart lidt træls, men oftest nyder de bare festen og den gode stemning lige så meget som een selv - så respekt for det, på trods af Dolph Lundgreen frisuren og tribal-tatoveringen på den overdimensionerede biceps :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Da jeg gik hjem fra byen i torsdags blev jeg og to andre overhalet af en solariebrun ung mand. Han var yderst misfornøjet og lagde heller ikke skjul på at han var så noia (højst sandsynligt efter en omgang coke) at han var sikker på at vi snakkede om ham. Vi måtte slet ikke indføre et ord eller forklare hvad vi snakkede om.
Nå, han gik videre og vi skulle samme vej.
50 meter senere stopper han op og venter på os "følger I efter mig? Hvad er det i vil?" vi forklarer igen, eller forsøger, at vi ikke har tænkt os at belemre ham på nogen tænkelig måde.
Sådan gentager det sig 3 gange - sidste gang siger han "så er det sidste chance I har for at gøre mig noget". Yderst akavet situation men han går sin vej efter lidt tid. Så kommer han sgu tilbage og skubber mine to venner ind i hinanden. Jeg er stadigvæk lam af GHB, hash og lidt øl så det her er absolut ikke en situation jeg er glad ved. I starten var det da lidt komisk at han er så paranoid.
Han går helt amok på den ene af mine venner imens vi andre står og glor. Vold er ikke lige vores tema. Min ven får givet ham en på tuden hvilket overrasker ham en del (han har gået til selvforsvar), men han er tydeligtvis for bedøvet i næsen til at han har overskud til at bekymre sig om at han bløder. Min ven falder ned på knæ og bliver brutalt sparket i hovedet. Så vil vi ikke finde os i mere, selv om vi er ret bange (jeg er sgu ret lille af kropsbygning :) ) Jeg har en metalfidus i lommen til at skrabe nol med, som jeg heldigtvis ikke får nosset mig sammen til at bruge. Min ven får slået ham i hovedet med en flaske og får et slag i sylten igen. Så er man fanme lam hvis man ikke reagere synderligt på det.
Så ringer han efter "backup" som han så fornemt siger det imens han går sin vej.

SÅ TAG DOG NOGET DU KAN STYRE DIN NEDTUR PÅ EN ANDEN GANG ABE. Jeg fortryder i dag at jeg ikke gjorde noget andet end at sige vi havde alt i ryggen hvad gælder en anmeldelse. Det var sgu ret tamt. Men hvad fanden er meningen? Er det virkeligt så farligt at gå i byen?

Hvordan han så ud finder jeg ikke relevant, men man kunne godt se at han var sønderknust af en nedtur af en slags. Jeg gætter klart coke. Englestøv er nok ikke lige sagen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvad med at flytte dette emne til Fuck? Der er jo ingen debat overhovedet, andet end at svine folk der kan lide techno eller at danse til det?

Jeg bryder mig fx heller ikke om dødsmetal, men sviner da ikke folk, eller ser ned på dem fordi de kan lide at klæde sig ud i sort tøj med pigge og headbange. :?

TheBo (og jer andre) > Hvis du ikke bryder dig om techno eller de fester hvor musikken er, er det jo ikke sværere end at lade være med at høre det og blive væk fra festerne hvor de er! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Lyder sgu ikke specielt fedt, Marok.

Jeg kender godt typen, og det er den slags mennesker jeg generalt er mest paranoid over. De er virkelig pumpede og veltrimmede, og de ved godt, at de kan smadre de fleste. De pumper sig op til overdimensionerede størrelser, og så er det jo kedeligt, at man ikke må bruge ens store muskler ... riiight.

Og inden jeg får verbale håndmadder, så er jeg ikke lille i det, så det er ikke en vendetta mod de store drenge fra folkeskolen :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tenka din lysseslukker! Det er jo nok ikke fordi de ikke kan lide technofester. Det er nok fordi de finder det uhørligt morsomt at kigge på afbrændte, dansende individer som ter sig som idioter!

Og det er sgu da god humor :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Visias skrev:
Tenka din lysseslukker! Det er jo nok ikke fordi de ikke kan lide technofester. Det er nok fordi de finder det uhørligt morsomt at kigge på afbrændte, dansende individer som ter sig som idioter!

Hmm, ja men er da enig i at en ecstasy ramt person er god griner at se på... men ikke at alle der hører techno skaber sig åndssvagt, slår folk ned eller ter sig som idioter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Det har jeg heller ikke på nogen måde sagt, jeg er faktisk direkte imod at sætte visse grupper i dårligt lys. Hvis du altså bemærkede det da du læste mit indlæg. Tak for ordene Jespar, jeg vil ikke kalde ham for nogen "type" andet end et noiavrag af dimensioner.

Men mit indlæg var måske lidt malplaceret, selv om jeg troede at jeg have understreget at jeg ikke vil gå videre end at sætte hans opførsel i forbindelse med andet end en grum cokenedtur. Og det er endda kun efter min egen bedste dømmeevne.

føler du dig truffet så skriv hvor glade og sympatiske folk med en nedtur fra coke kan være..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Haha, jeg kender alt for godt "festens midtpunkt", ham den store der vender sig om og dirigerer folk. Din beskrivelse ramte plet, TheBo.

Jeg gider ikke rigtig den slags fester længere, medmindre det er i skoven...

Odden > Hvad snakker du om? Lort klistret på hovedbunden???

Titel:
Dedikeret medlem

Tenka, jeg tror, du har misforstået lidt. Jeg er helt pjattet med techno og selvfølgelig også med festerne. Men der er visse typer til den slags fester, som fremstår på en måde, jeg ikke helt kan forholde mig til. Det er dog ikke noget, der ødelægger min aften eller noget - hvis jeg ikke kunne grine af den slags, ville jeg leve et ret trist liv. Mit indlæg er ment humotistisk og reflekterende - om end på den lidt negative måde, men det er stadig ment med et glimt i øjet ;-)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
hvad så når det er en stage-whore af en candy-raver der stiller sig på scenen??? så er det vel ikke så galt??? :D

mht store "jeg styrer dansen"-typer, er det vel bare at kigge et andet sted hen... er da være med hippier der får regn-dans trip og bare springer rundt som vilde gnuer ind i os andre... synes personlig det er nedern at få sådan en i hovedet...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
jim fear skrev:
Odden > Hvad snakker du om? Lort klistret på hovedbunden???

Dreadlocks.

Titel:
Insane psychedelia user!

Observational comedy, anyone? TheBo er normalt en flink fyr herinde, hvorfor skulle han pludseligt svine tilfældige? Få jer en humoristisk sans. Odden derimod er dybt seriøs.

PS. tiffanny, DET SER MAN BARE TIL HVER HIPPIEFEST DE VÆLTER RUNDT SOM VILDE ABER OG GIVER TOTAL PARANOIA ÅRH HVAD. :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]