Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har søgt lidt på boardet og fandt kun et par tråde om emnet og ingen af dem synes at besvare mine spørgsmål, så here i go ;)

Hvor skadeligt er det egentligt at drikke alkohol når man har kyssesyge?
Og hvad er det egentligt der sker? går ud fra det er noget med leveren?

Hvis det er tilfældet kan der vel dårligt ske noget ved alt der skal sniffes?

Og hvordan vil det se ud med m1? oralt/sniffe :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det bedste svar jeg kan komme på, er at kontakte din læge. Så vidt jeg ved, så er det noget med, at leveren ikke kan håndtere alkoholen (?) og det er farligt, så går ud fra, at det er det samme med nogle rusmidler.

Men snak med din læge, hellere være på den sikre side ;)

Link til den kære netdoktor

"Teoretisk set kan der ved hård fysisk aktivitet som for eksempel sport med kropskontakt muligvis ske skader på milten, hvis denne er påvirket. Det anbefales derfor at afholde sig fra dette indtil cirka fire uger efter sygdomsophør."

Så nok ingen partydrugs, men jeg skal ikke gøre mig klog på det.

Svar på Kjærs: vær dog hellere på den sikre side - hvad nu, hvis han sidder på shrooms og pludselig eksploderer?? Huh!? ;)

Senest rettet af Jaspar 07 feb 2007 19:19, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Det bedste svar jeg kan komme på, er at kontakte din læge. Så vidt jeg ved, så er det noget med, at leveren ikke kan håndtere alkoholen (?) og det er farligt, så går ud fra, at det er det samme med nogle rusmidler.

Men snak med din læge, hellere være på den sikre side ;)

Nu tror jeg ikke, Winta er interesseret i at spørge sin læge om methylone og kyssesyge. Det er nok derfor, han spørger her. ;)

Titel:
Flueknepper kongen

Leveren er generelt lettere svækket. Dette betyder længere varighed. Men jeg ville undgå det...

Titel:
Methylon Connoisseur

Levose skrev:
Leveren er generelt lettere svækket. Dette betyder længere varighed. Men jeg ville undgå det...

For at være ærlig levose, tror jeg at lige netop du ville nyde at det bare varede længere :P:P

Anyway, fik intet svar på det med at sniffe? Nu er m1 godt nok træls at sniffe.. men så noget andet?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: slagelse
har selv haft kyssesyge, og gik til lægen. når du har kysse syge er det vidst noget med at din lever er overbelastet pga sygdom, så undgå helt at drikke. du risikere leverskader. og hvis vi går ud i de ekstreme så kan du risikere at dine nyre sprænger. haha. grineren ikk?
jeg drak selv da jeg havde det. og kunne knapt nok gå pga smerter.

og stoffer gælder det samme. de bliver jo også renset ud af leveren. tror jeg. så det er nok heller ikke så heldigt.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Winta skrev:
Hvor skadeligt er det egentligt at drikke alkohol når man har kyssesyge?

Jeg havde for et par år siden mistanke om at jeg måske havde kyssesyge, og snakkede derfor med en læge. Han fortalte mig at sundhedsstyrelsen for et par år tilbage (på det tidspunkt) havde ændret retningslinierne for indtagelsen af alkohol når man har kyssesyge - risikoen for leverskader i den forbindelse var vist minimal. At nogle læger så stadigvæk vælger at fraråde al alkoholindtagelse, skulle efter sigende skyldes at de positive effekter af en tur i hegnet er stærkt begrænsede, med andre ord tabes der ikke noget ved at tage et par uger på vandvognen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
skal måske understreges at det er helt forskelligt hvor kraftigt man bliver påvirket af sin kyssesyge... - jeg kunne mærke at min milt var hævet og boede nærmest i min seng den første uge.... og formåede at tabe ca. 10kg på et par uger, fordi jeg var så træt at jeg ikke gad spise...(og så den dejlige smerte i halsen) - men fik da kun 4 dages fravær, hvorimod en anden fra min klasse der havde haft det før mig, var væk fra skolen i 1-2 måneder fordi hun åbenbart havde det endnu værrer...

- skal ikke kunne udtale mig om hvor slemt det har været... men kan kun forestille mig at hun har været nær døden..

- men ja, så snart at du har "normale" søvnvaner igen, så er det ikke særlig skadeligt... - i moderate mængder... - om ikke andet, kan du så ikke klare et par uger på fjolletobak eller bare vandvognen... - for den sags skyld, jeg afprøvede at drikke en smule alkohol dagen efter jeg fik det konstateret... EKSTREMT lidt.. men fik bare en ubehagelig fornemmelse...

- der er også flere læger der idag der kun fraråder det de første par uger... men altså, det er din krop - du kommer til at hænge på den resten af dit liv... så pas forhelvede godt på den, og husk at du nok har 50-90 år tilbage med den... massere af tid til at udforske forskellige ting...

Titel:
Methylon Connoisseur

spiffy skrev:
- der er også flere læger der idag der kun fraråder det de første par uger... men altså, det er din krop - du kommer til at hænge på den resten af dit liv... så pas forhelvede godt på den, og husk at du nok har 50-90 år tilbage med den... massere af tid til at udforske forskellige ting...

Nope, ikke min krop :P Det er min veninde der har problemmet, og vi skal til fest sammen her snart, derfor jeg spørger :)

og well, vil ikke satse på jeg har så lang tid igen, man ved aldrig ..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Winta skrev:

Nope, ikke min krop :P Det er min veninde der har problemmet, og vi skal til fest sammen her snart, derfor jeg spørger :)

og well, vil ikke satse på jeg har så lang tid igen, man ved aldrig ..

... ah ja okay... så check om hendes krop har gode patter.. - i det tilfælde passer du på den..!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]