Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Med udgangspunkt i denne tråd: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... highlight= kom jeg til at tænke på om det kan betegnes som lovstridigt at forsøge at få en rus ud af lovlige urter som eksempelvis ved at drikke kratom the, eller ved at ryge lærke sporer, eller ved at spise ipomoea frø? Jeg tænker på om man eksempelvis ville kunne dømmes for grov uagtsomhed eller noget med uforsvarlig opførsel hvis man eksemplevis går rundt i det offentlige rum under påvirkelse af den slags. Nogen der har et bud?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Menes da at ha' blevet fortalt at det ikke er ulovligt at indtage noget i Danmark, men derimod at opbevarer det..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Bismann læs, hvad han skriver. Han snakker om lovlige urter, så sæføli er det ikke ulovligt at opbevare dem.

Mht at bevæge sig rundt i påvirket tilstand, så kunne jeg ikke forestille mig, at de kan gøre noget ved dig, med mindre du gør noget ulovligt ala gadeuorden, hærværk og lignende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er ikke ulovligt at være påvirket nej. Men åndssvag "typisk påvirketheds" adfærd kan være, om man er på noget eller ej. Spirituskørsel og et par få andre her irelevante ting undtaget.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej, det er ikke illegalt, medmindre at det involverer en primitiv ekstration som f.eks. Ayahuasca...

Det er jo heller ikke illegalt at drikke en halv liter acetone.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
man må dog ikke køre bil i uforsvarlig tilstand... dermed menes også når man er træt og vred. det er dog rimelig svært at måle. tilgengæld skal man nok ikke regne med at få lov at køre videre hvis man kører uforsvarligt som følge af urter... eller noget som helst andet... samme gælder vist cykelkørsel.

tror nu man helt legalt må tage en spændende tur i netto og lege åndssvag eller hvordan man nu bliver... :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

noname skrev:
Bismann læs, hvad han skriver. Han snakker om lovlige urter, så sæføli er det ikke ulovligt at opbevare dem.

Mht at bevæge sig rundt i påvirket tilstand, så kunne jeg ikke forestille mig, at de kan gøre noget ved dig, med mindre du gør noget ulovligt ala gadeuorden, hærværk og lignende.

Tænkte nu mere gennerelt, at det i hele taget ikke er ulovligt at indtage noget, men derimod at opbevare nogle ting.. - Derfor ikke ulovligt at indtage hverken lovlige eller ulovlige stoffer.. Indrømmer gerne det ikke var smukt formuleret.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er selvfølgelig ikke ulovligt at være påvirket af lovlige ting, men ligesom alt andet kan man dømmes, hvis man udviser "uansvarlig adfærd", f.eks. kører bil selv om man ikke er i stand til det. Det kan politiet godt tilbageholde en for, selv om man ikke har drukket eller noget. Man kan f.eks. godt få en bøde hvis man ligger og slingrer frem og tilbage på vejen fordi man ikke har sovet i 30 timer. Det er generelt noget med om man udviser en adfærd der kan være til skade for andre.

Alkohol er lovligt, ligesom f.eks. kratom - og det er jo ikke ulovligt at være fuld derhjemme eller f.eks. slendre ned ad strøget i en 2 promilles brandert, så det samme kunne jeg forestille mig gælder for alt andet lovligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Det er selvfølgelig ikke ulovligt at være påvirket af lovlige ting, men ligesom alt andet kan man dømmes, hvis man udviser "uansvarlig adfærd", f.eks. kører bil selv om man ikke er i stand til det. Det kan politiet godt tilbageholde en for, selv om man ikke har drukket eller noget. Man kan f.eks. godt få en bøde hvis man ligger og slingrer frem og tilbage på vejen fordi man ikke har sovet i 30 timer. Det er generelt noget med om man udviser en adfærd der kan være til skade for andre.

Alkohol er lovligt, ligesom f.eks. kratom - og det er jo ikke ulovligt at være fuld derhjemme eller f.eks. slendre ned ad strøget i en 2 promilles brandert, så det samme kunne jeg forestille mig gælder for alt andet lovligt.

:yeah:

Alt andet ville da være ulogisk. Men vi lever jo i Danmark, så vær forberedt på det ulogiske. :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@BisMann: Svjv er det også ulovligt at indtage euforiserende stoffer, men det er ikke ulovligt at være påvirket, som feks i Sverige (og Norge??). Dvs sige, at er din drink blevet spiket, så kan du ikke blive straffet for det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hamp skrev:
om det kan betegnes som lovstridigt at forsøge at få en rus ud af lovlige urter som eksempelvis ved at drikke kratom the, eller ved at ryge lærke sporer, eller ved at spise ipomoea frø?

Det er akkurat det samme som ved alkohol, som jo også er et lovligt rusmiddel. Hvis du selv velvilligt har beruset dig, så er du også ansvarlig for dine handlinger, hvis du forstyrrer det offentlige rum eller begår kriminalitet. Generelt undskylder stoffer ikke en adfærd.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]