Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Afhængig ?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Hej folkens jeg tænkte om der var nogen af jer der viste om man kunne have et gen der gør at man ikke kan blive afhængig jeg har røget i 2 år men kan sagtens stoppe en weekend uden jeg overhovdet tænker på smøger .. her for en måned siden var jeg på metadon en hel uge i træk og efter ugen mærkede jeg ingen abstinenser ?
Med venlig hilsen ...

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er sandsynligvis en blanding af arv og miljø der gør, at nogle har større tendens til at blive afhængige af noget i forhold til andre.

Men at der direkte findes et "afhængigheds-gen" tror jeg ikke du skal regne med. Vi er alle mere eller mindre afhængige af en masse ting - og der skal ikke meget til for at erstatte disse ting med andre, f.eks. rusmidler.

Titel:
Flueknepper kongen

Lægemiddekataloget kalder folk, der har tendens til afhængighed for "disponerede personer". Det er ikke alle, der fx udvikler direkte afhængighed af benzodiazepiner selv efter et års indtag (jeg tror ca. 13% er i stand til at stoppe der uden abstinenser).

Men lige pludselig kan fælden klappe - også selvom du ikke tidligere har oplevet fysiske abstinenser. Så pas på!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
Lægemiddekataloget kalder folk, der har tendens til afhængighed for "disponerede personer". Det er ikke alle, der fx udvikler direkte afhængighed af benzodiazepiner selv efter et års indtag (jeg tror ca. 13% er i stand til at stoppe der uden abstinenser).

Men lige pludselig kan fælden klappe - også selvom du ikke tidligere har oplevet fysiske abstinenser. Så pas på!

Tak !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
ja og så kan man vel samtidig, bare for at skære det fuldstændigt ud i pap, indskyde at når du så har gået og troet at du slipper for abstinenser og afhængighed, så har du rent faktisk taget mere end godt er eller rettere haft en forkert indstilling til hvordan du bør omgås stoffet. Hvilket vel kun kan forværre situationen yderligere.

Godt nytår

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

MaroK skrev:
ja og så kan man vel samtidig, bare for at skære det fuldstændigt ud i pap, indskyde at når du så har gået og troet at du slipper for abstinenser og afhængighed, så har du rent faktisk taget mere end godt er eller rettere haft en forkert indstilling til hvordan du bør omgås stoffet. Hvilket vel kun kan forværre situationen yderligere.

Godt nytår

Nej på ingen måde !
spørgsmålet handlede ikke om om det er uansvarligt at tage metadon en uge , men mere om man kunne være immun overfor abstinenser .. !

Tak og illigemåde...
godt nytår !

Undsyld hvis der er nogle stavefejl jeg er lidt skæv...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Én ting jeg har lært er at benægtelse er en stærk kraft. Nogle gange er man sgu nødt til at se sig i spejlet og revidere sin livssituation ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]