shinsou skrev:
FlÆmMinG skrev:
shinsou skrev:
Noooo ikke shulgin-skalaen! Lad være med at ofre den - det er sgu det eneste system, der duer!
Desværre ikke mange der forstår at bruge den korrekt..
Det er da et fåtal, der ikke kan finde ud af at bruge den. Den er jo simpel nok, hvis bare man læser den igennem en enkelt gang.
Et 10 pointssystem eller en 13-skala, mener jeg, vil være totalt ubrugeligt, da du jo ikke skal give trippets velbehagsfaktor en karakter, men derimod skal forsøge at sætte en værdi, i form af +'er, på trippets intensitet og det bevidsthedsudvidende niveau. Derfor er shulgin-skalaen enormt praktisk, da de 4 overordnede niveauer er repræsenteret
Som eksempel er de 20 seneste triprapporter i triprapport-sektionen. Der er 4 ++++'er ud af 20. Og 2 af dem er henholdsvis DXM og marzine (køresygepiller) - det synes jeg er lidt overdrevet, selv om jeg naturligvis ikke er i stand til at bedømme det, da det er en subjektiv oplevelse. Men alligevel...
Alene i DXM sektionen er der 12 ud af 43 der er vurderet som ++++. Jeg kan sige så meget, at det er de færrste der når at opleve en ægte ++++ i deres stofkarriere, så det er altså en forholdsvis sjælden oplevelse.
Jeg har ikke noget i mod at der fortsat benyttes shulgin-skalaen, men så skal folk først sætte sig ind i, hvad det er de forskellige trin karakteriserer - og der synes jeg ikke det lader til, at fungere sådan som det er nu, hvor der kun er et link som folk kan trykke på, hvis de har lyst. Og så lader det heller ikke til, at dem der smider rapporterne op læser dem igennem inden og sammenligner beskrivelsen af trippet med den styrke det er karakteriseret som. IMO er at karakterisere en forgiftning af hostemedicin som "a 'peak experience', a 'religious experience,' 'divine transformation,' a 'state of Samadhi' " decideret useriøst.
Om ikke andet vil jeg med glæde påtage mig ansvaret for trip rapport sektionen og læse rapporterne ordentligt igennem inden de smides op...