lallehat skrev:
Jeg har kun en enkelt gang forsøgt mig med at sniffe DMT, og jeg synes umiddelbart det virker som en rigtig god administrationsmåde.
Min plan var at tage omkring 25mg til hvert næsebor, men jeg kom dog kun igennem den første bane, da den smerte det udløste midt i mit ansigt var alt for voldsom til jeg havde mod på at fortsætte.
Virkningen indtrådte efter omkring 5 minutter og steg stille og roligt i intensitet over de næste 3 minutter. Først efter en god times tid var jeg på baseline igen, men plateauet varede næppe mere end 20 minutter.
Yderst behageligt, bortset fra smerterne i næsen - de var slet ikke sjove, og gik først væk efter 3-4 timer.
Jeg er ikke helt klar over, om der var en rest NaOH fra ekstraktionen, eller om freebase DMT bare er meget alkalisk. Hvis det sidste er tilfældet, er der så en mere neutral saltform, der kan udkrystalliseres uden det store besvær?
EDIT: Tillægsspørgsmål: Det lader til at DMT har en smertelindrende effekt. Eksempelvis, når jeg har røget DMT kradser det frygteligt i hals og lunger, både før og efter effekten indtræder, men ikke under selve trippet. Lige ledes kunne jeg sagtens abstrahere fra mine næsesmerter under ovenstående trip, men både før og efter sad jeg og græd snot.
Hvad er det for en mekanisme der giver den smertelindring?
Til det første - DMT er alkalisk i og med det var på fri base-form, men næppe så alkalisk at det er det, der har gjort det. Det kan være at DMT er smertefuldt at insufflere, ligesom 2C-B og venner.
Til dit tillægsspørgsmål: Det kan givetvis være DMT's påståede serotonerge virkning. Serotonin er impliceret i smerteundertrykkelse, og DMT er, hvis det er serotonergt, ret potent. Du kan opleve det samme på LSD eller MDMA.