Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Jeg går og overvejer at købe ny tlf, men ved ikke hvad der er værd at gå efter for tiden, så jeg er nysgerrig efter bud på go'e tlf'er.

Den ska' ku' følgende:

Ha' et ok kamera (som virker med det samme så man feks lige ka' snuppe tlf'en op af lommen og ta' et hurtigt billede hvis man vil, og som ikke er langsomt eller tungt at bruge (opdaterings-hastigheden i software'en og menu'erne og den slags))

ha' højtaler-funktion (ligesom med-hør, så man ka' bruge den uden hænder eller øre-snegl, og så flere ka' høre med på samme tid)

Den må også gerne ha' mp3-afspiller og radio, men det er ikke nødvendigt.

Er der nogle der har nogle foreslag til en go' tlf der ka' de ting? Og i ordentlig kvalitet selvfølgelig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
http://www.telekaeden-glostrup.dk/telekaeden/index132.html
Den her er utrolig lækker. Og den er simpelthen fræk. Om der er højttalerfunktion, det ved jeg så ikke, men det kunne jeg godt forestille mig. Den har i hvert fald også mp3-afspiller, hvor den kan spille på højttalere. Kameraet er dog kun 1,3 pixels, har ikke set billederne på computer, men det ser fandeme flot ud på skærmen, og den tager billeder meget hurtigere end min Sony E. K750i.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke rigtig anbefale nogle, men kun fraråde et enkelt mærke.

Sony Ericsson :evil:

Jeg ved ikke, hvordan andres erfaringer er med Sony Ericsson, men jeg har altid kun haft problemer. Den K750i, jeg har nu, er nok også den sidste, jeg kommer til at eje af mærket Sony Ericsson.

Problemer:

Knapper
Kamera
Hukommelse
Headphones

- og jeg er typen, der passer på mine ting!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Yes, SonyEricssons telefoner (i hvert fald alle dem af k700i og k750i, som jeg og venner har haft fat i) får altid problemer med joysticket, der ikke vil navigere og fejltrykker eller knap nok virker. Og kameraet er sindssygt langsomt, hvis der ligger lidt mb på den. Hvis de problemer ikk' var der, er det dog nogle perfekte telefoner, der kan dække alle behov.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hmm, har selv en Sony Ericsson W810i, og ville anbefale den. 2 mpixel kamera, videokamera, mp3 afspiller, radio og 512 mb hukommelseskort....
Jeg har dog ikke haft den særlig lang tid, så med hensyn til fejl skal jeg ikke kunne sige om der er noget om det, men min lillebror har haft samme model et stykke tid, og han har vist ikke haft nogle problemer.....
Med hensyn til det lille joystik der er på mange sony tellefoner, og som jeg kan forstå der er problemer med, er denne tellefon udstyret med en lille rund trykskive og en knap i midten istedet, så det problem burde ikke opstå på denne model.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Uden joystick og med hurtigere kamera og hurtigere menuer, er det helt sikkert en sand drømmetelefon.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smartphone telefoner!! :D

Min Orange SPV C500 er ren nydelse, med windows som styresystem er det let at manurer sine filer. Dog er kameraet ikke så godt på den, men det er der andre smartphones der leve op til.

Den har windows mediaplayer til at afspille musik og film. Den kører med mini-sd kort, så det kan lade sig gøre at komme op på et par gigabyt.

Det er synd at der ikke er flere smartphones i dk, udover q-tech kan jeg ikke finde andre mærker.

Se evt. mobilpriser.dk ??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Visias skrev:
Smartphone telefoner!! :D

Min Orange SPV C500 er ren nydelse, med windows som styresystem er det let at manurer sine filer. Dog er kameraet ikke så godt på den, men det er der andre smartphones der leve op til.

Den har windows mediaplayer til at afspille musik og film. Den kører med mini-sd kort, så det kan lade sig gøre at komme op på et par gigabyt.

Det er synd at der ikke er flere smartphones i dk, udover q-tech kan jeg ikke finde andre mærker.

Se evt. mobilpriser.dk ??

:yeah: Har også en SPV C500, den er bar lidt langsom i opstart, til gengæld kan man installere alle mulige programmer på, og spille høj kvalitets spil på den, hvis man henter og installere "TCPMP" programmet til den kan man se film i GOD kvalitet, og en spillefilm komprimeret til telefonen fylder ca. 125 mb. og et 1024 mb mini-sd kort koster omkring.. 200,- Genial system, jeg er blevet helt afhængig af det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Hvis du er fattig så køb en nokia 6131, der er nogenlunde cam (1.2mp - 1280x960)
mp3afspiller, fm-radio
der er ikke meget plads på den som std. 16mb tror jeg, ihvertfald alt for lidt, men man kan købe 1gb kort til 400 kr ca
http://www.nokia.dk/phones/6131/

Titel:
Relativistisk båthorn

tak for svarene :)

Minimal skrev:
http://www.telekaeden-glostrup.dk/telekaeden/index132.html
Den her er utrolig lækker. Og den er simpelthen fræk. Om der er højttalerfunktion, det ved jeg så ikke, men det kunne jeg godt forestille mig. Den har i hvert fald også mp3-afspiller, hvor den kan spille på højttalere. Kameraet er dog kun 1,3 pixels, har ikke set billederne på computer, men det ser fandeme flot ud på skærmen, og den tager billeder meget hurtigere end min Sony E. K750i.

jeg ka' godt li' ideen med touch-knapperne, men fungerer det stabilt i praksis? Når man har den liggende i en lomme feks, eller holder hånden rundt om den, får man så ikke aktiveret dem hele tiden?
1.3 mega-pixels er dog for lidt synes jeg.

Sony-ericson holder jeg mig fra pga det problem med joysticket i nævner. Den slags er rigtig godt at vide på forhånd :)

Så har jeg lidt kig på nokia's N73, som har fået en rigtig go' anmeldelse på 'mobilpriser', og som har et 3.2 mega-pixel kamera og højttaler og radio og mp3 og hele molevitten. Den er jeg meget lun på. Desværre har jeg så læst mig til at den's software ikke er særlig hurtig, men uden at det blev uddybet nærmere (så jeg ved ikke om den er pinligt langsom, eller om anmelderen bare forventede mere og at den måske egentlig er hurtig nok (den slags er jo lidt en smags-sag))

Så læste jeg om SPV-C500, som jeg ka' forstå er en lidt ældre tlf, men som blev beskrevet som rigtig hurtig og robust. Den fik den bedste all-round anmeldelse af alle jeg har læst indtil nu, hvilket jo gør den til en interessant tlf. Men så er kamera'et på 1.3 mega-pixel og det havde jeg jo ellers besluttet mig for var for lidt.

Hmm...
Ka' det betale sig at vente? Og så måske se hvad der kommer om et par måneder? eller er det ligesom med pc'er, hvor man altid ka' vente og vente? Jeg følger slet ikke med i mobil-udviklingen, så jeg aner ikke hvor hurtig tingene går på det område. Og jeg ved heller ikke rigtig hvilke funtioner der er et 'must' at ha' i en ny tlf, og hvilke der er overflødige. Men N73'eren er indtil videre den jeg synes virker mest interessant.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

JEL, du skal vel bare have den på tastaturlås i lommen. Det fungerer rigtig godt ellers. Touch-knapperne er nemme og gode, og det føles cool at sidde med den. Ellers må jeg sige, at jeg godt nok fik klikket noget pis frem på skærmen et par gange, fordi jeg fik trykket på knapperne ude i siden af den, når jeg holdt den, men det var vist bare en nybegynderting. Desuden hvis du er totalt popsmartz og skriver sms'er med lynets hast, så er det ikke den bedste, for de skal lige trykkes ind.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Ellers så prøv da at smutte ind i en TDC-butik fx, der hænger alle de nyeste mobiler og kan frit afprøves. Det er nok den eneste måde du rigtig kan finde ud af hvad der tiltaler dig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at sammenligne den du gerne vil have,med en af Motorolas nyeste.
Efter min mening er Motorola simpelthen DE bedste mobil tlf på markedet.

Titel:
Relativistisk båthorn

Minimal skrev:
Det fungerer rigtig godt ellers. Touch-knapperne er nemme og gode, og det føles cool at sidde med den.

Ok. Jeg er godt nok også lidt interesseret i at kigge nærmere på den :) . Et problem med tlf tit er at knapperne er for små synes jeg, så jeg ka' godt li' hvis de er nemme, så man ikke nærmest ska' side med en pincet for at ramme rigtigt.

Og kameraet er fornuftigt hurtigt si'r du? Og billederne også tilpas kvalitet? (du har ikke set dem på en computer-skærm endnu vel?)

Minimal skrev:
Desuden hvis du er totalt popsmartz og skriver sms'er med lynets hast, så er det ikke den bedste, for de skal lige trykkes ind.

Haha, nej ikke endnu, men det er det jeg håber på at blive med ny tlf :P

Nej, pjat :) Den gamle jeg har er gået i stykker, så det er svært at læse sms'er på den længere, og derfor er jeg mere eller mindre nødt til at købe en ny, og så ville jeg gerne ha' en der er så go' som muligt (det er jo flere tusind kroner man ska' af med trods alt)

elmand; jeg regner med at prøve at kigge i en butik, formentlig i næste uge, og se på nogle modeller up-close. Min plan er godt nok at købe over nettet, da der er en del penge at spare på den måde.
men det er nu meget rart alligevel lige at høre et par meninger fra brugere som har lidt erfaring med de forskellige tlf (især sådan noget som det der problem med joysticket. Den slags opdager man jo ikke så let på en ny model man prøver i en butik :) )

gonzo; Motorola's razr v3 har jeg også kigget lidt på, men jeg er ikke så vild med klap-tlf. Den jeg har nu er det nemlig klappen der er gået i stykker på (det er godt nok en nokia og ikke en motorola altså, men de ledninger der løber i klappen er blevet slidt næsten i stykker, så ind-imellem går displayet ud), så det er jeg mest opsat på at holde mig fra.
Well, nu må vi se hvad det ender med :)
Jeg vender tilbage med lidt indtryk når jeg har set på nogle forskellige.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

JEL - Jeg følger ikke overdrevet meget med i mobilverdenen, men kameraet er et af de hurtigste, jeg har oplevet på en nyere telefon. Meget hurtigere end noget jeg har prøvet med Sony Ericsson, men selvfølgelig ikke så hurtigt som et digitalkamera. Skærmen på telefonen er kæmpestor, og billedet ser totalt godt ud.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Min næste telefon bliver klart en Qtek... Skype og WiFi er noget der holder!

Min kammerat købte en tidligere på året, jeg syntes de er superblærede.

Titel:
In our memories

iPhone

Titel:
Medlem

samsung d600, jeg har haft min i et år og den fejler intet,

Titel:
Relativistisk båthorn

Dextrose skrev:
WiFi er noget der holder!

hvad er WiFi ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

JEL skrev:
Dextrose skrev:
WiFi er noget der holder!

hvad er WiFi ?

Trådløst netværk som man kender det fra computeren, så kan man gå på nettet på mobilen via. trådløs router i hjemmet.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]