Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
nu har jeg ledt i lang tid.. men kan ike finde en liste over ulovlige stoffer i danmark.. altså.. hvad man mmå importere og ikke :)

noegen der kan hjkælpe??

undskyld stave halløjsaer jeg er lidt skæv :p

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg ledte lige efter den, men kunne heller ikke finde den. - Men du kan jo spørge forummet hvis der er noget konkret du overvejer at importere.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/f ... toffer.pdf

Jeg har også tit ledt efter den.. Sjovt den er så lidt tilgængeligt, når det meste af nationen tager det som en selvfølge at den overholdes..
Et regelsæt for 5 millioner mennesker, som knap nok kan findes.. Tsk tsk..

Edit: Hmm, link virker ikke helt.. Hvis i får en masse kruseduller, så tryk f5/refresh, eller tryk på adresselinien, og tryk enter..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Linket virker fint, det er mpåske din wrapper der fucker :) Hvorom alting er, kan man blot højreklikke og gem dest. som, og så selv åbne den :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg ved ikke, om du med wrapper mener pdf-læser? Men jeg har en ide om, at nogle pdf-dokumenter ikke kan læses i min reader, Foxit Reader

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja med wrapper mener jeg "det program der læser pdf filer inline i browseren for dig".

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Kan det så passe at hvis man ikke kan finde nogle stoffer der, så er de frit lovlige? (f.eks. 2c-e og mdmcat?)

Titel:
Flueknepper kongen

Winta skrev:
Kan det så passe at hvis man ikke kan finde nogle stoffer der, så er de frit lovlige? (f.eks. 2c-e og mdmcat?)

Ja.

Begge er ganske lovlige, men det er et spørgsmål om tid før det bliver udråbt til at være designer-narko, IMO.

Jeg har dog et spørgsmål. Hvis vi antager, at en mis præparerer ALD-52 som er acetyleret LSD-25, er det så lovligt for katten, selvom ALD-52 er åh så vild med at hydrolysere tilbage til LSD? Det er kun Lysergid INN, der står på æ knarklist, og vi har vel ikke analoglovgivning?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Levose skrev:
men det er et spørgsmål om tid før det bliver udråbt til at være designer-narko, IMO.

Ja, det er jeg også bange for :) Især da mdmcat er mit yndlings fest drug ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Levose skrev:
Jeg har dog et spørgsmål. Hvis vi antager, at en mis præparerer ALD-52 som er acetyleret LSD-25, er det så lovligt for katten, selvom ALD-52 er åh så vild med at hydrolysere tilbage til LSD? Det er kun Lysergid INN, der står på æ knarklist, og vi har vel ikke analoglovgivning?

Klassisk spørgsmål. Owsley (som var en af de første, og helt store undergrundskemikere), endte i en større retssag om hvorvidt den store mængde ALD-52 han havde fremstillet var noget han kunne straffes for. Han kunne ikke vise nogen praktisk anvendelig syntesevej som ikke gik hen over LSD, så retten nåede frem til at han måtte have været i besiddelse af en ækvivalent mængde LSD for være nået frem til al den ALD-52, så det endte med at han blev straffet for det som var det LSD, så vidt jeg husker. Så med mindre du finder frem til en novel og praktisk anvendelig syntesevej til stoffet, vil det i hvert fald blive set som ulovligt.

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Levose skrev:

Klassisk spørgsmål. Owsley (som var en af de første, og helt store undergrundskemikere), endte i en større retssag om hvorvidt den store mængde ALD-52 han havde fremstillet var noget han kunne straffes for. Han kunne ikke vise nogen praktisk anvendelig syntesevej som ikke gik hen over LSD, så retten nåede frem til at han måtte have været i besiddelse af en ækvivalent mængde LSD for være nået frem til al den ALD-52, så det endte med at han blev straffet for det som var det LSD, så vidt jeg husker. Så med mindre du finder frem til en novel og praktisk anvendelig syntesevej til stoffet, vil det i hvert fald blive set som ulovligt.

Altså, der er efter sigende synteseveje til det, uden man rammer LSD...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Levose skrev:
Altså, der er efter sigende synteseveje til det, uden man rammer LSD...

"Efter sigende" er der sjældent kommet noget godt ud af herinde - post hellere en referance.
Det ER ganske givet muligt at fremstille ALD-52 uden at komme hen over LSD, men man skal ad en særdeles kringlet og unaturlig rute. Desuden er det et fortolkningsspørgsmål hvorvidt ALD-52 i sig selv er ulovligt ifølge dansk lovgivning; simple derivater som amider, estere osv. af ulovlige stoffer er ligeså ulovlige.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
I forhold til ALD 52 har jeg et teoretisk spørgsmål. Hvad nu hvis man istedet for selv at producere kunne importere? Så ville det strengt taget være lovligt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]