Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
5-htp udvindes bl.a. af planten Griffonia Simplificonia

Billede

Kunne godt tænke mig at høre om erfaringer med 5-HTP udover som HR i forbindelse med brug af MDMA. Når man søger på stoffet synes jeg man ender med flere spørgsmål end svar.

Alkohol og 5-htp: en hurtig googlesøgning giver modstridende resultater. Et sted: Alkohol skulle nedsætte metabolismen af 5-htp hvilket skulle kunne give kredsløbsproblemer. Andetsteds står der, at der ikke er fundet nogle interaktioner.

Cannabis: Jeg kan huske Ali engang nævnte, at hans cannabisrus fik et psykedelisk boost hvis han havde taget 5-htp. Andre der har denne erfaring? (synes selv jeg kan mærke lidt, men det kunne være placebo).

Dosis: Hvordan bør dette stof doseres for at opnå mærkbar effekt (er godt klar over, at det ikke er et psykedelika, bruger det ind i mellem som en "mood-lifter" (et par doser om ugen af 100 mg) men med tvivlsomt resultat). Max-dosis?

Lovgivning: Er der nogen der ved, præcis hvorfor 5-htp egentlig er blevet forbudt som kosttilskud i Danmark?

Titel:
Insane psychedelia user!

5-HTP er så vidt jeg ved ikke ulovligt i DK... men rene aminosyrer er, pga. et dødsfald der var i USA for nogle år siden, med tryptophan.

Jeg har selv taget 5-HTP i en periode med 3 x 300 mg om dagen, uden nogen synderlig effekt - dog har jeg oplevet meget underlige drømme og urolig søvn. Har f.eks. taget 300 mg inden sengetid og vågnet 2-3 timer senere med hjertebanken og gennemvædet af sved. Jeg ved ikke om det er fordi syntesen af melatonin øges (jvf. 5-HTP -> 5-HT -> Melatonin) da jeg ikke har prøvet ren melatonin til sammenligning, men har hørt at melatonin skulle give de samme symptomer (livlige drømme mm.).

Hvad angår at bruge det som en mood-lifter synes jeg det er ubrugeligt.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Svjv er 5-HTP ulovligt i Danmark, hvis det er beregnet til 'human consumption'.. Prøver at finde en kilde

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]