Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg har længe vidst at the var noget af en videnskab og at de forskellige theprodukter vi kan købe i supermarkeder har en masse utroligt gavnende egenskaber, men sagen er at jeg aldrig har mærket dem før, andet en lindring af halsen...
Det skyldes med 100% sikkerhed at jeg ikke har lavet theén ordentligt, jeg plejer altid bare at koge noget vand og smide thebrevet i og så vente 5-7 minutter!

Jeg læste så idag på min Grøn The pakke at jeg skulle varme vandet op og bruge lidt til at varme koppen op, men vente 5 minutter med at lave en egentlig kop, hvilket skyldes at temperaturen skal under 80 grader for at man ikke ødelægger theéns egenskaber... Det gjorde jeg så!

Der stod så at jeg skulle lade den trække i 3-5 minutter hvis jeg ønskede en stimulerende effekt med mild aroma. Eller 5-7 hvis jeg ønskede en mild stimulering men dyb aroma... Halløjsa!!!

Og gudhjelpme om ikke jeg kunne mærke det, jeg følte en sensationel varme og velbehag i kroppen efter at have drukket theén, aldrig før har jeg fået det så godt af en kop the, det var sgu en oplevelse!!

Min pointe: Værn om din the og den værner om dig!

Titel:
Insane psychedelia user!

Er det den der Crack The, du drikker? Den man kan købe i Kvickly ? :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fis med dig :lol:
Det er Japansk Grøn The af mærket 'Gemi Te' fra netto!

Titel:
Insane psychedelia user!

Altså så vidt jeg kan forstå så handler det kun om smagsstoffer og ikke om andre gavnlige stoffer, der skulle være i grøn the. Bitterstoffer opløses over 80 grader og smagsfulde aromastoffer opløses ved 60 grader. Så hvis man holder temp. mellem 60 og 80 grader får man en smagsfuld the uden bitre stoffer. Men temperaturen skulle ikke have noget med den gavnlige virkning at gøre.

Så vidt jeg ved går ascorbinsyre (C vitamin) ikke i stykker ved temperature omkring de 100 grader.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har sikkert ret, læste nu bare på pakken og fulgte dens anvisninger!
Men hvordan vil du forklare at jeg mærkede theen på den måde...?

Jeg kan stadig mærke dens gavnlige effekt :D

//Edit: Nu er C-Vitamin jo ikke det eneste gavnlige i the!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Egentlig er det vel mindre vigtigt hvorfor du forklaringsmæssigt oplevede en positiv effekt - hvis grøn the løfter dit humør, så er det da bare dejligt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Koffeinen i theen har jo en stimulerende effekt.

Så den følelse du har fik var nok en blanding af koffeinen, en god smag(?), og din forventning til at få en forøget/anderledes effekt pga din "nye" tilberedningsmetode. Og en varme i kroppen?- måske fordi at din the var dejlig varm? :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaja ok så har måden man forbereder theén på INTET at gøre med hvad man får ud af den... I'm pawned!!

Men jo, det vigtigste er at den virker... ville bare dele min oplevelse da jeg TROEDE jeg havde opdaget noget som andre, ikke så kyndige, thedrikkere evt. kunne drage nytte af!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

elmand skrev:
Koffeinen i theen har jo en stimulerende effekt.

Så den følelse du har fik var nok en blanding af koffeinen, en god smag(?), og din forventning til at få en forøget/anderledes effekt pga din "nye" tilberedningsmetode. Og en varme i kroppen?- måske fordi at din the var dejlig varm? :P

Jeg er altså ikke en total naiv jubelidioturtehippie på 14 som ikke kan kende forskel på placebo og egentlig virkning!!
Jeg kan snildt i min hverdag komme op på at drikke 5 kopper kaffe så jeg ved altså godt hvordan koffein virker på mig!!

//Desuden tror jeg på at det har noget at sige hvordan man forbereder theen mht. de gavnlige stoffer, så medmindre i kan bevise at det ikke har så knyt lige sylten!

Senest rettet af Cubensis 30 okt 2006 23:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Hehe, jeg ved intet om, om tilberedelsen af the har nogen indflydelse på en eventuel stimulerende virkning.

/Edit: Nå nå, ja det kan jeg jo godt se, at jeg skulle have vist om dig ZlazkeFrø. Jeg skal da nok holde mig fra at komme med kommentare til dine fremtidege indlæg så, hvis det ligefrem kan fornærme dig på den måde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er sådant set ret enkelt - vi er jo alle forskellige. Det er jo også forskelligt om medicin virker eller ikke virker. Ligesom det er forskelligt om (tilsyneladende) ikke-virksomme ting har en effekt eller ej. Der kan være, og er sikkert, ekstremt mange faktorer vi endnu ikke kender.
Tag for eksempel psykedelika - der er enormt mange ting der afgør virkningen - dosen og stoffet er her blot to ud af mange faktorer. :?:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

elmand skrev:
/Edit: Nå nå, ja det kan jeg jo godt se, at jeg skulle have vist om dig ZlazkeFrø. Jeg skal da nok holde mig fra at komme med kommentare til dine fremtidege indlæg så, hvis det ligefrem kan fornærme dig på den måde.

Ja ok jeg overeagerede vidst lidt :oops: ... Var bare så positivt stemt over min tilsyneladende nye opdagelse at jeg fandt det irriterende da folk begyndte at hagle min teori i stykker!!
Du skal være velkommen til at kritisere al min fremtidige skribleskrablen :wink:

Hvis der er nogen der har nogle faktuelle informationer om dette er jeg yderst interesseret i at høre om det da jeg overvejer at begynde at drikke the istedet for kaffe!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg kan anbefale en gang maccha for maximal stimulation. Det er en slags japansk grøn the pulver, som man pisker op i en skål med et lille piskeris, så det bliver til en tyktflydende væske. Det er det samme man bruger til the-ceremonien. Det er særdeles koffeinholdigt.

Læs om det her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Matcha

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Ah Gemi Te... har også fået købt to pakker af det mærke, blot Honeybush og nøde rød te af en art. Fælles for dem begge er, at der ikke er koffein i, og jeg er fristet til at tro det gælder alle deres te.

Gemi Te er ikke bare Pickwick, men rent faktisk en te der gør noget. ZlazkeFrø, jeg er helt med på vognen. Tror faktisk jeg vil lave mig en kop nu :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for støtten dit farlige tårn!
Jo de er alle koffeinfri, bortset fra grøn the....
Har også købt Sydafrikansk Rooibos the som skulle indeholde en hel del mineraler bl.a. kobber, jern, kalium, kalk og magnesium(lyder næsten som hampegødning)

Go thekarma til dig du :wink:

Titel:
Medlem

Citat:
Det er Japansk Grøn The af mærket 'Gemi Te' fra netto!

jeg har den samme...
jeg købte det fordi at det var billigt og stod og skulle bruge noget grøn the da det indeholder alkaloider der sætter hukommelses-funktioner igang. grøn og sort the hjælper på alzheimer.
det med at du ikke kunne mærke det de andre gange du har drukket the er måske fordi at det har været en dårlig dansk the (eller en anden dårlig the)
den gemi den er ret god for psyken.

Citat:
A 2006 study published in The American Journal of Clinical Nutrition (Vol. 83, pp 355-361) showed that elderly Japanese people who drank more than 2 cups of green tea a day had a 50 percent lower chance of having cognitive impairment than those who drank less or who consumed other tested beverages. [5] The high amount of catechins found in green tea[6] is thought to be the reason.

http://en.wikipedia.org/wiki/Green_tea

Matcha : A high quality powdered green tea used primarily in the tea ceremony. Matcha is also a popular flavour of ice cream and other sweets in Japan.

Titel:
Insane psychedelia user!

dankdawg skrev:
Jeg kan anbefale en gang maccha for maximal stimulation. Det er en slags japansk grøn the pulver, som man pisker op i en skål med et lille piskeris, så det bliver til en tyktflydende væske. Det er det samme man bruger til the-ceremonien. Det er særdeles koffeinholdigt.

Har du nogensinde smagt Yotchan Ika, dank? Eller hvad med Kimuchi?

Senest rettet af Dr. Phibes 31 okt 2006 21:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
rooibos er en genialt smagende the og ka anbefale alle der ik har smagt den at prøve den ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så vil jeg da vente lidt inden jeg smider tebrevet i næste gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nej
Jeg er helt med på te vognen. Der er virkellig stor nydelse i at drikke te for mig. Jeg har altid grøn, rooibos og kamille te til at stå på hylden. Og nu ved jeg ikke om chai tæller med som te, men det kan jo også varmt anbefales. Mange gode ting i det, selvom der som regelt er en hel del sukker og skal laves med feeed mælk.

Mht grøn te synes jeg ikke at jeg ligefrem kan mærke noget velbehag efter en kop, men jeg har da hørt rygter om folk der sammenligner det med det at drikke rødvin pga. antioxidanterne. De japanere skulle være rasende sunde pga. af det. Jeg har ikke nogen kilde med wikipedia har vist noget om det.

Ohh, og inden jeg glemmer det. Min nye favorit er næsten kogende vand, med lidt citronsaft og et par små stykke ingefær i. Hvis man har en anspændt krop, så at sige, slapper det godt af i kadaveret.

MVH drys

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]