Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
jeg har denne lidt underlige bog ved navn The Anarchist cookbook skrevet af William Powel liggende i min lejlighed. for lige at komme med en kort opsumering af bogen, kan det siges at den handler om at hjælpe og fremme revolutionere virksomheder med alt hvad det indebærer, herunder også drugs. bogen har ingen kildehenvisniger eller noget i den retning så jeg tænkte på om nogen kunne bekræfte opskrifterne som værdige til at prøve, altså om man bliver påvirket uden at være bange for psykiske/fysiske skader.

hvis der er nogen interresede i opskrifterne poster jeg gerne. alle opskrifterne er på engelsk, og bl.a. kan det nævnes at den indeholder opskrifter på LSD, potato dextrose yeast agar, synthetic psilocybin, DMT og en lækker en på ryge banan :D

Senest rettet af Eraserhead 30 okt 2006 00:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Du skal for din egen skyld ikke kaste dig ud i noget den bog skriver.

Citat:
I have recently been made aware of several websites that focus on The Anarchist Cookbook. As the author of the original publication some 30 plus years ago, it is appropriate for me to comment.

The Anarchist Cookbook was written during 1968 and part of 1969 soon after I graduated from high school. At the time, I was 19 years old and the Vietnam War and the so-called "counter culture movement" were at their height. I was involved in the anti-war movement and attended numerous peace rallies and demonstrations. The book, in many respects, was a misguided product of my adolescent anger at the prospect of being drafted and sent to Vietnam to fight in a war that I did not believe in.

I conducted the research for the manuscript on my own, primarily at the New York City Public Library. Most of the contents were gleaned from Military and Special Forces Manuals. I was not member of any radical group of either a left or right wing persuasion.

I submitted the manuscript directly to a number of publishers without the help or advice of an agent. Ultimately, it was accepted by Lyle Stuart Inc. and was published verbatim - without editing - in early 1970. Contrary to what is the normal custom, the copyright for the book was taken out in the name of the publisher rather than the author. I did not appreciate the significance of this at the time and would only come to understand it some years later when I requested that the book be taken out of print.

The central idea to the book was that violence is an acceptable means to bring about political change. I no longer agree with this.

Apparently in recent years, The Anarchist Cookbook has seen a number of 'copy cat' type publications, some with remarkably similar titles (Anarchist Cookbook II, III, etc). I am not familiar with these publications and cannot comment upon them. I can say that the original Anarchist Cookbook has not been revised or updated in any way by me since it was first published.

During the years that followed its publication, I went to university, married, became a father and a teacher of adolescents. These developments had a profound moral and spiritual effect on me. I found that I no longer agreed with what I had written earlier and I was becoming increasingly uncomfortable with the ideas that I had put my name to. In 1976 I became a confirmed Anglican Christian and shortly thereafter I wrote to Lyle Stuart Inc. explaining that I no longer held the views that were expressed in the book and requested that The Anarchist Cookbook be taken out of print. The response from the publisher was that the copyright was in his name and therefore such a decision was his to make - not the author's. In the early 1980's, the rights for the book were sold to another publisher. I have had no contact with that publisher (other than to request that the book be taken out of print) and I receive no royalties.

Unfortunately, the book continues to be in print and with the advent of the Internet several websites dealing with it have emerged. I want to state categorically that I am not in agreement with the contents of The Anarchist Cookbook and I would be very pleased (and relieved) to see its publication discontinued. I consider it to be a misguided and potentially dangerous publication which should be taken out of print.

William Powell

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Anarchist_Cookbook

Citat:
Is the Anarchist Cookbook safe and accurate?

No. According to people who know explosives, it contains many dangerous errors and formulas that are likely to hurt you. People strongly advise to stay away from it if you enjoy having your limbs.

If you want to read it just for entertainment or to impress friends with it, however, go ahead. I thought it was rather silly and contained a lot of tedious 60's political rhetoric. I'd suggest saving your money, but buy it if you want.

Also note that kids regularly blind, maim, deafen, or kill themselves or their friends by playing around with pipe bombs and other explosives. Please avoid this, as it will not only mess up your life and upset your parents, but also motivates laws against the Internet and professional pyrotechnicians.

A few safety tips to think about a) Constantly ask yourself: what would happen to me if this mixture blew up _right_now_, say from static electricity? b) Look at a .22 and consider that the fraction of a gram of gunpowder in this could kill you thousands of feet away. Admittedly a gun is a special case, but the point is that a little bit of explosive can fling deadly bits of metal long distances at you. c) You don't need high explosives to hurt yourself; people get themselves killed with match heads, gasoline, or gunpowder.

http://www.righto.com/anarchy/

osv...UTFSE knægt!!!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Well, da jeg var mindre gik jeg og eksperimenterede med opskrifter fra denne bog. Ved at følge opskrifterne kan man også sagtens fremstille mange bomber osv, men der er et generelt problem med bogen. Det er sjældent der står hvor farlige opskrifterne rent faktisk er. Det lykkedes mig at lave flere forskellige bomber der er beskrevet i bogen, men idag kunne jeg ikke finde på at gøre det efter. Da det gik op for mig hvor farlige nogle af de ting jeg gik og rodede med var, blev jeg egentlig ret glad for stadig at have alle lemmer i behold. En del af opskrifterne er teoretiske og virker ikke som noget der rent faktisk er efterprøvet.

Lad for guds skyld være med at give dig i kast med at lave noget fra den hvis du har livet og lemmerne kært.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

@enki:
jeg ved det, der er en masse terrorier om at CIA har lavet bogen for at slippe af med eventuele bombemænd. jeg ville bare nogle uafhængige kommentarer fra psy's brugere. havde egentligt ikke tænkt mig at prøve det som sådan, men det er der sikkert andre som vil :D

@prometheus
jeg poster alle sammen herinde, men de fleste er lidt lange så det tager lidt tid. banan rygeren :D kan du få lige her:

Citat:
believe it or not, bananas do contain a small quanity of Musa Sapientum bananadine, which is a mild, short-lasting psychedelic. There are much easier ways of getting high, but the great advantage to this method is that bananas are legal.

1. Obtain 15 lbs. of ripe yellow bananas.

2. Peel all 15 lbs. and eat the fruit. Save the peels

3. With a sharp knife, scrape of the insides of the peels and save the scraped material.

4. Put all scraped material in a large pot and add water. Boil for three to four hours until it has attained a solid paste consistency.

5. Spread this paste on cookie sheets, and dry in an oven for about 20 minutes to a half hour. this will result in a fine black powder. makes about one pound of bananadine powder. Usually one will feel the effects after smoking three or four cigarettes

here you go :D og god ryger :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Yea, jeg har også røget banan og lavet tennisbold bomben.

Banan virkede ikke, tennisbold bomben virkede, men det var sgu heller ikke helt ufarligt at lave kan jeg se nu.

Titel:
Medlem

5-6 kg bananer er altså også en hel del.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Yo Duck, hvad skulle det farlige være ved tennisbold bomben? Er det ikke bare en tennisbold fyldt med tændstikshoveder?

Insane psychedelia user!

johnny the stoner skrev:
jeg tænkte på om nogen kunne bekræfte opskrifterne som værdige til at prøve

Nej, det er noget lort. Du spilder folks tid ved at poste "opskrifter" derfra. Ideen med dette board er at sprede korrekt information, ikke forkert.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Entheo skrev:
Yo Duck, hvad skulle det farlige være ved tennisbold bomben? Er det ikke bare en tennisbold fyldt med tændstikshoveder?

Hvis det er, er den jo også selvandtændene, gnidninger med svovl kan jo forårsage ild og så sprænger den, f.eks. i din hånd eller lign..

Titel:
Medlem

@Dr.Phibes
jeg aner jo ikke hvorvidt det er eller ikke er korrekt, det var det jeg prøvede at finde ud af. prometheus var(han har vist slette tråden)åbenbart interesseret og jeg sagde så jeg ville poste det. men hey hvis du har et problem med det så lader jeg vær.

Titel:
Insane psychedelia user!

johnny the stoner skrev:
@Dr.Phibes
jeg aner jo ikke hvorvidt det er eller ikke er korrekt, det var det jeg prøvede at finde ud af.

Har du hørt om Google?

Titel:
Medlem

jeg har hørt om det ja. men mit udgangspunkt er at psy er mere pålideligt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læste engang en artikkel om en forfatter til nogle lignende bøger. I arktiklen kaldte de forfatteren for USA's faligste mand :D

Og det vil jeg (uden at have læst bogen) gerne give dem til dels ret i :D

Gad vide hvad formålet ved disse bøger er? At folk skal komme galt afsted på psychedeliske stoffer og blive sprunget i luften af tennisbolde ;)

Titel:
Medlem

som sagt ved jeg det ikke, men tror bare at forfatteren muligvis ikke har sat sig ordentligt ind i alle tingene, og derfor ubevidst bringer andre i fare.

s[ er der jo ogs[ teorien om at det er CIA som har skrevet bogen s[ folk g'r skade p[ sig selv og ikke andre.

mit tastatur kan ikke skrive ae; oe' aa[ lige nu

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
johnny the stoner skrev:
@enki:
jeg ved det, der er en masse terrorier om at CIA har lavet bogen for at slippe af med eventuele bombemænd. jeg ville bare nogle uafhængige kommentarer fra psy's brugere. havde egentligt ikke tænkt mig at prøve det som sådan, men det er der sikkert andre som vil :D

@prometheus
jeg poster alle sammen herinde, men de fleste er lidt lange så det tager lidt tid. banan rygeren :D kan du få lige her:

Citat:
believe it or not, bananas do contain a small quanity of Musa Sapientum bananadine, which is a mild, short-lasting psychedelic. There are much easier ways of getting high, but the great advantage to this method is that bananas are legal.

1. Obtain 15 lbs. of ripe yellow bananas.

2. Peel all 15 lbs. and eat the fruit. Save the peels

3. With a sharp knife, scrape of the insides of the peels and save the scraped material.

4. Put all scraped material in a large pot and add water. Boil for three to four hours until it has attained a solid paste consistency.

5. Spread this paste on cookie sheets, and dry in an oven for about 20 minutes to a half hour. this will result in a fine black powder. makes about one pound of bananadine powder. Usually one will feel the effects after smoking three or four cigarettes

here you go :D og god ryger :wink:

Dette virker ikke. Det var et blad Berkely (Berkely Barb) der forsøgte at se om man ville forbyde bananer hvis man spredte den nyhed at bananer kunne ryges og give en rus.

Læs her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Barb

Det er en sejlivet myte. Desværre.

Titel:
Medlem

tænkte det nok :D

jeg tjekkede opskriften på LSD ud og de to frø man kan putte i (morning glory seeds eller baby hawaiian woodrose seeds) indeholder ifølge wikki begge stoffer til at fremstille LSD, dog siger de at man skal have laboratorie udstyr og basal viden og erfaring med organisk kemi

Senest rettet af Eraserhead 30 okt 2006 18:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Det er en sandhed med modifikationer. De indeholder så vidt jeg husker LSA og det er ikke det samme. De opskrifter jeg har set på LSD er ikke noget man bare giver sig i kast med. Forskellige slags lys med forskellige frekvenser osv osv.. det virkede ikke som et køkken projekt og så endte man med flere liter af stadset.

Grinern med at det var en myte med bananerne, det havde jeg også på fornemmeslen, men det er fint at få sat afsender på så den kan blive slået i jorden hver gang den titter frem. Jeg har nemlig ofte hørt den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
hehe.. sjovt nok ikke. Jeg tror at alle har hørt om det med bananerne på et tidsspunkt i deres liv. Jeg har hørt det mange gange ihvertfald dengang i folkeskolen.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
der er ihvertfald en herinde fra der ved/mener det virker

Titel:
Tidligere holdmedlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Bananadine læs og lær

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]