Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

er det kun mig som virkelig er forundret over at der er så ringe en viden hos læger og andre offentlige ansatte, psykiatrere,psykologer,sygeplejersker på ambulatoriske afdelinge)

jeg har igennem mit liv været og er stadig i kontakt med de før nævnte, og syntes virkelig det er for dårligt at de har så ringe en viden om euforiserende
stoffer, jeg ved ikke omdet bare er tilfældigt at det er dem jeg har spurgt om forskellige ting, og når de har fortalt mig nogen ting og jeg så har spurgt ind til det vidste de ikke rigtig mere, og forstår slet ikke hvorfor der ingen HR er i danmark, det eneste der er, er psychedelia, og psychedelia ved meget mere, og at psychedelia ved mere om syntetiske stoffer end læger/psykiatere som har lange uddannelser gør er der altså noget galt især når man tænker på at politiet bruger flere og flere resourcer på bekæmpelse af stoffer, og at det er et stigende problem i blandt den danske ungdom,

vil bare gerne høre om andres meninger og erfaringer omkring dette emne,

jeg var ikke helt sikker på hvor den her tråd passede bedst ind, bare flyt den hvis det ikke er her..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Regeringen har jo en nultolerance overfor stoffer, dvs. de går ud og fortæller folk hvor slemme de er, og når folk så gør det alligevel og det går galt rydder de så op så godt de kan (altså...). Set fra dette synspunkt ville det være utroligt dobbeltmoralsk hvis de samtidig uddannede læger til at rådgive omkring det at tage stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu er det også folk med en medicinsk uddannelse, så der er vist allerede udelukket psykologer og sygeplejersker...

Men til det, kan man vel godt forklare det med, at læger får en hvis uddannelse (og efteruddannelse) i rusmidler, forgiftningssymptomer og hvordan de behandles - mere skal de i princippet ikke vide. Deres opgave er kun at behandle - ikke at forebygge. Der bliver informeret om stoffer på et rimelig lavt main-stream niveau omkring stoffer og deres virkning fra sundhedsstyrelsens side (hvor der bl.a. sidder læger), men sådan synteser og farmakologi osv. tror jeg ikke man har kendskab til. Det kan jeg heller ikke se hvorfor man skulle have brug for at vide. De fleste der kommer ind og er lidt ude af den pga. et stof de har taget bliver som regel lagt til observation med et saltvandsdrop og 1-2 mg diazepam.

Som Flak også siger, der er jo nultolerance over for stoffer i Danmark, så i princippet er det ikke regeringens eller dens organers opgave at informere om noget på et niveau, så det kommer til at lyde, at det er acceptabelt at gøre brug af det.

Jeg mener at have set EZ test kits i Holland til forskellige raves, som har kunnet købes rimelig billigt, men der har man også en mere åbensindet politik om stoffer i forhold til i Danmark. Hvis der blev solgt sådanne test kits til techno-fester i Danmark tror jeg regeringen ville mene, at det signalerer at det er okay at tage ecstasy til sådanne fester, hvilket vel ikke er deres formål.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Som Flak også siger, der er jo nultolerance over for stoffer i Danmark, så i princippet er det ikke regeringens eller dens organers opgave at informere om noget på et niveau, så det kommer til at lyde, at det er acceptabelt at gøre brug af det.

Jeg mener at have set EZ test kits i Holland til forskellige raves, som har kunnet købes rimelig billigt, men der har man også en mere åbensindet politik om stoffer i forhold til i Danmark. Hvis der blev solgt sådanne test kits til techno-fester i Danmark tror jeg regeringen ville mene, at det signalerer at det er okay at tage ecstasy til sådanne fester, hvilket vel ikke er deres formål.

Det er der rimeilg meget sandhed i, men trods regerings Harm Acceleration politik, så kan det sommetider ske at de alligevel går ind i HR arbejde. F.eks. er uddeling af nåle rimelig udbredt, og man har haft en næsten fornuftig diskussion om "fixe rum". Selv om der naturligvis har været de sædvanlige kritikere, der mener at fixerum er en opfordring til at tage stoffer.

Heh, jeg husker faktisk at MetroXpress (i desperation?) citerede en 14-årig praktikant (pige) hos Københavns Kommune for at "fixerum var opfording til at blive narkoman".

Det er bare vigtigt at blive ved med at presse på med HR tankerne. De fleste ting skal siges 117 gange på 117 forskellige måder for at trænge ind, så det er bare at komme igang :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

På et eller andet tidspunkt må man også droppe at tænke i politiske og økonomiske baner som den borgerlige regering konstant gør... for dem er mennesker lig tal og omkostninger og samfundet som sådan er bare en masse tal der skal gå op.

Det kan godt være, at narkomaner ikke "burde" tage stoffer, som regeringen synes, men det ændrer stadig ikke på den nuværende situation at narkomanerne flakker rundt på gader og stræder og fixer på offentlige toiletter osv. Det handler om at man tager hånd om det enkelte menneskes behov frem for hårdnakket at stå fast ved, at stoffer er ulovlige og så er det narkomanernes eget problem.

Det er lidt den der "du kan gøre hvad du vil, så længe du gør hvad vi siger"-politik. Hvis man ikke skulle gå ind for fixerum, hvorfor går man så ind for afvænning og behandling. Måske kan man sige, at afvænning og behandling hjælper narkomanerne med at komme på rette spor, hvilket fixerum måske ikke gør, men omvendt tror jeg ikke narkomanerne dropper sprøjten fordi de mangler fixerum.

Det nytter IMO ikke at lukke øjnene for et problem, bare fordi det strider imod ens politik.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Man burde give gratis GHB/GBL til narkomaner

Det er godt til afvænning :D

Titel:
Flueknepper kongen

Astral skrev:

Det var da et fjollet statement.

GHB er i sig selv ekstremt vanedannende. Så substituerer du bare en addiktion med en anden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
GHB har faktisk vist sig, at være et ganske fornuftigt afvænningsmiddel mod alkoholisme - dog kun i meget små doser; mener det er 0,15 gr. NaGHB tre gange i døgnet.

Titel:
Flueknepper kongen

shinsou skrev:
GHB har faktisk vist sig, at være et ganske fornuftigt afvænningsmiddel mod alkoholisme - dog kun i meget små doser; mener det er 0,15 gr. NaGHB tre gange i døgnet.

GHB er skam i øvrigt et lovligt farmaceutikum i Danmark under navnet natriumoxybat (Xyrem®)

Det er til konsolidation af nattesøvnen ifb. m. narkolepsi.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Levose skrev:
Astral skrev:

Det var da et fjollet statement.

GHB er i sig selv ekstremt vanedannende. Så substituerer du bare en addiktion med en anden.

Måske, men man har mere råd til :D

Titel:
Junior medlem

@ Treasure - Lige et indspark ang.

Citat:
På et eller andet tidspunkt må man også droppe at tænke i politiske og økonomiske baner som den borgerlige regering konstant gør... for dem er mennesker lig tal og omkostninger og samfundet som sådan er bare en masse tal der skal gå op.

Faktisk burde de gøre op i penge hvor meget af politiets ressoucer som der bliver brugt ved at opretholde, nul tolerance lovgivningen. Hvordan de jager narkomaner rundt på vesterbro fordi der er forbud mod at stå stille faktisk hele Istedgade, samt de fleste af sidegaderne. (De har en patrulje der kører mellem kl 8 0g 02 bare for at give bøder til folk i forbudszonerne)

Ydermere bruger de ufattelige mængder mandskab til at overvåge alle lejligheder som de får et tip om sælger. Kun sjældent får de mere end et par gram dope ud af overvågningen.

Så Treasure - Regeringen burde gøre op med om det kan betale sig at kriminalisere, stigmatisere, samt jage svage borgerer i samfundet.

ps. oplysningerne ang. vesterbro stammer fra en Norsk Kriminolog som fulgte politiets arbejde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
I agree,
they too would see,
de tager fra de fattige og giver til de rige.... Opbygger et samfund af spioner, hvor alle har extra øjne forbundet med statsorganet, den erigerede forkromede penis med slips og opsvuldmede kønsorganer blafrende fra rumpen en lort så stor som færørene og grønland tilsammen i munden på Uncle Turdeater.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
GHB er skam i øvrigt et lovligt farmaceutikum i Danmark under navnet natriumoxybat (Xyrem®)

Tjekkede lige prisen på lmk. 3649 kr for 90 gram :shock: Gad vide hvorfor det er så dyrt? Det er jo pænt billigt at fremstille, og da især når man gør det i større skala end hjemme i køkkenet. Nå,

:offtopic:

-Jimmy Carter

Titel:
Flueknepper kongen

Troll skrev:
Citat:

Xyrem beskrivelse i Medicinhåndbogen som et opiat forstærker.

- Er der nogen der kender til den effekt?

Det er ligesom at drikke alkohol eller poppe benzoer sammen med opioider. De forstærker hinandens sløvende virkninger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]