Treasure skrev:
Som Flak også siger, der er jo nultolerance over for stoffer i Danmark, så i princippet er det ikke regeringens eller dens organers opgave at informere om noget på et niveau, så det kommer til at lyde, at det er acceptabelt at gøre brug af det.
Jeg mener at have set EZ test kits i Holland til forskellige raves, som har kunnet købes rimelig billigt, men der har man også en mere åbensindet politik om stoffer i forhold til i Danmark. Hvis der blev solgt sådanne test kits til techno-fester i Danmark tror jeg regeringen ville mene, at det signalerer at det er okay at tage ecstasy til sådanne fester, hvilket vel ikke er deres formål.
Det er der rimeilg meget sandhed i, men trods regerings Harm Acceleration politik, så kan det sommetider ske at de alligevel går ind i HR arbejde. F.eks. er uddeling af nåle rimelig udbredt, og man har haft en næsten fornuftig diskussion om "fixe rum". Selv om der naturligvis har været de sædvanlige kritikere, der mener at fixerum er en opfordring til at tage stoffer.
Heh, jeg husker faktisk at MetroXpress (i desperation?) citerede en 14-årig praktikant (pige) hos Københavns Kommune for at "fixerum var opfording til at blive narkoman".
Det er bare vigtigt at blive ved med at presse på med HR tankerne. De fleste ting skal siges 117 gange på 117 forskellige måder for at trænge ind, så det er bare at komme igang