Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Flueknepper kongen

Hejsa. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skulle smide det her ind under, så det blev generel diskussion!

Jeg har sgu nogle mærkelige drømme. Ikke fordi de ødelægger min hverdag eller sådan noget, men engang imellem har jeg en drøm om, at jeg står og laver hverdagsting - fx pumper min cykel i skuret. Pludselig er der et eller andet, der er "forkert", og hele stemningen skifter over til en ubehagelig. Fx kan der ligge en blodpøl under cyklens dæk. Der sker aldrig noget decideret uhyggeligt eller ubehageligt, men hele stemningen bliver isnende.

For nogle uger siden havde jeg en drøm om, at jeg slog en person (jeg ved ikke hvem) ihjel på en meget grusom måde - med en kniv. Derefter parterede jeg liget for at komme af med det. Drømmen stoppede i det øjeblik jeg blev opdaget. Har ikke drømt den siden, men den var mildest talt ubehagelig! Havde ekstremt dårlig samvittighed, da jeg vågnede.

Hvad helvede skal de drømme betyde? Er det for at fortælle mig, at der er noget i mit liv der er "forkert" og måske skal væk?

Jeg skal huske at sige at jeg ikke fantaserer om at slå nogen ihjel, og at jeg har et glimrende liv til hverdag. Men drømmene kan nogle gange frustrere, når jeg vågner.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Betydningen af sådanne drømme kan kun DU finde frem til, da deres indre logik er funderet i din egen psyke.

En god metode til at tyde drømme jeg selv bruger går ud på at tænke på de følelsesmæssigt ladede ting i drømme og spørge dig selv: Minder følelsen mig og en følelse jeg af og til har i mit vågne liv? Ofte kan man komme frem til situationer i det virkelige liv, hvor samme følelse spiller ind (for det meste i en helt anden sammenhæng end den i drømmen), og derfra kan man ofte danne sig en idé om hvad drømmeoplevelsen er et billede på.

Drømmebudskaber er ofte metaforiske og kringlede, men det er min erfaring, at man ofte kan komme frem til nogen indsigter ved at vende og dreje dem på denne måde. Hele tiden at stille spørgsmålet: Hvad minder det mig om?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hvad så, hvis man drømmer om noget direkte?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
Hejsa. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skulle smide det her ind under, så det blev generel diskussion!

Jeg har sgu nogle mærkelige drømme. Ikke fordi de ødelægger min hverdag eller sådan noget, men engang imellem har jeg en drøm om, at jeg står og laver hverdagsting - fx pumper min cykel i skuret. Pludselig er der et eller andet, der er "forkert", og hele stemningen skifter over til en ubehagelig. Fx kan der ligge en blodpøl under cyklens dæk. Der sker aldrig noget decideret uhyggeligt eller ubehageligt, men hele stemningen bliver isnende.

For nogle uger siden havde jeg en drøm om, at jeg slog en person (jeg ved ikke hvem) ihjel på en meget grusom måde - med en kniv. Derefter parterede jeg liget for at komme af med det. Drømmen stoppede i det øjeblik jeg blev opdaget. Har ikke drømt den siden, men den var mildest talt ubehagelig! Havde ekstremt dårlig samvittighed, da jeg vågnede.

Hvad helvede skal de drømme betyde? Er det for at fortælle mig, at der er noget i mit liv der er "forkert" og måske skal væk?

Jeg skal huske at sige at jeg ikke fantaserer om at slå nogen ihjel, og at jeg har et glimrende liv til hverdag. Men drømmene kan nogle gange frustrere, når jeg vågner.

Det er alle de satans stoffer! :D

Er drømmene oftest baseret på voldelige eller blodige temaer?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Min første tanke til dine drømme var at du har dårlig samvittighed over noget. Nok ikke at du har slået nogen ihjel, men at du f.eks. har såret andres følelser og muligvis har fortrængt det eller prøver på det.
Men det er selvfølgeligt bare et gæt. Du bliver nok nød til at komme med en noget mere detaljeret beskrivelse, plus skrive hvad de forskellige elementer (personer og ting) i din drøm får dig til at føle, eller hvad det betyder for lige præcist dig, det som Drupe også er inde på.
Det skulle også være en fordel at dele sine drømme ind i forskellige dele, de fleste drømme består vidst af dele eller afsnit, hvor det skulle være nemmere at tyde dem en af gangen, og bagefter se på helheden.

Titel:
Flueknepper kongen

@Kjær: Tvivler jeg på! Og nej, det er ikke altid voldelige eller blodige temaer, men der er bare ofte noget forkert, såsom et stykke råddent frugt eller et skævt billede :?

Nu drejer det her sig ikke om hver nat, max 1/7 i ugen.

For eksempel blodet får mig til at føle afsky. Ikke så jeg ligger og tuder i søvne, men jeg kan godt finde på at vågne i 2 minutter eller sådan noget.

Dybest set irriterer det mig ikke, men hvis underbevidstheden prøver at "fortælle mig noget" vil jeg gerne finde ud af hvad (jeg er ikke helt overbevist på at det 100% hænger sådan sammen, men hvis det gør, så, ja...). Jeg må læse noget lekture om drømmetydning.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Der er lidt om drømmetydning på dette site, har selv kigget mig lidt omkring på et tidspunkt, og fandt nogle ting jeg ikke selv var kommet frem til, så drømmen faktisk gav mere mening..

http://www.netspirit.dk/new/
http://www.dty.dk/

Good luck

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg drømte i nat, at jeg var på et rumforskningscenter og stod og snakkede med receptionisten, da hun pludseligt hev en bong frem og sendte rundt. Knap nok var bongen nået rundt før der også var gang i joints.

Jeg tolker det til, at jeg er Carl Sagan fanatiker, hvilket jeg godt vidste i forvejen.

Titel:
Flueknepper kongen

Dr. Phibes skrev:
Jeg drømte i nat, at jeg var på et rumforskningscenter og stod og snakkede med receptionisten, da hun pludseligt hev en bong frem og sendte rundt. Knap nok var bongen nået rundt før der også var gang i joints.

Jeg tolker det til, at jeg er Carl Sagan fanatiker, hvilket jeg godt vidste i forvejen.

Det er der man tvangssederer sig selv med DZP inden man sover.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]