Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Fanny skrev:
De fleste her på boardet bruger heldigvis bevidsthedsmodificerende stoffer på en fornuftig måde som redskab til selvudvikling og til at udforske sindets grænser.

Det fik mig til at tænke på at jeg efterhånden har taget psykadeliske drugs ret lang tid og har ind imellem brugt lignende argumentation for mit forbrug....
Når jeg beslutter mig for at tage noget er det som regel ret spontant og yder ikke umiddelbart noget spirituelt formål andet end spas og løjer.
Jeg føler nu alligevel at mit årelange forbrug har givet mig en del indsigt i mit eget sind og på en måde har udviklet mine empatiske evner...

Men når Fanny skriver at mange folk bruger psykadelika som et redskab til selvudvikling bliver jeg meget interesseret i hvordan dette foregår i praksis. Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde der har specielle fremgangsmåder eller indgangsvinkler til brugen af psykadelika, eller ideer til hvad man skal lægge mærke til eller hvad man burde reflektere over bagefter et trip.

Venlig Hilsen - The psykadelic Padawan!

Senest rettet af Cubensis 11 okt 2006 20:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Det er jeg også vældig interesseret i. Jeg fornemmer også at et godt trip med indad rettet opmærksomhed er godt for sjælen osv.. Men alligevel savner jeg at "komme videre" med det. Synes ikke rigtigt at jeg har fundet konkrete svar eller ordentlig afklaring omkring mine personlige spørgsmål i forbindelse med psykedelika. Og jeg forestiller mig at det er fordi jeg bare tager dem og tænker (nogle gange skriver jeg også eller taler) - måske mangler man en decideret terapeut, der har erfaring med psykedelisk terapi. Det gad jeg rigtig godt faktisk.
Jeg har også en god ven, der har fået en livstruende sygdom og som er interesseret i at prøve psykedelia som et element i sit arbejde med at deale med den situation. Men man famler sgu lidt i blinde synes jeg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Ras

Mht. psykadelisk terapi så læs lige http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=15519
Der omhandler netop dette..

Vil lige pointere at jeg ikke er interesseret i terapi da det ikke er behandling men selvudvikling og udforskning af min hjerne jeg er interesseret i!!

Et par gode fif eller nogle erfaringer skulle være tilstrækkeligt :wink:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nematoden skrev:
Men når Fanny skriver at mange folk bruger psykadelika som et redskab til selvudvikling bliver jeg meget interesseret i hvordan dette foregår i praksis. Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde der har specielle fremgangsmåder eller indgangsvinkler til brugen af psykadelika, eller ideer til hvad man skal lægge mærke til eller hvad man burde reflektere over bagefter et trip.

Venlig Hilsen - The psykadelic Padawan!

Tja, min indgangsvinkel har oprindeligt været den spirituelle. Senere har jeg lært, at det med sjov og spas bestemt også er vigtigt. Det ene udelukker jo ikke det andet :wink: .

Men mht fremgangsmåde kan det være meget forskelligt. Jeg kan f.eks. tage udgangspunkt i en eller anden presserende problemstilling som optager min bevidsthed på det givende tidspunkt jeg er på trippet. Dette kan føre min opmærksomhed ud af mit normale bevidsthedsfelt hvor jeg kan se de kræfter og energier der virker i mig og verden. Nogle kalder dem psykologiske arketyper, andre kalder dem guder og dæmoner -det er fuldstændig ligegyldigt hvilket betegnelse vi vælger, -men det er energier som virker gennem alle væsener.

Men jeg er nysgerrig på hvilke psykedeliske substandser du bruger, og hvilken setting? Det er også vigtigt at være sammen med andre som tager de tanker der opstår, bare en lille smule seriøse og er villige til at udforske dem. De mennesker som bare går efter "flest farver, og så lidt mind fucks som muligt" har ikke fattet en skid af hvad et trip går ud på :wink: .

Ras skrev:
Citat:
måske mangler man en decideret terapeut, der har erfaring med psykedelisk terapi. Det gad jeg rigtig godt faktisk.
...
Men man famler sgu lidt i blinde synes jeg.

Psykedelisk terapi er jo ulovligt i danmark. Derfor er det ikke nemt at finde en. Hvis det blev lovligt, ville jeg nok være den første til at uddanne mig :) .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Fannys oprindelige citat er efter min bedste overbevisning en overdrivelse og en glorificering af Psychedelia.dk's forum.

Der er utvivlsomt en del af Psychedelias brugere der bruger psykedeliske stoffer til personlig udvikling eller i spirituelt øjemed, men lad os da kalde en spade for en spade - lang langt de fleste bruger dem rekreationelt til "tant og fjas".

Jeg siger ikke at rekreationel brug er bedre (slet ikke), men jeg bryder mig ikke om den indstilling, at man skal gemme sig bag floskler om selvudvikling og lign. for at retfærdiggøre ens forbrug for omverdenen. I mange tilfælde vil jeg kalde det direkte selvbedrag.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
jeg ville/vil godt bruge psychedelika som selvudvikling ved bare ikke rigtigt hvordan jeg skal gribe det an, og er ikke helt med på hvordan man kan tage noget "rationelt" med tilbage fra trippet for at bearbejde det, hvilket jeg godt ville have en grundigere forklaring på. Alt viden om selvudvikling både med og uden psychedelika ville jeg sætte stor pris på, Fanny går ud fra det dit område? :) . Forresten er der nogle der har nogle forslag til sider/bøger der er værd at kigge i omhandlende selvterapi/selvudvikling med psychedelika

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

pr0fane skrev:
Fannys oprindelige citat er efter min bedste overbevisning en overdrivelse og en glorificering af Psychedelia.dk's forum.

Ja, det var en overdrivelse :mrgreen: Men det skal ses i lyset af, at jeg skrev indlægget i denne tråd: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=11107
-og her havde jeg det håb, at overdrivelse fremmer forståelsen :wink:
Her var der en spade som blærede sig håbløst over at han var Narko-konge som 16-årig, og siden havde siddet inde hvert halve år, ind til han (var han 19 år?) var blevet clean og nu ville fortælle alle os andre, at vi heller ikke kunne styre stofferne!

-men ja, det er vist ikke flertallet af psychedelias brugere som bruger stofferne til udforskning af psykens indre rum (men vi er da nogle stykker :peace: ).

Hilsen Fanny

Titel:
Admin
Brugeravatar

Imo kommer personlig udvikling og indsigt sådan lidt henad vejen. De gange jeg har taget psykedelika eller ketamin for at få større indsigt kan vist tælles på een hånd. Men jeg synes nærmere det pludseligt kommer. Hvis man tager det for sjov synes jeg nogle gange det kommer til en selvom det måske ikke var et af formålene med trippet. Ikke at det er en negativ ting dog! Faktisk synes jeg de største "åbenbaringer" er kommet til mig når jeg ville have et hyggetrip med vennerne. Fremfor et solotrip på en kraftig dose psykedelika.

Hvad pr0fane siger synes jeg er meget rammende. Der er da utvivlsomt nogle som vitterligt søger større indsigt og selvudvikling. Men jeg tror altså det er >90% der bare indtager psykedelika for at blive lam/ha det sjovt.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Men mht fremgangsmåde kan det være meget forskelligt. Jeg kan f.eks. tage udgangspunkt i en eller anden presserende problemstilling som optager min bevidsthed på det givende tidspunkt jeg er på trippet. Dette kan føre min opmærksomhed ud af mit normale bevidsthedsfelt hvor jeg kan se de kræfter og energier der virker i mig og verden. Nogle kalder dem psykologiske arketyper, andre kalder dem guder og dæmoner -det er fuldstændig ligegyldigt hvilket betegnelse vi vælger, -men det er energier som virker gennem alle væsener.

Men jeg er nysgerrig på hvilke psykedeliske substandser du bruger, og hvilken setting? Det er også vigtigt at være sammen med andre som tager de tanker der opstår, bare en lille smule seriøse og er villige til at udforske dem. De mennesker som bare går efter "flest farver, og så lidt mind fucks som muligt" har ikke fattet en skid af hvad et trip går ud på :wink:

Ja jeg har næsten været hele vejen rundt: speed, coke, piller, syre, 2CB LSA, svampe, cannabis
Har både været ude og lame den til technofester og til alt for lange morgenfester hvor jeg har siddet og snakket med alverdens mærkelige folk om mærkelige emner ... Men syns nu det er fedest at sidde i en cozy lejlighed og trippe med vennerne...

Jeg kan ikke lige skelne mellem hvilke settings der har givet mig mest, jeg er nok af den overbevisning at hver et setting (uanset om det er technofester eller hyggeaftener) har noget at byde på hvis man forstår at gribe det rigtigt an..

Mht 'de andre' har du faktisk beskrevet mine venner ret godt, det er halluerne, musikken og det at være så lam som muligt der fylder mest i deres trip, hvilket til tider har irriteret mig lidt at de på en måde er bange for at snakke om mere personlige ting andet end (du er bare så fed mand fuck hvor er jeg glad for dig)
Edit: Hvilket jeg tror er grunden til at mange af dem mere eller mindre er færdige med stoffer fordi de føler at det var det, og derfor jeg stadig er interesseret... Jeg ved der er mere til det end bare farver!!

Det jeg personligt har fået mest ud af er svampe, de har tit givet mig en form for empatisk klarsyn hvilket gir mig en enorm lyst til at psykoanalysere alt i nærheden... Men har ikke ligefrem fået nogen positiv respons på disse udskejelser, hvilket jeg tror skyldes at jeg er vædder og til tider kan virke lidt listig/lunefuld i andres øjne!
PS: LSA/LSD, 2CB og til tider coke, kan have lidt de samme egenskaber.

Jeg tænkte om du Fanny, ikke gad at uddybe det med energierne lidt.. evt. bruge nogle lidt mere jordnære termer?

Det der fanger mig meget i et trip er de signaler/energier man opfanger fra folk, det er helt utroligt så tydeligt det er på folk hvad der foregår inden i dem... F.eks kan man nogengange bare ved at se på folk (også de fremmede man møder på gaden) mærke at de har sommerfugle i maven, føler angst eller undrer sig selvom de mestrer at gemme det bag 'masken' hvilket virkelig er noget der tænder mig.....

Men der er nu også andre aspekter end empatien fx. hvordan man fungerer socialt, jeg har tit meget svært i svampetrip ved at finde min egen rolle i det sociale og kan godt få en del kriller i maven pga. dette!

Det jeg helst vil arbejde med er mig selv, på det spirituelle plan.. Men hvodan man griber det an ved jeg ikke!?

Nå nu skal jeg spise, så det bliver ik til mere i denne omgang, har vidst os skrevet rigeligt :D

Site Admin
Brugeravatar

Nematoden skrev:
Jeg tænkte om du Fanny, ikke gad at uddybe det med energierne lidt.. evt. bruge nogle lidt mere jordnære termer?

Jo, jeg skal prøve, men det er lidt svært at bruge "jordnære" termer om noget man oplever på et psykedelisk stof, da vores normale sprog ikke rummer jornære almindelige ord for disse oplevelser.

Citat:
Det jeg helst vil arbejde med er mig selv, på det spirituelle plan.. Men hvodan man griber det an ved jeg ikke!?

Når jeg tager på en psykedelisk rejse er jeg det på en udforskende måde. Jeg betragter de bevægelser sindet gør sig, og jeg lærer hvordan energi bevæger sig. Hvis du ikke ved hvad jeg mener med energi, når vi taler psykedelisk trip, så tror jeg ikke du er kommet så langt ud. Det kan skyldes at du har været sammen med andre, som ikke bryder sig om triptanker, men kun gør det for farverne. Et sådan selskab kan holde din opmærksomhed på et fysisk "jordnært" plan, så du slet ikke lægger mærke til hvilke andre muligheder din opmærksomhed har i den trippede tilstand. Den psykedeliske tilstand giver din opmærksomhed FRIHED til at undersøge de mekanismer der ligger bagom vores væsen. Der er døre som åbner sig til dit underbevidste, men du kan sagtens gå forbi en åben dør, uden at lægge mærke til at den står på vid gab. Ganske enkelt fordi du ikke er vant til, at lægge mærke til den.
Ved kraftige psykedeliske trip mener jeg dog, at det bliver svært at ignorerer de åbne døre, da det begynder at storme ind gennem dem, og skaber gennemtræk i dit sind (billedligt talt :wink: ). Her kan din opmærksomhed blive suget ned i en malstrøm af energi, og hvis man ikke giver helt slip, og lader sig flyde med, kan det blive en grim oplevelse.

Der er ting omkring energi jeg har lært gennem at betragte mit sind: Energi kommer til os gennem former. På trip oplever vi det gennem alle vores sanser: Det kan ses visuelt, som mønstre og farver, det kan høres gennem vibrationer (en følelse af at tune ind på en frekvens i en gammel radio), det kan føles som ilinger der løber gennem kroppen, og endelig kan vi sprænge kroppens grænser, hvor vi ikke længere opfatter os som krop, men blot ER energi.

En anden ting ved energi er, at vi kan opftatte det som følelser. Man kan sige, at følelser er formen og energien er den intensistet vi lægger i dem. Dog oplever jeg tit at paradokserne glider sammen, og i det tilfælde ER energi form. (lidt ala bølge og partikkel paradokset i kvantefysikken).
Det der bliver interessant at betragte her, er at man lærer at følelser ikke er personlige, men er et evigt drama af energi som vi alle er en del af. Følelser som f.eks. kærlighed og vrede er ikke nogle følelser som DU har opfundet. Det er følelser som har eksisteret siden tidernes morgen og de går igennem alle væsener. Gennem tidene er de blevet tolket som guder og dæmoner i adskillige religioner verden over.
-Grækerne havde deres Olympiske guder, og fortællingerne om disse guders indbyrdes forhold, skulle hjælpe mennesket til at forstå sig selv og de kræfter der virkede gennem det.
- I norden havde vi Aserne og Vanerne som minder meget om de Olympiske, og de tjente det samme formål.
-Hinduismen har et meget forfinet system af guder og underguder, der viser hvordan energien danser fra de højeste spirituelle planer og herfra udspaltes til lavere og mere jordnære energisystemer.
- I psykologien taler man om arketyper i det kollektive ubevidste, og det er i virkeliheden det samme.

Om vi kalder det spirituelt eller psykologi spiller ingen rolle.

Jeg kan anbefale dig at læse noget af Stanislav Grof. Det kan godt inspirere dig til at lægge mærke til de døre som står åbne i dit sind når du tripper.

Jeg er ked af at jeg ikke kunne bruge mere jordnære ord :lol: . Men det er den eneste måde jeg kan forklare hvad jeg oplever.

Jeg er lidt i tvivl om du fik svar på det du ville vide. Ellers må du være lidt mere precis. Der er selvfølgelig meget mere at sige om trip, men det var i hverfald lidt om hvordan jeg ser på energier.

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 11 okt 2006 16:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
jeg hopper lige med på tråden her...

Først vil jeg lige sige at jeg aldrig har rørt andre stoffer end hash. Jeg har besluttet mig for at prøve psykedeliske stoffer, til brug for selvudvikling.

Erfaringer kan jeg ikke komme med, men håber da alligevel at jeg kan bidrage med nogle tanker og idéer.

Jeg tror det hjælper hvis man er nogenlunde intraspektiv (altså indadvendte tanker) og muligvis tror jeg også kendskab til meditation kan være gavnligt. Om man vil gøre det inden, eller efter indtagelsen af stoffet er vel et spørgsmål om temperament.

... Det er frygteligt irriterende for mig at skrive indlæg herinde, for jeg føler at jeg træder i vande uden konkrete erfaringer. Det er godt at lære noget herinde, men vil også gerne kunne bidrage og hjælpe andre. <-- Blot lidt fortvivlelse :roll:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Tårnet Der Åd Mennesker skrev:
jeg hopper lige med på tråden her...

Først vil jeg lige sige at jeg aldrig har rørt andre stoffer end hash. Jeg har besluttet mig for at prøve psykedeliske stoffer, til brug for selvudvikling.

... Det er frygteligt irriterende for mig at skrive indlæg herinde, for jeg føler at jeg træder i vande uden konkrete erfaringer. Det er godt at lære noget herinde, men vil også gerne kunne bidrage og hjælpe andre. <-- Blot lidt fortvivlelse :roll:

Du skal ikke føle dig frustreret! Mange af mine indsigter er kommet på hash eller helt uden nogen form for påvirkning, så det er bestemt ikke nogen forudsætning , at du skal tage højdoser af psykedeliske stoffer for at kunne se klart og gennemskue dig selv. Men nu handler tråden altså om disse stoffer og hvad man skal være opmærksom på når man tager dem, så det kan selvfølgelig godt lyde som om, at man kun kan få disse oplevelser, når man er på trip. Sådan skal det ikke forstås. Man kan sagtens komme til dybe erkendelser uden.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
For mig har DMT, MDMA, psilocybin og 4-HO-DIPT været de mest læringsrige substanser...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Edit Pjaff: Har ændret et ord i overskriften da jeg syntes det passer bedre: Selvudvikling => Selvudforskelse

Ok, det står nu lidt klarere for mig hvad du snakker om, især når du sammenligner energierne med følelser, kan godt sætte mig ind i at det ikke er noget personligt.. Har nogle oplevelser med bl.a. dyr der på en måde bekræfter det, tror at dyr på mange måder er klogere på energier end mennesker, især heste og hunde!

Du sir at man skal 'langt ud' for at lægge mærke til sådanne fænomener og du har nok ret i at jeg ikke har været der endnu, har læst triprapporter hvor folk beskriver noget der ligner 'at være REN energi' tror det var Ali, dunno?

Så vil jeg gerne høre lidt om det med de presserende problemstillinger, hvordan ville du foreslå man skulle gribe det an...

Hvis vi nu 'leger' at jeg til tider kan have utroligt svært ved at motivere mig selv til at gøre(eller ikke gøre) de ting som jeg godt ved er vigtige, altså træffe de rigtige beslutninger der bedrer min situation, frem for at køre i den samme rille.

Eller det fact at jeg har en tendens til at fralægge mig alt ansvar for min situation og skyde skylden på andre, lærere, dårlig barndom, samfundet osv...

Eller min evige søgen efter ultimativ intimitet og kærlighed. At jeg tit søger de forkerte steder fx. Kærlighed => MDMA... Intimitet => fisse...

PS: Skal ikke tages så bogstaveligt som beskrevet, livet er heldigvis mere nuanceret, men bare for at have nogle eksempler :wink:

Hvordan vil du så foreslå at man arbejder med sådanne tanker på et trip, altså hvordan undersøger man disse mekanismer?

Mht. til valg af stof... Et stof som MDMA ved jeg ikke om det er noget for mig i denne sammenhæng da jeg ikke føler mig så skarp/klarsynet på det, men lader mig styre af dets følelsesmæssige indvirken??

Svampe ved jeg heller ikke helt. Er dog meget klar i hovedet og elsker generelt svampe, men tror jeg vil nyde det for meget hvis du forstår?

LSA/SYRE... Kunne jeg forestille mig var ret godt da der ikke ligger så meget følelse i det for mit vedkommende, dunno?

Hvad siger i der har erfaring????

PS: Jeg er vædder og føler mig meget knyttet til mit stjernetegn, hvis det altså har noget at sige!?

PPS: At jeg skriver du hele tiden skal ik' tolkes som kun henvendt til Fanny, alle er selvfølgelig velkommen til at svare/deltage hvis de føler de kan bidrage... Det er jo det der gør psy.dk så fedt!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Spændende emne!

For mit eget vedkommende har erfaringer med visionære planter været en indgang til en spirituel selvudviklingsproces.

Erfaringerne har virket som et "proof of concept" til en vej, som ikke består af trips men af det lange kedelige træk af daglige meditationer. Stofferne kan give store oplevelser, men hverdagen venter på den anden side og indsigterne bliver ikke integreret hvis man ikke arbejder med dem, mener jeg.

I den forbindelse er følelserne som Fanny er inde på helt centrale. Chakrasystemet beskriver hvordan følelserne opererer som energistrømme i kroppen. De undertrykkes, sublimeres etc. og gennem meditationer kan man opnå kontakt disse følelser og begynde at arbejde med dem. Det er et arbejde der tager mange år, nogle mener mange liv :-)

Et jordnært eksempel kunne være Nematodens søgen efter kærlighed. En meditativ vej til at arbejde med dette spørgsmål kunne være at sætte sig ned og opleve denne følelse så klart som muligt (der er mange teknikker og det er ikke noget man bare lige gør). Sandsynligvis ligger der en tomhed bag, som ikke tidligere har åbenbaret sig fordi vores natur siger at vi skal finde tilfredsstillelse i omverdenen med det samme (mor skal give os mælk)

At gå ind i tomheden er den hårde vej. Det går ondt når vi oplever den grundlæggende meningsløshed og savn som vi alle bærer på. Men netop i tomheden vil en større forståelse af hvad der er emotionelt behovstilfredsstillelse og hvad der er ægte følelser kunne opdages. - Men det er et længere emne, min pointe er blot at stofferne ikke kan stå alene hvis det man vil opnå er selverkendelse.

Droppede Stanislav Grof ikke lsd'en til fordel fordel for en psykologisk/religiøs praksis?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hanslicht skrev:
Spændende emne!

For mit eget vedkommende har erfaringer med visionære planter været en indgang til en spirituel selvudviklingsproces.

Erfaringerne har virket som et "proof of concept" til en vej, som ikke består af trips men af det lange kedelige træk af daglige meditationer. Stofferne kan give store oplevelser, men hverdagen venter på den anden side og indsigterne bliver ikke integreret hvis man ikke arbejder med dem, mener jeg.

I den forbindelse er følelserne som Fanny er inde på helt centrale. Chakrasystemet beskriver hvordan følelserne opererer som energistrømme i kroppen. De undertrykkes, sublimeres etc. og gennem meditationer kan man opnå kontakt disse følelser og begynde at arbejde med dem. Det er et arbejde der tager mange år, nogle mener mange liv :-)

Et jordnært eksempel kunne være Nematodens søgen efter kærlighed. En meditativ vej til at arbejde med dette spørgsmål kunne være at sætte sig ned og opleve denne følelse så klart som muligt (der er mange teknikker og det er ikke noget man bare lige gør). Sandsynligvis ligger der en tomhed bag, som ikke tidligere har åbenbaret sig fordi vores natur siger at vi skal finde tilfredsstillelse i omverdenen med det samme (mor skal give os mælk)

At gå ind i tomheden er den hårde vej. Det går ondt når vi oplever den grundlæggende meningsløshed og savn som vi alle bærer på. Men netop i tomheden vil en større forståelse af hvad der er emotionelt behovstilfredsstillelse og hvad der er ægte følelser kunne opdages. - Men det er et længere emne, min pointe er blot at stofferne ikke kan stå alene hvis det man vil opnå er selverkendelse.

Droppede Stanislav Grof ikke lsd'en til fordel fordel for en psykologisk/religiøs praksis?

Ved ikke om han droppede LSD'en. Kunne jeg godt forestille mig. På et eller andet tidspunkt må man vel stoppe. Men jeg ved at han stiftede et eller andet Holotropi.

Men ville ellers bare skrive at jeg er enig med dig, i det du har skrevet her. Det ene udelukker ikke det andet, så jeg vil nok også klart anbefale meditation sammen med. De erfaringer jeg har haft med meditation kan kun bekræfte mig i min mening.

God weekend til jer alle :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halløøøøøøjsa, så er jeg landet igen!!

Ved ik helt hvor jeg skal starte og hvad det skal ende med men here it goes!

Jeg tog igår Lørdag med en kammereat og en af hans venner til noget tramp i A-Huset, fordi min vens, vens fætter skulle spille.
Det var et megafedt arrangement, med et lækkert chillout area hvor vi tre af mystiske årsager blev sat til at passe baren i chillouten, og så var det at jeg blev tilbudt dråber/syre af en gut og det tilbud kunne jeg ikke sige nej til, så det endte med at jeg fik 2 dråber som jeg sluprede i mig, det var en megaimpulsiv og overmodig beslutning som senere skulle vise sig at være ret god...

Der gik højest en time før det kickede ind og da det kom var det på fuld blus, jeg har aldrig været så blæst som jeg var den dag, jeg kunne i løbet af få sekunder glide ind i mit eget psykadeliske univers hvor jeg kunne mærke energier så det baskede, både i min krop og rundt om mig, jeg kunne blive et med musikken og bare glide derudaf.. No problem!

Men nu var det jo fest der var på programmet og jeg havde en bar der skulle passes så jeg undlod det, det meste af tiden...
Jeg kunne dog ikke være servicemindet i særlig lang tid af gangen og endte tit med bare at stå og grine af folk når de kom op for at få noget indenbords, fordi jeg slet ikke fattede situationen.. Så var det jo godt at mine venner kunne ta over og undskylde på mine vejne...
De havde osse storskærm i chillouten hvor der kørte en masse grafik og klip af hippier der dansede og mediterende mænd med langt hår der så enormt indsigtsfulde ud, den fik jeg stened godt og grundigt, og det var som om at den havde et budskab til mig som jeg næsten følte jeg fattede.. Tror det var noget med værdier i livet, at vælge en anden vej og at genskabe jeg'et vha spirituel praksis og lign.

Jeg blev det meste af tiden inde i chillouten da jeg syntes der var en lidt for tyskeragtig stemning over den progressive scene, det kan godt være at jeg ikke har været den mest kommunikative aktive person til festen men jeg følte virkelig at vi alle sammen var nede med hinanden og at det var helt på sin plads at jeg rendte rundt og skraldede ud som jeg gjorde!

Men festen måtte jo slutte på et tidspunkt og det var et godt stykke før mit trip gjorde, så jeg tog med min ven hjem, vi gik hele vejen fra A-Huset til rådhuspladsen, jeg fattede dog for det meste af tiden ikke hvor jeg var, men jeg underholdte med mine tanker på vejen hjem.
Vi skulle så ind og købe smøger hos en paki/inder kioskmand som havde sin kone i røret mens han betjente os og hun råbte af ham som en i helvede på urdu eller whatever og det var lige dråben så jeg faldt nærmest sammen af grin foran kassen og måtte flygte ud i en fart for ikke at skræmme den stakkels mand ROFL!!!

Nå men jeg fik sovet godt og min vens kæreste kom og lavede morgenmad til os og så skulle jeg hjem og forberede min fremlæggelse af dyrking af medicinsk cannabis (Done! De blir indoktrineret så det basker i morgen!!)

Men sagen er at jeg idag virkelig føler mig ovenpå og har max overskud, ja jeg føler mig næsten helt renset... nærmest genfødt!!
Og det er bare en supergeil fornemmelse og så ville jeg høre hvad i ville foreslå mig at gøre når jeg engang får fri for skole imorgen... Om jeg burde tænke over nogle ting, slappe af eller bare være taknemmelig for denne oplevelse...

Det er på en måde som om at jeg har set nogle ekstra sider af mig selv, som jeg havde glemt fantes og det har virkelig boosted mit selvværd

Nu er det ikke fordi jeg regner med at få det helt store personlige ud af det men det ku da være rart hvis der ihvertfald var nogend er havde nogle kommentarer til dette..

De sanselige oplevelser jeg fik har virkelig åbnet mine øjne for hvad der i mit sind muliggør sig hvis jeg nu vælger at gå 'all the way' og tage syre igen med henblik på en indre rejse..

Venlig hilsen Nematoden!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej igen..

Så har jeg bestilt:
Stanislav Grof: Den indre rejse - I-IV (Borgen. 1975-83)

Men jeg ville lige høre om det evt. var en god ide først at læse:
Stanislav Grof: Introduktion til Den indre rejse - Selvopdagelsens eventyr. (Borgen. 1987)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har ikke læst noget med ham, men tænkte på om du ville skrive hvad du synes om bogen når du har læst den? Eventuelt om du kan anbefale den...

det var bare det. God weekend :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Nematoden skrev:
Hej igen..

Så har jeg bestilt:
Stanislav Grof: Den indre rejse - I-IV (Borgen. 1975-83)

Men jeg ville lige høre om det evt. var en god ide først at læse:
Stanislav Grof: Introduktion til Den indre rejse - Selvopdagelsens eventyr. (Borgen. 1987)

Jeg tror bare du skal starte der hvor du selv synes. Jeg har ikke læst "Den indre rejse" endnu, men har fået stor appetit på ham, efter jeg er gået igang med "Den kosmiske leg" (kan klart anbefales!).
Grof virker til at have fat i noget af det essentielle med trip, og han beskriver det godt. Det, at have læst andres tanker (kan også være anden filosofi eller bevidsthedsforskning som beskæftiger sig med spørgsmål ang vores eksistens) er en god start til at spore opmærksomheden ind på de mekanismer der er i vores sind.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]