Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Billede

Er blevet SMASKforelsket i den her skive, der synges, truttes og hygges i en så høj grad at det er komplet umuligt ikke at lade sig rive med. Skiven er som lavet til at komme igennem de lange dystre vinteraftener, den giver sgu lige mørket den stemning der er tilpas energisk og lys til at man kan finde sig tilpas med at være indendørs uden at sumpe helt hen i apati.

Køb den før du dør!!

Soundvenue skriver:

Zero 7 - smuk og syret havefest

Der er proppet rigeligt med rød sodavand og solskin i madkurven, når Zero 7 på deres tredje udspil inviterer til hyggelig havefest. Et fornøjeligt mix af poppede melodier, underfundige kor-arrangementer og muntre funk-horn svæver over chillout-duoens sædvanlige varme lydtæppe, og kommer kælent sommeren i møde. Tempoet er sat en anelse i vejret i forhold til 'When It Falls' fra 2004, og Zero 7 bevæger sig ligeledes væk fra den melankoli, der indkapslede forgængeren.

Kun to gæster får lov til at synge med i haven. Australske Sia Furler og den roste singer/songwriter José González, hvor især kombinationen af sidstnævntes karismatiske vokal tilsat polerede lydflader bringer magiske øjeblikke frem. Førstesinglen 'Futures' er sammen med den fængende 'Today' og genindspilningen af 'Crosses' fra González' debutalbum, alle små funklende perler.

Den ene halvdel af duoen, Henry Binns, udfolder sig som sanger for første gang, og det viser sig at være en rigtig god idé. Hans fine og skrøbelige stemme gør det godt, både solo og i duetter med Sia Furler. Albummets livsglade bagtrop 'Waiting to Die', er et herligt eksempel herpå.

Flere af numrene udvikler sig smukt undervejs for at give plads til syrede blæser passager, temposkift og legesyge melodier. Det er med til at holde 'The Garden' levende og bevirker, at festen trods enkelte mindre stærke numre ikke taber pusten. Zero 7 kan godt finde de ekstra havestole frem, for der kommer mange gæster i haven.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg gider ikke læse alt det du skriver, for jeg ved allerede at det er en fed skive :) Også anbefalet herfra.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Lyder godt, thumbs up

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Lige siden jeg selv fik øjnene op for Zero 7 har jeg elsket dem inderligt! Deres numre rør mig et meget specielt sted (høhø).
Er lidt mere til deres tidligere album "When it falls" og specielt nummeret "somersault". Kan stadig få tårer i øjnene når jeg hører det!! Det nummer står helt alene på førstepladsen over numre der har betydet mest for mig de sidste par år!!!

Billede

Vores egen danske guitar heltinde Tina Dickow, har også sunget til et af deres numre. Nemlig Home også fra When it falls.
http://www.youtube.com/watch?v=pT8Wz1fa-_4

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]