Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hejsan, gi jer selv lige tid til at læse min lille histrorie ;)

Nu var jeg en af de 263 anholdte, der søndag blev anholdt under reclaim the streets. Og jeg må sige at jeg bakke fuldstændigt op omkring kritikken af politiet under det meste af demo'en, men jeg synes også helt bestemt at arrangørene skal ha kritik. Der var ingen telefonisk kontakt til politiet, og ingen viste hvad ruten eller destinationen var (det var sikkert også meningen hehe)

Desuden tror jeg aldrig at jeg er blevet så krænket og uretfærdigt behandlet. Demostration gik fint indtil at politiet pludselig ændre mening, og besluttede at vi ikke måtte forlade nørrebro. Hvilket så betød at vi gik tilbage af nørrebrogade og drejede ned at stengade. På det tidspunkt var jeg aller bageste i demoen, og den var altså lang, så mange demostranter var allerede næsten nede ved Åboulevarden hvor det hele gik galt.

Da jeg så var nået ned til Åboulevarden, havde politiet igen blokeret vejen. I sammen øjeblik gik det så galt, nogen fuckheads begyndte at kaste mange sten og flasker efter politiet og pludselig (det gik meget hurtigt) kørte 2-3 "salatfade" nærmest direkte ind i demoen, hvilket betød at folk begyndte at løbe den anden vej ind i Ranzausgade og sidegaderne. På det tidspunkt begyndte adrenaliner at pumpe, da der var meget tumult (lidt lige som op foran orange, når det er aller værst) Jeg blev ret bange må jeg sige, og forsøgte at komme ind mod muren. Nede i Ranzausgade havde politiet igen blokeret vejen, og vi var alle spærret inde og blev anholdt. Eller det vil sige, jeg fik aldrig at vide at jeg var anholdt, de slæbte mig bare med i detentionen, uden at jeg viste hvorfor.

Vi blev så fragtet ud på valby politistation, hvor de havde nogel ækle celler der egenlig kun var egnet til tre personer, men vi sad 15 i min. Efter nogen timer, var luften så tyk af Co2 og næsten ingen ilt at men blev helt dizzy og begyndte at små hallucinere. Ingen både politifolk eller demonstranter kunne fortælle mig hvorfor jeg var anholdt, jeg blev ikke tilset af en læge, vi måtte ikke gå på toilettet før efter lang tid (og der havde vi allerede siddet mindst en time på Ranzausgade og ventet). Mine håndjern havde viklet sig ind i min taske, der hang ned så det var lidt som om jeg havde en jernkugle i håndjernen, hvilket medførte at jeg fik små skrammer på hænderne og de hævede. Der gik også lang tid inden vi fik noget vand og madrasser. I det hele taget blev jeg behandlet værrer end lort, uden at jeg havde gjort andet end at deltage i hvad jeg troede var en lovlig og fredelig demostration. Men havde det heldigvis meget hyggeligt. Stemningen var meget egenlig meget god.

Først efter 8-9 timer slab jeg så ud, og fik at vide at jeg var sigtet for ikke at havde adlydt politiets anvisninger. Hvilket jeg står fuldstændig udeforstående overfor. På intet tidspunkt havde jeg hørt nogen som helst anvisning fra politiet. Så det kan de godt stikke skråt op i røven.

Fuck politiet! Aldrig har jeg oplevet noget så skidt oganiseret, hvad fanen tror de jeg betaler dem for???? Tre kriminal betjente til 150 anholdte som alle skal forhøres. Fuck der må ha været nogen stakler imellen som ikke havde gjort noget og løsladt langt senere end jeg. Men anyways, så var det en ret vild oplevelse, som jeg bestemt er en smule taknemlig overfor (kald mig bare tosset hehe) Nogen gange har jeg sgu brug for sådanne ekstreme oplevelser.

http://politiken.dk/indland/article177818.ece

Senest rettet af snufkin 26 sep 2006 20:59, rettet i alt 4 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Har ikke læst dit indlæg endnu, men for det første er der allerede en tråd om det http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15527, og for det andet er vi i september måned, årets 9. måned. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Nu handler mit emne også mere om hvordan jeg blev behandlet som uskyldig af politiet. men bare slet den hvis I vil, jeg synes bare så mange som muligt skal høre min vinkel af historien.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
ja, kom over i den anden tråd.. ses dér, hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvorfor begynde at kaste noget efter politiet, det ender jo altid galt :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
fordi man ikke kan lide dem?
Hvorfor går USA i krig i Irak?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
hamp skrev:

Nu du alligevel har hevet Irak-krigen ind i den her diskussion, skulle vi så heller ikke lige få Illuminati ind over?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
pr0fane skrev:
hamp skrev:

Nu du alligevel har hevet Irak-krigen ind i den her diskussion, skulle vi så heller ikke lige få Illuminati ind over?

Og reptilerne.. Det er jo dem der sidder på magten

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
det var bare ment som et eksempel på noget der ikke er en dybereliggende forklaring på. Sådan er det bare...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Damn hippie

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Hejsan, gi jer selv lige tid til at læse min lille histrorie ;)

Tak for historien. Det er jo ikke ligefrem uhørt ...

Jeg mener at politiet påstod, at den virkelige grund til deres indgriben var at nogen baldrede ruderne til en Nettoforretning? Noget input her? Jeg tænker om det var noget planlagt eller noget der skete i frustration efter at demonstrationen blev nægtet at gå videre?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Har linket til den før i en anden post, men denne er den bedste udlægning af forløbet jeg indtil nu her set http://www.paagaden.dk/?op=vis&aid=1321&s=nyheder...
Jeg så ikke nogen nettoruder der blev smadret (og jeg har ikke læst om det nogen steder), men der er ikke meget overblik i en demonstration hvis man står i mængden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]