Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
lige en lille film fra sidste weekend hvor politiet lukker en fødselsdagsfest på Christiania... DE DUMME SVIN!!!! :evil: :evil: :evil:

http://infocast.dk/mediamaker_politiken ... php?id=871

ved ikk om det rigtig forum jeg poster i, burde måske være i fuck forummet, for det fandme nogle blæste panere (på den dårlige måde :wink: )
man blir helt vred indeni :evil: :!: :evil: DE DUMME SVIN!!!

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Med anerkendelsen af politiets magtmisbrug i behold, kan jeg dog ikke lade være med at trække på smilebåndet af fantastiske kommentarer, der kommer ind imellem:

Citat:
Hallo..! Det' sgu da magtmisbrug, mand mand! Hallo..! Slap nu af for helvede!
:D - Sådan skal de ha det... gestapotosser!

Ak ja... tænk at panserne kan troppe op i sådan et antal for at anholde skæve, fødselsdagsglade muikspillende chistianitter. Ufatteligt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Gad godt vide hvad der er forgået inden, siden de tropper i dette antal. Hvis det blot er fordi de har holdt fest og siddet og fyret et par fede er det fanme til at brække sig over.

Kan da godt forstå hvis nogle af dem blev fristet til at provokere dem. Hvem ville ikke det når de kommer og ødelægger deres fest og gode humør :x ..

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Grunden til at de lukkede festen var hverken hash, vold eller hårde stoffer. De havde bare spillet for høj musik!

Kilde: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=467646 - se teksten under fotografiet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det er sørgeligt for danmark at sådan noget finder sted..

og sådan en film sætter massere af tanker igang hos mig, men ikke noget jeg vil eller kan udtrykke - det er rent udsagt forfærdeligt..

Det bringer virkelig vreden frem i mig!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
I dette tilfælde kan jeg ikke se argumentationen imod arresteringerne. De modsatte/angreb politiet på fysisk vis, og burde derfor kunne blive tilbageholdt.

At politiet så i lang tid står og glaner dumt, istedet for at anholde nogen for besiddelse af hash, uro eller andet, er til gengæld et godt spørgsmål.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg var til stede, og det var faktisk en rigtig hyggelig og stor fest indtil panserne kom... Det er dog første gang at jeg har set 300-400 mennesker stå og buhe et hold pansere væk.

Jeg var dog så snu at skride med det samme bagefter, da jeg tænkte de nok ville komme tilbage 10 gange så mange... hoho!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
i videoen råber de noget om at de gerne må filme iflg. loven, er der nogen som ved hvilken § det er som siger dette?

Mvh Bøh

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Bøh skrev:
i videoen råber de noget om at de gerne må filme iflg. loven, er der nogen som ved hvilken § det er som siger dette?

Er det ikke bare det gode gamle princip om, at når noget ikke er forbudt, så er det lovligt?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det er det jo nok, men det kunne nu være rart med en § man kunne nævne overfor stædige politibetjente.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er i hvertfald noget der kunne få en til at tage kamera med til den næste fest...

Føj, jeg bliver sur når jeg ser magtliderlige pansere være voldelige overfor fredelige hippier.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Ja videoen bekræfter sådan set bare et gammel ordsprog!

:evil: ACAB :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
:cry: :cry: :cry:

Jeg håber at betjentene i det mindste tror de gør noget rigtigt, for hvis de bevist kan være så grusomme, så er der VIRKELIG noget galt..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser sku' hyggeligt ud!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
FORPULEDE PANSERSVIN! :x

JEG ER RØDGLØDENDE AF RASERI!!! (og det sker sgu sjældent.)

... Jeg er virkelig begyndt at hade politiet, efter jeg er flyttet til København.
Jeg har selv set mange eksempler på magtmisbrug af politiet på Staden, og dette er blot et eksempel mere. Heldigvis kommer det også frem i medierne, når det sker.

Folk har en fredelig fest, og politiet kommer og laver ballade!! :? Er det ikke politets opgave at
OPRETHOLDE LOV OG ORDEN ? Det vi ser på videoklippet er jo NØJAGTIGT DET MODATTE!

FØJ FOR SATAN!! :evil:

Jeg gad godt vide, om politibetjentene som privatpersoner sover godt om natten.

Jeg håber det ikke.

.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bøh skrev:

Kender ikke lige paragraffen, men det er vist almindeligt kendt at det er lovligt at filme på offentlige steder. En skole ville måske ikke være et offentligt sted, men Christiania er helt klart OK. Det gælder dog vistnok ikke decideret overvågningskameraer.

Selv skjulte optagelser uden for offentlige rum ser loven mildt på, hvis det anses for at "tjene offentlighedens interesse", tænk "Operation X" og den slags.

Men hold da op hvor får man en dårlig smag i munden ....

Titel:
Dedikeret medlem

Det er altid tilladt, at; optage/tage billeder, på et offentligt sted, sålænge de ikke skal bruges kommicielt.

Skal de det, skal man har alle medvirkendes tilladelse.

Det, er dog i den sammenhæng, vigtigt at understrege at det ikke må være blivende overvågning, altså videokameraer der er sat, fast og overvåger et område (offenligt) permenent, det er ikke tilladt.
Og en evt. video fra en sådan overvågning vil i de, fleste tilfælde blive afvist i retten.

Men som hovedregl har alle ret til at filme overalt.
Politiet er ikke glade for det, men de har heller ingen ret til at forhindre det.
I visse tilfælde har de dog været kendt, for at konfiskere kameraer hvis de mener at der er materiale på dem, som kan være vigtigt for opklaringen af en forbrydelse.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Citat:
Zikterion skrev:
Det, er dog i den sammenhæng, vigtigt at understrege at det ikke må være blivende overvågning, altså videokameraer der er sat, fast og overvåger et område (offenligt) permenent, det er ikke tilladt.
Og en evt. video fra en sådan overvågning vil i de, fleste tilfælde blive afvist i retten.

Det er ikke korrekt. Selv om bevismateriale er fremskaffet ulovligt kan det sagtens bruges. Der vil så muligvis komme en sag bagefter, men den har intet med den første at gøre. Vi har ikke et retssystem som i USA, hvor små (eller store) uregelmæssigheder dropper hele sagen.

Titel:
Dedikeret medlem

Der er delvist korrekt.

Dommeren skal tage stilling, til hvordan det er fremskaffet og om han/hun vil tillade det at indgå i sagen.

Det er ikke en selvfølge, men afhænger selvfølge af hvordan det er fremskaffet.

Men, du har ganske ret et ulovligt overvågningskamera der optager et mord, så vil videoen nok blive brugt,
men det er ikke en selvfølge.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg har ikke kendskab til en eneste sag hvor afgørende bevismateriale er blevet afvist på grund af at det har været ulovligt fremskaffet. Ka' du komme med en/flere dom/me?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]