Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kommer lige med endnu et par spørgsmål om kokain (det går på afhængighedspotentialet).

Jeg læste nogen triprapporter på erowid.org, og jeg bemærkede mange der sagde, at når de havde taget den første bane kokain, så fik de en ubændig trang til at tage en til, og en til, osv. indtil posen var tom.

Det virkede lidt skræmmende på overfladen, men så var det jeg kom til at tænke på øl. Jeg har det også sådan, at efter 2-3 øl, så får jeg tit bare lyst til at pæle igennem; og på hash kan jeg sommetider være næsten mimrende skæv, men alligevel tænke "hhahahaha vi tager altså lige nogen sug mere". Er det dybest set det samme som kokainens "lokkende kald", eller er der vitale forskelle?

Og hvad med dagen efter? Har man en forstærket lyst til at rejse sig ved det træ, hvor man var faldet? Altså: bare lige én bane for at komme igang....?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Min erfaring med den hvide dame, er at der har været en betydelig sammenhæng mellem kvaliteten af kokainen, og både cravings og nedtur.

Hvis det er 90% stash, så kan jeg sagtens tage en streg uden at tænke mere over det, men jeg har oplevet at dårlig coke bare fik mig til at crave mere af det, det øjeblik det kom op i næsen. Samtidigt syntes jeg at jeg har oplevet at være blevet mere cola-stram jo dårligere kvaliteten er...

Andre der har det på samme måde?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Dextrose skrev:
Samtidigt syntes jeg at jeg har oplevet at være blevet mere cola-stram jo dårligere kvaliteten er...

Har det på præcis samme måde, ved ik hvorfor men min nedtur på cola når jeg får den er altid meget slem og jeg bliver utroli cola stram, men hvis jeg får fat i god cola er det slet ik så slemt! syntes det er underligt for ville tro at jo bedre kvalitet det er jeg får, jo slemmere nedtur, men åbenbart ik....har ik så skide meget forstand på det men det har faktisk undret mig!

skrevet på god coka :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har altid nærmest ingen cravings haft. Nu bedre cola nu mere har jeg lyst til en streg mere når rusen har lagt sig.

Titel:
Junior medlem

Dextrose skrev:
jeg har oplevet at være blevet mere cola-stram jo dårligere kvaliteten er...

mmmm stram lille drengenumse :D

Titel:
Dedikeret medlem

Og så vil jeg gerne pointere at det altså ikke er drengene der starter hver gang, så næste gang nogen råber "Patter!", vil jeg ikke høre noget brok.

</off-topic>

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Etherlungs skrev:
Jeg har altid nærmest ingen cravings haft. Nu bedre cola nu mere har jeg lyst til en streg mere når rusen har lagt sig.

Nu prøvede jeg det for første gang i 3½ år her i lørdags.. Og Jeg fik det lidt som Etherlungs.. Jeg havde kun et gram, men da det var væk fik IC godt nok lyst til liiiidt mere..
Men ok.. Prisen var ALT for høj, så jeg måtte leve med at tage nedturen da lortet ikke virkede mere :?
Sådan er det med Kokain og psychedelia..
Kokainen vil man have mere af når det ikke virker mere..
Når Psilocybinen ikke længere er psykoaktiv kysser man jorden for at være tilbage og man venter lidt med at gøre det igen fordi jordforbindelsen egentligt kan være rar nok i forhold til hyperspace.. Men også kun tit.. ikke altid :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg købte for første gang for ca 1 ½ måned siden 1 g af den hvide djævel, jeg skulle naturligvis lige checke på digi-vægten hvor meget der var; 0,7

Jeg har hørt at det er meget sjældent man rent faktisk får det gram som man siger man har købt, men oven i købet var skidtet ikke særlig rent og jeg blev mere stram end dejligt cola-skæv.
Kan jeg holde rygraden stiv vil jeg aldrig købe et gram mere.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Lysten til at tage mere kokain, når man først har taget et par streger, er for mig større end med noget andet. Det er ufatteligt, så mange penge man kan bruge på ingen tid. Hvis jeg bliver tilbudt en streg eller to, kan jeg godt finde på at sige nej tak, bare fordi følelsen af at ville have mere bagefter er så irriterende stærk.

Kan heller ikke rigtig stoppe med at drikke efter de første 2-4 bajere, men det er ikke halvt så slemt som med kokain.

Når der ikke er mere kokain, ryger jeg mig vanvittigt skæv (og er som regel i forvejen stiv) og går i brædderne. Og næste dag har jeg så ikke lyst til mere kokain - det er kun, mens det står på.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Minimal skrev:
Hvis jeg bliver tilbudt en streg eller to, kan jeg godt finde på at sige nej tak, bare fordi følelsen af at ville have mere bagefter er så irriterende stærk.

Helt enig...Tit er det simpelthen ikke det vaerd kun at tage lidt, og jeg er naesten altid ogsaa ekstremt naerig med min coke. Hvis man har benzodiazepiner eller opioder, synes jeg dog ikke, at det er saa slemt at loebe toer for coke, men det er nok ogsaa et spoergsmaal om stofmaessige praeferancer.

Et lille trick kan vaere, at starte sent paa aftenen med coken, saa man ikke loeber toer for tidligt. F.eks hvis man starter omkring kl. 23 med coken, og inden da bare har drukket, saa kan man vel faa et enkelt gram (0,8-0,95 g.) til at holde indtil tre-tiden. Til sidst faar man heller ikke mere ud det uanset hvor store baner man end sniffer. Udover en vaerre nedtur selvfoelgelig. Hvorvidt dette ogsaa gaelder farmaceutisk ren kokain ved jeg ikke.

Men bottom line er altsaa at de fleste nok vil opleve at de faar voldsommere cravings af coke, og en staerkere trang til at tage mere og mere ned de goer af noget andet stof (dette kan saa skyldes manglende tilgang til ren coke)

Overvejer du selv at proeve coke, Malkavian? Eller er din interesse bare...rent akademisk?

mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Min erfaring med den hvide dame, er at der har været en betydelig sammenhæng mellem kvaliteten af kokainen, og både cravings og nedtur.

Hvis det er 90% stash, så kan jeg sagtens tage en streg uden at tænke mere over det, men jeg har oplevet at dårlig coke bare fik mig til at crave mere af det, det øjeblik det kom op i næsen. Samtidigt syntes jeg at jeg har oplevet at være blevet mere cola-stram jo dårligere kvaliteten er...

Ja! Faktisk præcis på den måde du beskriver.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Dextrose skrev:

Har det helt omvendt!

Hvis det er god coke, er alt ved det lækkert: lugten når man åbner posen, bedøvelsen, smagen og måden det glitrer på i lyset. Jeg får bare lyst til at tage mere og mere. Og jeg kommer højere og højere op og ringe og bliver mere og mere stram og anspændt.

Hvis det er dårlig coke, og jeg skal tage meget for at få en effekt, bliver jeg tit lidt mere ligeglad. Og pga. den dårlige kvalitet er jeg langt mindre påvirket end på god coke.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko skrev:
Overvejer du selv at proeve coke, Malkavian? Eller er din interesse bare...rent akademisk?

Interessen er overvejende akademisk, og jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er smart for en person med min mentale make-up at tage kokain. Jeg spørger lidt mig selv "har jeg virkelig brug for at være mere kørende, mere anspændt og mere selvglad og mere diarré-talende?" Selv ædru kan jeg være lidt belastende til tider og har gigant-svært ved at komme i seng til tiden, så deeet.... :wink:

Men igen. Kokain skulle være på fremmarch, så guderne skal vide hvornår man bliver tilbudt noget. Så gælder det om at være forberedt, og selv når jeg siger Nej vil jeg gerne gøre det af en ordentlig grund :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et opfølgende spørgsmål: jeg kan regne ud, at mange i selve situationen bare vil tage mere og mere kokain for at holde sig kørende. Godt så.

I hvor mange tilfælde fortsætter denne craving dagen efter en bytur? Hvad med midt i ugen. Både med og uden depressanter af forskellig art til at modvirke nedturen?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er ikke kun dét at holde sig kørende. Hvis man bare blev sig selv, når stregerne holdt op med at virke, så var det intet problem. Men man bliver irriteret, frustreret, sortseende osv., det er et mindre helvede, synes jeg... og bare for at slippe for den følelse er man mere end villig til at tage mere. Ville sige nej til Aguileras fisse for 3 gram coke i stedet for i situationen. :p

Jeg synes ikke, at der er nogen langtidsbivirkninger. Craving forsvinder for mig, når jeg bare har sovet eller efter nogle timers vågenhed. Uanset hvor meget coke jeg har taget, så er jeg højst lidt mentalt smadret dagen efter, og så er der ikke mere - modsat amf, hvor det kan tage 3-4 dage at komme helt ovenpå og ind i rytmen igen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Malkavian skrev:
I hvor mange tilfælde fortsætter denne craving dagen efter en bytur? Hvad med midt i ugen. Både med og uden depressanter af forskellig art til at modvirke nedturen?

Jeg synes også at trangen stopper næste dag. Har prøvet at tage en streg stortset lige efter jeg var vågnet efter en bytur, men det var for at modvirke tømmermændene og komme igang igen, og ikke fordi jeg cravede.

Synes lysten plejer at forsvinde i ca. 3 uger og så kommer den stærkt igen. Hvis jeg overstår det punkt omkring 3-4 uger efter sidste gang (plejer at vare en uge ca.), så forsvinder lysten igen.

Skal måske også nævne, at jeg plejer at køre igennem når jeg tager coke. Med mindst 1 g, masser af alkohol og noget hash til sidst. Så det er måske også derfor jeg ikke har lyst lige bagefter.

Titel:
Dedikeret medlem

Nu vi snakker om coke... Er der ikke en anden måde at tage det på end at sniffe? Jeg HAADER at sniffe ting...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Nu vi snakker om coke... Er der ikke en anden måde at tage det på end at sniffe? Jeg HAADER at sniffe ting...

IV eller røget skulle vist også være ret effektivt, men virkningen bliver dog noget afkortet.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Op i anus (burde være den ultimative udnyttelse, men har ikke sagt at det ikke er for nederen gjort) eller hvis man er en tøs så kan slimhinden i skeden også bruges..

Slimhinder! Du spurgte selv..

Og nej, virkningen er ikke dårligere ved rygning af freebase aka crack. Den varer i længere tid og er kraftigere, men LAD VÆRE. Hvis i syntes at coke er djævelskab, så ved i ikke hvad crack er imo. Man bliver til en grøntsag af det pis.
IV ved jeg dog ikke..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
MaroK skrev:
Og nej, virkningen er ikke dårligere ved rygning af freebase aka crack.

Bare en lille rettelse...Al crack er freebase, men ikke al freebase er crack.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]