Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Tjah, kom til at tænke på hvor meget meget meditation hjælper mig med at slappe af i sindet den anden dag og så kom jeg til at tænke på om der var andre end mig der brugte det som HR?

Personligt syntes jeg det er specielt godt til at undgå nedtur efter stimulancer, og det hjælper med at slappe af i sindet efter psychedeliske stoffer.

Har i evt. nogle specielle meditations metoder i syntes virker specielt godt mod noget? :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Bruge meditation som HR til stoffer?
Egentlig udtrykker spørgsmålet en lidt overfladisk holdning til emnet.
For er psykedeliske stoffer ikke blot et redskab, og er meditation ikke også et redskab? Er meditation et redskab med psykedeliske stoffer, altså noget sekundært til stoffer? Som dit spørgsmål giver udtryk for.. Jeg tror det ikke.
Meditation er et middel, og et mål (måske ;)) i sig selv. Stoffer er et middel, og et mål (måske ;)), i sig selv. For mig har psykedeliske stoffer, efter en del erfaring med dem, endt op med at betyde en del af en større helhed som hedder virkeligheden, og ens erfaring af den. Dette på en dybere måde en meget andet, da det for mig åbner op for mange transcenderende erfaringer af virkeligheden som er udenfor jeg'ets grænser, og hvem oplever dem så? Det ved JEG ikke.. Men det er der som virkelighed.
Woah... må hellere stoppe nu.. er lidt stiv og har skrevet en del sætninger som jeg slettede igen, er halvstiv nu og rambler.. Men jeg tror nu sætningen over har nogle ok pointer..

Men angående dit stimulans spgm ved jeg det ikke.. jeg har for det meste kun erfaret psykedeliske stoffer..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Jeg har i lang tid dyrket meditation af forskellige årsager, det har altid hjulpet mig med at slappe af hvis jeg er stresset eller med at samle tankerne hvis jeg har problemer med at koncentrere mig om et eller andet.

Også et spørgsmål fra newbien, hvad er HR?

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
ferret skrev:
hvad er HR?

HR er en forkortelse for Harm Reduction, eller Skades Reduktion på dansk.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Meditation er et must på psychedeliske stoffer, det er vigtigt for at navigere, intensivere og forstå den transcendentale oplevelse, for at det ik bare skal bli et farve orgie... Man skal ha et formål, et mål og spørgsmål

Stoffer har givet mig klarhed om mange ting og der er stadig mange grænser der skal overksrides :D

Titel:
Methylon Connoisseur

Odden skrev:

-- jeg er ked af du forstår det sådan, for mig er psychedeliske stoffer også et redskab, men når man er på et psychedelisk stof for man utroligt mange input og jeg syntes personligt at disse kan være meget svære at holde styr på, derfor, blandt andet, bruger jeg meditationen til at navigere (som astral så rigtigt siger det) i mine tanker, og for mig er det også et must at bruge disse to redskaber sammen.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har også for nyligt prøvet at eksperimentere med at kombinere svampe og meditation. Til trods for at det er utroligt svært at koncentrere sig i den tilstand fik jeg nogle interessante resultater, så det er helt sikkert noget der skal undersøges nærmere i fremtiden.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Winta skrev:
Odden skrev:

-- jeg er ked af du forstår det sådan, for mig er psychedeliske stoffer også et redskab, men når man er på et psychedelisk stof for man utroligt mange input og jeg syntes personligt at disse kan være meget svære at holde styr på, derfor, blandt andet, bruger jeg meditationen til at navigere (som astral så rigtigt siger det) i mine tanker, og for mig er det også et must at bruge disse to redskaber sammen.

Jaja, det blev jo også bare sat på spidsen fordi jeg var halvstiv haha. Tag det ikke så tungt. Undskyld herfra. :)
Og ja, på den måde kan meditation også bruges, men det er også lidt mere præcist formuleret nu end i første indlæg.

Titel:
Methylon Connoisseur

Odden skrev:
Winta skrev:
Odden skrev:

Jaja, det blev jo også bare sat på spidsen fordi jeg var halvstiv haha. Tag det ikke så tungt. Undskyld herfra. :)
Og ja, på den måde kan meditation også bruges, men det er også lidt mere præcist formuleret nu end i første indlæg.

Ja, jeg beklager også at det ikke var helt godt formuleret :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
har det sidste ärs tid benyttet mig af meditation og healing efter härde psykedeliske ture og synes det en rigtig fin mäde at fä samlet sig selv igen og falde ned pä jorden da jeg synes man godt kan vere helt oppe ar flyve i 2-3 dage sä jeg synes det en rigtig fin ting du gör.Er sikker pä verden ville se anderleds ud hvis vi alle mediterede

er ik hjemme sä har ik alle bogstaverne pä den her pc men häber i kan lese det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
meditation hænger for mig også sammen med fysisk aktivitet.

thai chi f.eks er begge dele. Det er ofte noget jeg bruger især morgenen før en ny stor psychedelisk oplevelse og nogle gange også under.

Kan kun anbefales. Find dit eget tempo og måde at gøre det på. Det er det vigtigste at det virker for DIG.

Mvh mikkel

Junior medlem

Winta skrev:
Tjah, kom til at tænke på hvor meget meget meditation hjælper mig med at slappe af i sindet den anden dag og så kom jeg til at tænke på om der var andre end mig der brugte det som HR?

Personligt syntes jeg det er specielt godt til at undgå nedtur efter stimulancer, og det hjælper med at slappe af i sindet efter psychedeliske stoffer.

Har i evt. nogle specielle meditations metoder i syntes virker specielt godt mod noget? :)

meditation kan jo i sig selv være en vej ind i den psykedeliske verden .
og for den sags skyld også en vej ud af den psykedeliske verden (:

har ikke gjort så meget i meditation, men har da mediteret lidt med min gamle mor som er dybdeterapeut.

man kan evt. prøve at tage til meditationsaften et sted?
altså fælles meditation hvor man bliver "guidet" .
ved ikke hvor udbredt det er, men det kan nok lade sig gøre at finde noget (:

Methylon Connoisseur

Theo skrev:

Ja, det tror jeg faktisk også kunne være meget spændene, mit er mere eller mindre "selvlært" dog med hjælp fra diverse sites og venners erfaringer :) Men tror da man kunne lære meget af sådan et kursus i det, men er bange for det er lidt dyrt..

Anyway, thai chi lyder også ganske spændene :)

Junior medlem

Winta skrev:
Theo skrev:

Ja, det tror jeg faktisk også kunne være meget spændene, mit er mere eller mindre "selvlært" dog med hjælp fra diverse sites og venners erfaringer :) Men tror da man kunne lære meget af sådan et kursus i det, men er bange for det er lidt dyrt..

Anyway, thai chi lyder også ganske spændene :)

kender kun til det fordi min mor holder nogle meditationsaftener..
der er det gratis at komme.. men aner ikke om det er sådan andre steder..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Altså snakker vi normal new-age meditation eller seriøs chakra-meditation?

Jeg har selv en ven der har dyrket chakra-meditation i en del år, og han er virkelig begejstret for det.

Personligt mediterer jeg ikke, selvom jeg burde, men jeg har svært ved at stoppe min "indre samtale" når jeg er ædru.

Jeg oplevede dog på Fullmoon festival på minimum 250 mkg. LSD, da jeg satte mig i lotus-stilling nede i nogle venners lejr (de sov allesammen, så der var fredeligt og roligt), at meditationen kom "automatisk"...
Jeg har generelt nemmere ved at slappe af i sindet på en højdosis psykedelika.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Dextrose skrev:
Altså snakker vi normal new-age meditation eller seriøs chakra-meditation?

Jeg har selv en ven der har dyrket chakra-meditation i en del år, og han er virkelig begejstret for det.

Personligt mediterer jeg ikke, selvom jeg burde, men jeg har svært ved at stoppe min "indre samtale" når jeg er ædru.

Jeg oplevede dog på Fullmoon festival på minimum 250 mkg. LSD, da jeg satte mig i lotus-stilling nede i nogle venners lejr (de sov allesammen, så der var fredeligt og roligt), at meditationen kom "automatisk"...

Imponerende nok du kan sætte dig i lotus-stilling...det er mine lemmer sgu ikk medgørlige nok til endnu.

Derudover er det IMO en fremragende ide at meditere mens/før man tripper, det sparker trippet mere over i det spirituelle og jeg har personligt haft de største opleveleser (metafysisk transcenderende) på de trips hvor jeg har mediteret på forhånd og på onsettet. Hvis man vil bruge psykedelika som et værktøj kommer man IMO ikke udenom meditation imens/efterfølgende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dextrose skrev:

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der faar 100% modsatte virkning ud af psykedelika...?

/IC

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nu betyder meditation egentlig bare at koncentrere sig (contemplation: at skille noget fra dets omgivelser) Jeg synes det er absurd at forstille sig et trip uden meditation. Man vil på et trip hele tiden blive fanget af ens øgede evne til at skille enheder ud fra baggrunden (mønsterdannelse, at skabe orden ud af kaos) og den måde hvorpå man navigerer er, som Astral rigtig nok siger, via meditation, dvs. koncentration.
Hvad endten man tager udgangspunkt i de forskellige arketyper som spiller vores følelser (dramaet!) eller en speciel problemstilling man står i, så fører det somregel altid til en forløsning, hvor man bliver velsignet med erkendelser og trancendentale tilstande, med mindre man altså stritter imod hele vejen så man havner i helvede :P .
At bevæge sig i det psykisk/spirituelle landskab er at mediterer.

Mht. meditation før og efter et trip, synes jeg også at det kan være godt. Jeg bruger ofte naturen til at mediterer i, enten sidende eller mens jeg går. Hvis jeg har været i kontakt med naturen inden et trip, føles det som om min psyke er ladet op med behagelig energi jeg kan kører videre på i trippet.
(og ja, jeg er en trækræmmer!)

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere over the rainbow
Jeg føler lidt at det niveau og tempo bevidstheden kører på under et trip kan være vanskeligt for det rationelle at følge med på.
Jeg ser det som om min bevidsthed arbejder på forskellige planer eller lag, hvor mange af de erkendelser og indsigter der sker, foregår på et højere plan som min forståelse ikke har adgang til.
Det hænger måske sammen med at forståelsen er en ufattelig begrænsning.
Det kan være vanskeligt at integrere oplevelserne og tage dem med tilbage i en form der kan bruges til noget. Jeg tror nu alligevel at det rykker klodser selvom det ikke kan sættes i system.
Men stadig synes jeg at det er en klar fordel hvis man forstår hvad det er der sker og kan tage det med hjem i en forståelig form.

Det er her jeg synes at meditation og i det hele taget at dreje opmærksomheden indad er et fantastisk redskab til at jordbinde alle de flyvske oplevelser der ellers kan være så svære at rodfæste.
Men jeg synes også til tider at det kan være ganske svært at opretholde en rolig tilstand under et trip. Desuden tænker man også dårligt og uklart hvis man prøver at tvinge tankerne rolige, så nogle gange bruger jeg tiden efter trippet til at analysere i stedet for.

Titel:
Methylon Connoisseur

Infected Cope skrev:
Dextrose skrev:

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der faar 100% modsatte virkning ud af psykedelika...?

/IC

Jeg vil nu også mene at det oftest virker lige modsat, selv om jeg af og til har prøvet på høje svampe dosiser at mit univers som jeg kender det ligesom at er gået helt istå og at jeg har haft alt den tid jeg har haft brug for til at tænke på alt hvad jeg har lyst til, og så har jeg ligesom også haft tænkt stille og roligt, lidt som når jeg meditere.

Men normalt vil jeg mene at mine tanker FLYVER rundt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]