Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej.. Jeg har den seneste tid lagt mærke til at der på min skole er kommet en masse små sedler i bunker i kantinen som handler om div. Vidergående uddannelser som folk kan tage på.
Så fik jeg pludselig ideen..

Hva med at lægge en bunke ”anonyme” sedler som handler om ærlig information om psykedeliske planter og kemikalier.
Så når folk kommer for at nappe Chili bladet, og et hæfte om handelshøjskolen finder folk en lille trojansk hest der kan føre til en personlig fremtid som oplyst psykonaut..?

Min idee var så at vi fik diskuteret hvilken form hæftet skulle have, hvad der skal stå, og om der skal være et link til psychedelia.dk?
Når vi så er færdige med at planlægge hvordan den skal se ud, så er der én eller flere af jer der er gode til grafik som kan lave en overskuelig baggrund, sådan at vi hver især kan printe en selvbestemt mængde ud, og smide dem på vores uddannelses plads..

Hvad siger i til ideen?

Mvh. Kaptajn knark

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé! Problemet er bare om folk så ville tage den. Når man ser på et gennemsnitligt gymnasium ligger der jo alligevel 20-30 bunker med forskellige foldere, blade osv og det er ikke så ofte folk kigger efter andet end det de ved de skal hente derhenne. Desuden tror jeg hurtigt der ville være en sekretær der ville smide dem ud hvis de fik nys om det. De ville højst sandsynligt bare opfatte det som en opfordring til at tage stoffer :?

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Er flere gymnasieelever på stoffer en god ting?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lyder som en rigtig fed idé, man kunne lave flere foldere til forskellige målgrupper! F.eks. en til de ældste elever i folkeskolen, en til gymnasierne og en til forældre?

For at få folk til at tage dem, tror jeg mest det handler om en fangende overskrift og et flot design. Der findes heldigvis professionelle indenfor den slags, så det tror jeg ikke er et stort problem.

Og hvis man evt. lavede en seperat side om folderne, hvor folk kunne bestille dem (gratis,) er jeg sikker på, at mange ville komme til at læse dem.

I hvert fald en rigtig fed idé, som jeg meget gerne vil støtte/hjælpe til, så meget jeg kan!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Synes det er en god idé, men mere medieopmærksomhed er ikke nødvendigvis en god ting, hvilket muligvis vil ske. Måske og måske ikke

Men det er helt sikkert en god idé at informere korrekt selvom det er om ulovlige ting...

Dog tror jeg at der er for mange minusser ved det. Lærere der smider dem ud, forbud og div. andre skodting

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Det er vel en OK idé så længe der ikke er nogen henvisning til at det er psychedelia der står bag. Det kunne rimeligt hurtigt føre til en medie-hetz mod siden, hvis psy stod bag hvad der nemt kan opfattes som et forsøg på at lokke gymnasieelever til at tage (flere) stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man ved aldrig om det vil lykkedes før man har prøvet...
Jeg er af den holdning at hvis vi skulle gøre det, så skal den ikke opfordre, men oplyse lidt om hvordan medierne er i stand til at få folk til at tro at alt andet end øl og smøgere er djævlens værk..

Hvis folk ikke vil have en henvisning til psychedelia.dk så lader vi da bare være med at henvise..

En mulig overskrift kunne være:

Citat:
Er alle stoffer djævlens værk?

eller

Citat:
Hvad bygger du din holdning på? (her kunne temaet så være det med medierne).

Citat:
Historien bag de psykedeliske planter (her kan man så henvise til en mere "hippie agtig" måde at gribe brugen af svampe og ayahuasca an på)

Citat:
Stop misinformeringen om stofferne! (her henvises der så til medierne, sundhedsstyrelsens, generation X, og andres evne til at misinformere folket om stofferne som vi har taget til os..)
ovenstående kan jeg bedst lide..!

/Kaptajn knark

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den idé har jeg haft i lang tid, dog involverer den gratis undervisningsmateriale til bl.a. folkeskoler, i stedet for den propaganda man får smidt i hovedet i 8. klasse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det ville være forkert at lave en slags narko-'promoverings' folder, altså med historier og anekdoter om div. substanser, da det højest sandsyneligt vil blive betragtet som en omgang glorificerende bullshit. Derimod synes jeg at det kunne være meget mere relavant at lave en HR-folder, hvori der står noget om de mest almindelige stoffer(amfetamin, kokain, MDMA, svampe, LSD, div. benzodiazepiner og måske lidt om et par knap så kendte entheogener). Jeg synes det vigtigste er at sprede budskabet om hvordan man tripper bedst og sikrest, istedet for at forsøge at komme med et halv provokerende modspil til skræmmekampagnerne.

håber det gav mening, har knap sovet i 1½ døgn

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes ikke at man kan lave en sådan publikation uden nogen form for behandling af de (u)videnskabelige resultater, som sætter rusmidler i et forkert lys, og dem som viser at mange rusmidler ikke er så skadelige som folk tror. En stykke papir, hvorpå der står at narko ikke er så farligt som folk tror, kan ingen bruge til noget. Der skal noget seriøs argumentation til. Og det kan man ikke komprimere ned til en sød lille flyer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Der skal noget seriøs argumentation til. Og det kan man ikke komprimere ned til en sød lille flyer.

Det var netop derfor jeg står for at vi henviser til psychedelia.dk

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror bare at det vil give en negativ effekt på psy hvis medierne begynder på deres shit

Ikke at det vil ske, men risikoen er der, og enhver risiko for at skade psy er i mine øjne unødvendig hvis man kan undgå det

Men ja, det er svært at koge det hele ned til en lille folder

Hehe hvad med at lave en direkte 1:1 kopi af psy med en anden adresse og udseende ? Så kan de lukke den side så meget som de vil ;)

Ej lorteidé...

Titel:
Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
Dr. Phibes skrev:
Der skal noget seriøs argumentation til. Og det kan man ikke komprimere ned til en sød lille flyer.

Det var netop derfor jeg står for at vi henviser til psychedelia.dk

Psychedelia.dk står heller ikke for noget i den dur. Bevares, et par MDMA undersøgelser bliver kritiseret i nogle medietopics, men generelt så kommenteres der ikke meget på de forskningsresultater, som vi danner vores viden på. Diskussionerne baserer sig jo bare på udsagn, der i bund og grund kunne være grebet ud af den frie luft, der er bare en koncensus om at de er sande, og derfor tages de ikke under luppen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vi skal bare lade ideen synke til bunds og lade misinformationen fortsætte som den altid har gjort i stedet for at gøre noget ved det vi brokker os over i tide og utide?

/Ling Ling!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Infected Cope skrev:
Så vi skal bare lade ideen synke til bunds og lade misinformationen fortsætte som den altid har gjort i stedet for at gøre noget ved det vi brokker os over i tide og utide?

/Ling Ling!

Har du små 50k til design, tryk og distribution af materiale?

Nå, ikke?

Vær dog realistisk, den slags koster penge!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nja, det er faktisk ikke helt urealistisk. Godtnok koster det nogle penge, men den slags kan jo skrabes sammen her på sitet (er jeg overbevist om), hvis der virkelig var nogen, der kom med et seriøst udspil. Trykningen kan foregå på et sted som Huset i Århus, hvor man selv laver arbejdet, det tager ikke vildt lang tid, og kvaliteten er i top. Distribueringen kan vi vel sørge for via vores medlemmer her på stedet, vi er vel i alle større byer i landet, og en del bondebyer også ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis det er penge der er problemet er det vel ikke særlig svært at få printet xxxx antal ud

Hvis 30 mennesker printede 500 ud på et par dage, på skoler, gymnasier, videregående uddannelsessteder, arbejdspladser eller hvor folk nu befinder sig, og anonymt lagde en bunke her og der. Bare lige en lille idé jeg kom på... Behøver vel ikke være i farver ?

Kender i forresten det når man tror klokken er 23:26 ? Satans ur... :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Har vi ikke haft selvsamme idé oppe kort før jul?
Jeg syntes dengang, -og synes stadig, at det er en god idé...
Hvis nogen forfatter en pjece, vil jeg gerne lave noget grafisk arbejde, og måske endda gå på huset... Jeg bor trods alt kun 100m derfra :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indtil videre har følgende medlemmer været positive omkring denne ide: *Imp, thafreak, Xp3rt, acidDreamer, noname, flex*

Håber i vil blive hængende i denne optimisme.. Jeg vil som Xp3rt også siger, tro at en sort hvid folder sagtens kan skabe opmærksomhed alligevel..
Jeg forstår dog folks urolighed over en henvisning til psychedelia.dk..

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har en fandenivoldsk lyst til at provokere på en anonym måde.?
En sådan folder vil virke utroligt provokerende for de stive anti-narko folk..
Jeg synes til gengæld at en ærlig oplysning om de fejl medierne har lavet, og oplysning om den ”Stil” befolkningen ubevidst er blevet enig om er den rigtige at have overfor alle psykoaktiver udover tobak og alkohol, efterhånden er på sin plads..

Skal vi evt. lige snakke lidt om formen og indholdet så?
Jeg synes vi skal gøre folderen tilgængelig her på siden, til folk, som senere skulle få lyst til at printe nogle foldere ud..

/Kaptajn knark

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Syntes det lyder som en dårlig idé.. især at henvise til Psychedelia.dk.
Tænkt bare på fuck foraet og alt det andet lort der er her.

Jeg støtter ihvertfald ikke op om det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]