Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg ved ikke om jeg er ved at blive gak, eller hvad der lige sker.. Here it goes:

Jeg har den seneste tid følt, at jeg "behøver" et svampetrip. Jeg tænker tilbage på dengang efter mit første trip, hvor afklaret jeg var med alting, hvor meget alting fik mening, og hvordan lyset så ud for enden af tunellen.

Jeg har det somom det er meningen jeg skal tage et svampetrip, somom der er noget der fortæller mig at jeg skal? Jeg er meget forvirret over det, og ved ikke helt hvad jeg skal gøre?

Jeg føler en form for savn, men ikke bare savn, savn som man savner sin familie, sine venner eller sin kæreste, når man er væk fra dem. Jeg føler jeg behøver et trip?

Det er ikke fordi jeg syntes det var særlig sjovt at trippe, jeg følte det var meget mere vigtigt og alvorligt.

Er der nogen der har haft det på samme måde, eller kender til følelsen? Jeg er lidt på herrens mark, føler det er et virkelig stort problem for mig.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
thafreak skrev:
Jeg har den seneste tid følt, at jeg "behøver" et svampetrip. Jeg tænker tilbage på dengang efter mit første trip, hvor afklaret jeg var med alting, hvor meget alting fik mening, og hvordan lyset så ud for enden af tunellen.

Det er ikke så sært at du savner den fornemmelse og følelse, for det er også vidunderligt, når man har været igennem en god psykedelisk oplevelse. Og man vil vel altid se tilbage på den slags stunder med savn og længsel.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg føler også tit et behov for et trip. Jeg tripper heller ikke så meget mere, men nogle gange skal der lige renses igennem. Så jeg kan sagtens følge din tankegang :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tak for de hurtige svar, man kan godt føle sig lidt som palle alene i verden nogengange :)

Titel:
Junior medlem

se det som en hovedrengøring hvert 2. år som minimum

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja der er lidt "Eros" over det...

Jeg har mere haft trang til at forstå mine trips.. Og det har ofte ført til at jeg har indtaget et psykedelika og har i en uges tid efter en klar følelse i tankerne, men så en uge efter begynder klarheden at smulre, og min hjerne begynder automatisk at analysere mere og mere den oplevelse som før synes så klar og dejlig.
Men LSD har nok været bedst til at gøre rent i min analyserende hjerne.

Men *thafreak* jeg kan sagtens følge dig.. har selv haft det sådan engang..
Jeg er bare så afklaret nu at jeg nærmest føler at jeg ikke længere behøver trips.
DET er en befriende følelse!

/IC

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
thafreak skrev:
Jeg ved ikke om jeg er ved at blive gak, eller hvad der lige sker..

Tag du dig bare et trip! Det er helt naturligt at længes tilbage efter de visionære og ekstatiske tilstande man kan opnå. Jeg oplever tit og ofte den samme længsel, og tager som regel et mindre svampetrip en gang om ugen/ hver 14. dag (fra 7 - 20 Spids Nøgenhat), i perioderne mellem de større trip på andre psykedeliske substandser. Jeg synes at svampe i mindre doser er gode til at efterbehandle indtrykkende fra størrere trip.

Fordi man længes efter trip er det jo ikke ensbetydende med at man er hooked på det. Der er heller ikke noget galt i at have lyst til at drikke sig beruset en gang om ugen. Så tag det bare roligt og spis dine svampe :P .

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
thafreak skrev:
Jeg ved ikke om jeg er ved at blive gak, eller hvad der lige sker..

Tag du dig bare et trip! Det er helt naturligt at længes tilbage efter de visionære og ekstatiske tilstande man kan opnå. Jeg oplever tit og ofte den samme længsel, og tager som regel et mindre svampetrip en gang om ugen/ hver 14. dag (fra 7 - 20 Spids Nøgenhat), i perioderne mellem de større trip på andre psykedeliske substandser. Jeg synes at svampe i mindre doser er gode til at efterbehandle indtrykkende fra størrere trip.

Fordi man længes efter trip er det jo ikke ensbetydende med at man er hooked på det. Der er heller ikke noget galt i at have lyst til at drikke sig beruset en gang om ugen. Så tag det bare roligt og spis dine svampe :P .

Hilsen Fanny

Altså kort sagt - du tripper konstant? :shock:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Gaia>> læs lige hvad jeg skriver: en gang om ugen eller hver 14. dag. F.eks. er det lige nu 10 dage siden at jeg tog 7 stk spids nøgenhat. Det synes jeg ikke er at trippe hele tiden. Men igen, det er individuelt hvor meget man kan trippe, og det kan varierer med tiden. Det vigtigeste er, at man har det godt med det, og er velfungerende i sin hverdag.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fedt at så mange forstår hvad jeg mener :)

Så snart solen kigger forbi igen, tror jeg det igen er triptid for mig!

Titel:
Dedikeret medlem

Thafreak, jeg forstår præcis, hvad du mener. Det er vist et halvt års tid siden, jeg har trippet, og jeg savner virkelig at gøre det igen. Samtidig kan jeg mærke, at jeg ikke er helt så tolerant og overbærende mere, som jeg ellers har været i månederne efter et godt trip, og det er virkelig ærgerligt. Men jeg venter også på solen :-)

Titel: Lyt
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Foråret har altid virket som den perfekte forberedelse på at trippe. Det har sikkert noget, at gøre med hjernens forårs kemi. Mere lys, hormonerne samt, som her i skoven, naturens der springer ud med fuglenes tilbagevenden.

- For mig er det en uimodståeligt følelse denne ”perfekte mode” for trip. Jeg har aldrig tillagt det afhængighed, men ser det som i samme ”kasse” som vores lyst til mad eller lærdom. Derfor lader jeg som reglen denne ”perfekt” følelse samt tidligere erfaring ”guide” mig.

Disse forårs trip, er for mig givende mht til hvad den kommende sommer kalder på, og hvad min sjæl her lyst til. Svampene åbner også op for områder hvor jeg ønsker udvikling. Har gerne skrevet spørgsmål op jeg ikke selv kunne finde eller forstå svar på.

Derfor er jeg af den overbevisning, at ér det konstruktivt i menneskers liv at trippe. Så er jeg ikke den der kan finde argumenter, der kan ”overtale” mig når mennesket føler ”trangen”.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Gaia>> læs lige hvad jeg skriver: en gang om ugen eller hver 14. dag. F.eks. er det lige nu 10 dage siden at jeg tog 7 stk spids nøgenhat. Det synes jeg ikke er at trippe hele tiden. Men igen, det er individuelt hvor meget man kan trippe, og det kan varierer med tiden. Det vigtigeste er, at man har det godt med det, og er velfungerende i sin hverdag.

Hilsen Fanny

Jeg mente nu heller ikk bogstaveligt talt at du tripper konstant.. :wink:
Det er klart individuelt. Lød bare lidt udsyret, det der med at småæde til mindre trips mellem de større spirituelle trips..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Gaia skrev:
Jeg mente nu heller ikk bogstaveligt talt at du tripper konstant.. :wink:
Det er klart individuelt. Lød bare lidt udsyret, det der med at småæde til mindre trips mellem de større spirituelle trips..

Muligvis lyder det udsyret, -men svampe har faktisk mange niveauer som kan bruges forskelligt. 2-3 SN kan åbne behageligt op og bruges socialt, eller hvis man lige trænger til at tænke lidt dybere mens man læser en bog.
Igår spiste jeg 3 SN og tog en tur ned i vores lokale skov. Her fik jeg en dyb oplevelse af solsortene som sang aftensang og mærkede de opbyggende energier som rejste sig med foråret. Det kan klart anbefales :D .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg tror du er ramt af det som William White kalder for "that particularly human condition of ennui".
http://en.wikipedia.org/wiki/Ennui
Den der intelektuelle rastløshed som kan behandles med LSD, 2CB, svampe eller lignende (en blaffetur eller anden eventyrpræget rejse tror jeg også kan klare det). Jeg har selv haft en værre ennui hængende over mig på det seneste. I dag satte jeg dagen af til at behandle det med nogle kapsler jeg havde liggende med svampe i. Men de stammede helt tilbage fra Soma tiden (altså den gang der var en butik ved det navn i Kbh.) og de virkede ikke en damn skid.
Tror I lige det gir mig ekstra galoperende ennui! Argh.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ras skrev:
Jeg tror du er ramt af det som William White kalder for "that particularly human condition of ennui".
http://en.wikipedia.org/wiki/Ennui
Den der intelektuelle rastløshed som kan behandles med LSD, 2CB, svampe eller lignende (en blaffetur eller anden eventyrpræget rejse tror jeg også kan klare det). Jeg har selv haft en værre ennui hængende over mig på det seneste. I dag satte jeg dagen af til at behandle det med nogle kapsler jeg havde liggende med svampe i. Men de stammede helt tilbage fra Soma tiden (altså den gang der var en butik ved det navn i Kbh.) og de virkede ikke en damn skid.
Tror I lige det gir mig ekstra galoperende ennui! Argh.

:shock: det lyder rigtig meget ens med sådan som jeg har det! Jeg ved godt hvad jeg skal bruge den første rigtige +20 grader dejlige sommerdag til :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]