Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 

hvilken en ville være allerbedst?
LSD 71%  71%  [ 5 ]
Svampe 0%  0%  [ 0 ]
Ketamin 0%  0%  [ 0 ]
LSA 0%  0%  [ 0 ]
Amfetamin 0%  0%  [ 0 ]
Kokain 14%  14%  [ 1 ]
Andet? skriv venligst hvad det skulle være og hvorfor 14%  14%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 7
Forfatter besked
 Titel: hvilket et?
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hey jeg har valgt at lave noget om stoffer i mit projekt men hvilke skal jeg vælge og hvorfor?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
sekstoi skrev:
Hey jeg har valgt at lave noget om stoffer i mit projekt men hvilke skal jeg vælge og hvorfor?

Ved ikke hvad der sker. Kan folk slet ikke tænke selv mere?

Du kan da vel for fanden selv vælge hvad du vil skrive om? Det er jo netop dig der skal skrive om det, så du skal da være interesseret i emnet!

ffs

Personligt finder jeg LSD mest spændende, problemet er nok bare at der er meget at dække, og det er nok også et ret svært stof at skrive om, da det både kan gå ind over psykiske og spirituelle emner. Det er sikkert stort at dække, men jeg tror det er vildt spændende.

Titel:
Dedikeret medlem

såså cone ingen grund til at bitche det er jo bare fordi jeg ikke kan bestemme mig da jeg syntes de alle er spændende på hver deres måde

OPDATERING: jeg har fået at vide jeg må have om 4 forskellige nu, men afstemningen osv. forbliver åben da jeg stadig ikke har så let ved at bestemme mig :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Du kunne velskrive om klassiske "entheogener" og disses brug i riter i før-moderne samfund, og så se på brugen af nyere, såsom LSD og evt. MDMA i nyere tid (og herved også transformationen af de klassiske entheogeners brug i den moderne verden).

Eller også kunne du skrive om hvorfor min tissemand er så stor og flot.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
er det bare mig, eller opretter du rigtig mange nedern tråde sekstoi?

og som der er blevet sagt, det er din opgave, dig der skal vælge! Obey!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
såså cone ingen grund til at bitche det er jo bare fordi jeg ikke kan bestemme mig da jeg syntes de alle er spændende på hver deres måde

Hele pointen er jo netop at du selv skal vælge hvad du skal skrive om, det er ikke os der skal sige hvad vi synes er spændende, det er DIG der skal skrive om det DU kan lide og synes er spændende.
Du kan måske blive interesseret ved at vi nævner nogle ting vi godt kan lide og synes er interessante at skrive om, men det er jo essentielt dig der skal bestemme, og ikke os. Derfor:

Kom dog igang med at undersøge de forskellige stoffer, og skriv om dem der lyder mest spændende. Det kunne evt. være en idé at skrive om stoffer du har prøvet?

thafreak skrev:
er det bare mig, eller opretter du rigtig mange nedern tråde sekstoi?

og som der er blevet sagt, det er din opgave, dig der skal vælge! Obey!

Er der flere der skal sige det sekstoi? Eller har du forstået det nu?

Goodnight.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
skriv om ryge heroin.. din lærer vil elske det !!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

c0ne og thafreak:
Slap dog af. Det kunne sku' da være at folket herinde havde nogle bud på eventuelle interessante aspekter af de forskellige rusmidler. Netop derfor kunne det være at vi kunne åbne sekstoi's øjne for et andet, og muligvis mere spændende narkotikum (fra et rent skolemæssigt synspunkt), end hvad han (?) umiddelbart havde i tankerne. Det være sig forskellige historiske -, el. fysiologiske faktorer.
Og jeg vil mene at Psychedelia er det helt rigtige sted at spørge.

Så tag jer sammen. Og hold dog op med at spamme hvis i ikke har noget konstruktivt at skrive.

Tilbage til emnet:
Hvis du har tid vil jeg foreslå dig at låne bogen Narkotika af Sadie Plant. En ganske informativ bog om emnet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

R. Girk skrev:
c0ne og thafreak:
Slap dog af. Det kunne sku' da være at folket herinde havde nogle bud på eventuelle interessante aspekter af de forskellige rusmidler. Netop derfor kunne det være at vi kunne åbne sekstoi's øjne for et andet, og muligvis mere spændende narkotikum (fra et rent skolemæssigt synspunkt), end hvad han (?) umiddelbart havde i tankerne. Det være sig forskellige historiske -, el. fysiologiske faktorer.
Og jeg vil mene at Psychedelia er det helt rigtige sted at spørge.

Så tag jer sammen. Og hold dog op med at spamme hvis i ikke har noget konstruktivt at skrive.

Tilbage til emnet:
Hvis du har tid vil jeg foreslå dig at låne bogen Narkotika af Sadie Plant. En ganske informativ bog om emnet.

Det der har jeg allerede skrevet. Men synes stadig han selv skulle prøve at tænke lidt istedet for at rende efter hjælp som det første.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg er for en gangs skyld tilbøjelig til at give Cone ret. Vælg dog selv, sekstoi.
Hvis du overhovedet havde en seriøs tilgang, så havde du fortalt, i hvilken forbindelse den opgave skal indgå. Er det en naturvidenskabelig opgave, er det en opgave i psykologi, er det i hiastorie, eller hvad fanden er det. (Fagemnerne her valgt udfra den formodning, at det er en gymnasienormeret opgave).

Titel:
Dedikeret medlem

New Order: det er skam bare 9. i folkeskolen så der skal bare være en masse info om det osv. Der må godt være en del teknisk om hjernen,signalstoffer and stuff, dog ikke for meget i følge min ene lære

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Billede

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
sekstoi skrev:
New Order: det er skam bare 9. i folkeskolen så der skal bare være en masse info om det osv. Der må godt være en del teknisk om hjernen,signalstoffer and stuff, dog ikke for meget i følge min ene lære

Jeg troede, at du var 16 år gammel?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Man kan da godt være 16 år i 9.klasse? Er det ikke forholdsvis normalt?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Odden skrev:
Man kan da godt være 16 år i 9.klasse? Er det ikke forholdsvis normalt?

Jo, det kan man vel godt...Jeg fyldte dog først 16 år i slutningen af 9. klasse, og såvidt jeg erindrer er det ret længe siden jeg hørte, at Sekstoi var 16 år gammel. Så han er nok næsten tættere på 17 nu, og jeg ville egl. bare gerne høre hvorfor.

mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Skriv dog om Date Raping Drugs og disses fortrinlige egenskaber til at pacificere en lille uskyldig 13-års tæve, hvorefter man kan straffe hende i samtlige huller. Det er et hot emne i mange medier for tiden.
Du kan f.eks. komme ind på hvor store doser du skal tvinge i hende, for at kunne tilsvine hende med kokossnot...let´s say 10 gange, mens hun stadig er bevidstløs. Hvilke stoffer der er bedst egnede etc. Kun fantasien sætter grænser!
Hvis din lærer forholder sig objektivt til opgaven, kan den sikkert give en pæn karakter :lol:

...ellers kunne du jo "nøjes" med at skrive om harm reduction i forbindelse med indtag af MDMA. Det er et budskab, der alligevel kommer ud til ignoranterne før eller siden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg tror jeg ville skrive om natskygger da de (såvidt jeg ved) har en historie blandt de danske hekse for længe siden..
Ellers ville jeg skrive om generel historisk brug af de psykoaktive planter vi bruger i dag.. F.eks. Opium, Coca-blade, Ayahuasca, Psilocybin svampe, Meskalin kaktuser, osv..

Men jeg vil give Cone ret her.. Tænk dig om før du poster og uddyb dine spørgsmål laaangt mere end du har tendens til..!

/IC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
CannaChem skrev:
Skriv dog om Date Raping Drugs og disses fortrinlige egenskaber til at pacificere en lille uskyldig 13-års tæve, hvorefter man kan straffe hende i samtlige huller. Det er et hot emne i mange medier for tiden.
Du kan f.eks. komme ind på hvor store doser du skal tvinge i hende, for at kunne tilsvine hende med kokossnot...let´s say 10 gange, mens hun stadig er bevidstløs. Hvilke stoffer der er bedst egnede etc. Kun fantasien sætter grænser!
Hvis din lærer forholder sig objektivt til opgaven, kan den sikkert give en pæn karakter :lol:

...ellers kunne du jo "nøjes" med at skrive om harm reduction i forbindelse med indtag af MDMA. Det er et budskab, der alligevel kommer ud til ignoranterne før eller siden.

Jeg er helt enig, og lukker derfor topic...

Det her er for lamt, brug din fantasi...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]