Jeg har aldrig været i Indien, men her er et par generelle tips:
Drop Lonely Planet, alt der står der i er overrendt med turister og den er fyldt med fejl-information... Vi fik absolut intet ud af at have den med til Asien.
Lad være med at tage mange kontanter med dig rundt, de fleste byer har ATM's selv om der står i LP at de ikke har og ellers kan man hæve i banker osv.
Lad være med at købe ting derhjemme som du får brug for på rejsen, for de er 100% sikkert billigere dernede. Det er fx solcreme, aftersun, malariapiller, tasker, sokker, solbriller osv. Alt du kan købe herhjemme kan du få billigere dernede.
Lad være med at stole på nogen der prøver at overtale dig til et eller andet. Hvis det lyder for godt til at være sandt så er det nok også. Tjek LP's forum på nettet hvor du kan læse om de scams der kører i de forskellige lande. Almindelig sund fornuft kan redde dig ud af meget.
Hvis du kommer i en situation med politiet hvor du forventes at bestikke dem, så kan du tit forhandle prisen med dem men hvis du helt nægter at betale ryger du i spjældet.
Respekter de lokale, der er ikke noget værre end turister der tror de ejer det hele. Det indebærer også at klæde sig som det er passende i landet.
Og god tur for helvede

Jeg ville virkelig gerne til Indien og Nepal især, men pengepungen siger desværre nej og jeg vil egentlig også gerne til sydamerika og afrika først, hehe.
Og nu ikke noget med at vælte køer.
Take care.