Jespar skrev:
Først og fremmest - hvad mener du med terapi? I min verden er det, når man læger eller behandler noget, som har været i uorden, eller ude af balance.
Er det noget i den stil du ønsker at opnå, eller betyder "terapi" noget andet for dig? Uddyb.
Jeg mener behandle de problemer man muligvis har i underbevidstheden og gøre det for at
1. blive et bedre meneske
2. for at blive en mere glad person
3. for at have overskuddet til at hjælpe andre meget mere
4. for at forstå sig selv og sit eget sind meget bedre
tror lige det var den bedste forklaring jeg kunne give lige nu
Entheo skrev:
Hmm, sektoi for det første vil jeg sige at det er noget man bør være MEGET forsigtig med når man ikke har en professionel inden for faget til at guide sig, eller har studeret det i meget lang tid. Men prøv at læse nogle af Stanislav Grof's bøger om psykoterapi i forbindelse med LSD, ved at mindt en af bøgerne går meget på det praktiske, altså så man evt. selv kunne prøve sig frem. Ud over det er der mange spændende ting at læse om i folks oplevelser med LSD'en.
Erowid har også en del angånde forskellige tekniker, måske ikke direkte rettet mod terapi men meget i den stil og med meget lignende resultater..
Det lyder jo ret interasant evt link til tingene? så jeg er sikker på jeg finder det rigtige
kattepik skrev:
http://www.nlp-dk.dk/
lånte sådan en bog af min far engang, der var bl.a. en øvelse hvor man skulle tænke på en situation man havde oplevet hvor man havde meget selvtillid, imens man holdte sig selv rundt om håndleddet. Så kunne man i situationer hvor man følte sig utryk, holde sig selv rundt om håndledet(bare for at give et eksempel.)
Var du da bange for noget?
Og der er slet ingen af jer der har foreslået et godt stof til det? som i jo også gerne måtte foreslå og det behøver altså ikke være en hvor der er smæk på i flere timer. Bare hvad i tror er bedst til psykoterapi