Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 02:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 feb 2006 02:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2005 22:44
Indlæg: 19
En heads-up

Endnu en omgang tema-tv fra DR2, det plejer jo osse at være hyggeligt. Det lyder til det er nogen spændende programmer de har samlet sammen.



20.30 Poeter på trip (TTV)

Kunstnere har altid brugt stoffer som genvej til inspiration.
I løbet af denne tema-tirsdag fortæller vi historien om danske kunstnere
på euforiserende stoffer.

Vi begynder i arkiverne og tager en tur tilbage i tiden sammen
med blandt andre forfatteren Ole Grünbaum og kunstmaleren Tom Krøjer.

Ib Michael beretter om sine oplevelser med bevidsthedsudvidende stoffer og via samtalen med ham ender vi i Perus jungle hos forfatterne
Lars Skinnebach, Thomas Boberg og Jeppe Brixvold, som sammen med en troldmand og et stof tog en rejse til det ukendte.

Tilrettelæggelse: Steen Henriksen og
Lone Krüger Bodholdt.
0-023-06-3012-0

20.35 Skæve tider (TTV)

Tag med på et trip tilbage til de glade 60ere, hvor LSD sendte kunstnere på en indre rejse. Men gav det nye erkendelser og blev kunsten bedre?
0-023-06-3013-0

20.55 Troldmandens lærling (TTV)

Forfatteren Ib Michael skriver
om sine oplevelser med bevidsthedsudvidende stoffer i flere af sine romaner. Vi har besøgt bestseller-forfatteren i Thailand for at høre om hans møde med troldmænd og vejen til erkendelse.
0-023-06-3014-0

21.20 Ayahuasca - rejse til det ukendte (TTV)

Tre danske digtere rejser til Peru for at mødes med en troldmand i junglen og prøve stoffet ayahuasca. Et stof der sender dem ud på en indre rejse.
0-023-06-3016-0

22.10 Rejsen tilbage (TTV)

Et år efter turen til Perus jungle mødes de tre danske digtere på en bar i det indre København. De taler om deres oplevelser med ayahuasca.
0-023-06-3017-0


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 03:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2004 11:29
Indlæg: 93
Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
Så kunne man håbe på at Michael Strunge blev nævnt..
En dansker der skrev en masse digte, som jeg personligt synes er vældig spændende :D ...
Han har haft sine oplevelser med psychedelia, han tog bla. LSD.

Mvh Kermit_dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2006 04:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Les Baxter skrev:
21.20 Ayahuasca - rejse til det ukendte (TTV)

Tre danske digtere rejser til Peru for at mødes med en troldmand i junglen og prøve stoffet ayahuasca. Et stof der sender dem ud på en indre rejse.
0-023-06-3016-0



Glæder mig især til Ayahuasca delen :D

Tak for udsigten Les Baxter.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 09:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2003 01:01
Indlæg: 787
Geografisk sted: I am everywhere
Yes mand yes :mrgreen:...
Der er nogle perler mellem deres temadage :D , der dog lige lovligt ofte, efter min mening, omhandler Dansk leverpostejs historie eller lignende ligegyldigheder.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 16:01 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Tak for informationen :)

Jeg foreslår at dette indlæg bliver flyttet til Stoffer i Medierne.

Frugthat skrev:
Citat:
Kunstnere har altid brugt stoffer som genvej til inspiration. I løbet af programmet fortæller vi historien om danske kunstnere på euforiserende stoffer. Vi begynder i arkiverne og tager en tur tilbage i tiden sammen med blandt andre forfatteren Ole Grünbaum og kunstmaleren Tom Krøjer. Ib Michael beretter om sine oplevelser med bevidsthedsudvidende stoffer, og via samtalen med ham ender vi i Perus jungle hos forfatterne Lars Skinnebach, Thomas Boberg og Jeppe Brixvold, som sammen med en troldmand og et stof tog en rejse til det ukendte.


DR2 på tirsdag fra 20.30

Med kommentarer fra bla. Peter Lund Madsen

http://www.dr.dk/tjenester/programovers ... &seltime=0

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2006 19:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Etherlungs skrev:
Les Baxter skrev:
Ayahuasca - rejse til det ukendte (TTV)

Tre danske digtere rejser til Peru for at mødes med en troldmand i junglen og prøve stoffet ayahuasca. Et stof der sender dem ud på en indre rejse.
0-023-06-3016-0



Glæder mig især til Ayahuasca delen :D

Tak for udsigten Les Baxter.


DITTO! Jeg ved ikke om jeg er for wasted til at fatte hat nu, men bliver alt det sendt på samme tid, eller er programmet delt op i afsnit?

/bluagh!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 20:02 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Tema Tirsdag består af en række programmer med fælles relevans, som bliver sendt lige efter hinanden.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 21:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 23 nov 2003 21:38
Indlæg: 851
Geografisk sted: Midtjylland
kermit_dk skrev:
Han har haft sine oplevelser med psychedelia, han tog bla. LSD.


Hvilke oplevelser er det han har haft med psychedelia? :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 21:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Fantastisk! Det er da første gang jeg oplever en række programmer som er positivt stemt over for psykedeliske stoffer, sendt i den bedste sendetid! Glæder mig til at se det :D .
Måske det endda er en chance til at få sagt nogle positive ting omkring vores side her, nu hvor politikken har været så venlige at tage hul på sagen?

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel: Fedt
Indlæg: 18 feb 2006 22:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det må man da se.

Ib michael på noget sindsudvidende. Har lidt svært at forstille mig den store forskel han er dejlig flyvsk at høre på i forvejen. :D

Tak for tippet Les Baxter

Wak

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 23:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jan 2005 07:38
Indlæg: 921
Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Thomas Boberg, som er bosiddende i Peru, har beskrevet sin første oplevelse med ayahuasca i rejseessaysamlingen (puha da for et ord) "Amerikas".
Essaysamlingen kan anbefales - og bestemt ikke kun derfor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 01:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeps så det godt, og skrev det med det samme ind som punkt i min kalender på mobilen med alarm 10 min før... Og har sat computeren til at optage det hele i tilfælde af at jeg ikke kan se det :)

Glæder mig... Håber det bliver godt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 05:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2005 22:44
Indlæg: 19
Citat:
Tak for informationen Smile

Jeg foreslår at dette indlæg bliver flyttet til Stoffer i Medierne.



Ja det var osse der jeg havde tænkt mig at poste den først, indtil jeg kom til at læse reglerne igennem. Det var da et stramt regelsæt.Ved ikke om det er mig der er for basket, men synes ikke den er særlig overskuelig.

Regelsæt på stoffer i medierne:

Citat:
Emner der f.eks. handler om en person (som har en stor rolle i rusmidlernes verdenen eller ej) der tager rusmidler, dør, holder fest, skal igennem en narkotest, osv. er ikke tilladte i dette forum. Denne slags af seriøse eller sørgelige emner hører til i Generelt-forumet. Emner af denne slags der er meningsløse, sjove, Ekstrabladet-tænkeniveau


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 13:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 dec 2003 15:37
Indlæg: 336
Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Det kan være reglerne skulle revideres lidt...

Jeg glæder mig godt nok til at se de udsendelser. Jeg håber da, de har et positivt perspektiv på stofferne, men det virker det da til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 14:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 dec 2005 21:03
Indlæg: 72
Geografisk sted: Århus
Tak for info Les Baxter. Nu ved jeg helt sikkert hvad jeg skal lave tirsdag aften :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 14:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Ja nu må jeg da håbe at jeg kan få det optaget, for jeg har ikke noget TV, og er til træning på det tidspunkt..
Er der nogen der kan fixe noget sådan at vi kan hente en optagelse af programmerne her på nettet måske?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 16:59 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Synes det lyder som en god løsning for os der ikke har mulighed for at se det . Hvis det bliver muligt må i gerne PM'e mig :)

Mvh.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 20:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Infected Cope skrev:
Ja nu må jeg da håbe at jeg kan få det optaget, for jeg har ikke noget TV, og er til træning på det tidspunkt..
Er der nogen der kan fixe noget sådan at vi kan hente en optagelse af programmerne her på nettet måske?


Kunne da godt lægge det op hvis det er lovligt, det er jeg ikke 100% sikker på...

Dog har jeg lige pt. kun stueantenne (venter på min parabol) så kvaliteten er nok ikke overvældende god. Af en eller anden grund så går DR2 utrolig dårligt igennem selvom jeg bor relativt tæt på Gladsaxe senderen

Men kan være jeg kan booste signalet med en signalforstærker

Hvis det er lovligt, og der er interesse kan jeg godt lægge det op


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 22:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Xp3rt skrev:
Infected Cope skrev:
Ja nu må jeg da håbe at jeg kan få det optaget, for jeg har ikke noget TV, og er til træning på det tidspunkt..
Er der nogen der kan fixe noget sådan at vi kan hente en optagelse af programmerne her på nettet måske?


Kunne da godt lægge det op hvis det er lovligt, det er jeg ikke 100% sikker på...

Dog har jeg lige pt. kun stueantenne (venter på min parabol) så kvaliteten er nok ikke overvældende god. Af en eller anden grund så går DR2 utrolig dårligt igennem selvom jeg bor relativt tæt på Gladsaxe senderen

Men kan være jeg kan booste signalet med en signalforstærker

Hvis det er lovligt, og der er interesse kan jeg godt lægge det op


Det kunne virkeligt være nice!! Jeg har gået hele dagen og tænkt på hvordan jeg skal få det set, for mine forældre vil nok undre sig hvis jeg får dem til det, og virker en anelse for ivrig! Meget få af mine venner har video.. i stedet har de DVD osv.. så dem kan jeg heller ikke få til at optage for mig :(
Jeg håber der er flere end mig der meget ivrig efter at se den udsendelse..

Kom lige til at tænke på.. Bliver det mon genudsendt måske?

/IC


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006 22:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Infected Cope, sæt timeren til at optage det når det starter?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team