Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Dette er formegentlig det klammeste jeg har læst på nettet i denne uge. Vi kender vel allesammen til fænomenet daterape, men det hér er bare så fucked up, skånselsløst og ignorant at jeg er ved at brække mig over det. Der har dog været nogle rygter om, at artiklens indhold på den ene eller anden måde ikke er 100% sandt. Anyways, synes lige jeg ville smide artiklen herinde, så ka' i jo selv bedømme:

Dette er ikke "Rart at vide"-information:

Alle har formentlig børn og børnebørn, som bør advares mod dette forfærdelige fænomen.
Ifølge hospital og politi blev en kvinde bortført fra en natklub, voldtaget flere gange og efterladt. Hun var ude afstand til at huske, hvad der var sket, men prøver afslørede de gentagne voldtægter, og sammen med spor af Rohypnol i blodet fandt man også Progesterex, som er en lille sterilisations­pille. Præparatet anvendes nu af voldtægtsforbrydere i forbindelse med fester, så de kan både vold­tage OG sterilisere deres ofre. Progesterex kan fås hos dyrlæger til sterilisation af større dyr.

Rygterne vil vide, at Progesterex anvendes sammen med Rohypnol, den såkaldte ”date rape drug”. Som det gælder for Rohypnol, skal Progesterex blot kommes i pigens drink. Hun vil derefter være ude af stand til at huske noget som helst af det, der er sket aftenen før. Progesterex opløses meget hurtigt i drinken og sikrer, at offeret ikke bliver gravid efter voldtægten, og voldtægtsforbryderen behøver ikke bekymre sig om en eventuel fadderskabssag flere måneder snere.

Præparatets virkning er ikke midlertidig - den er permanent! Progesterex er udviklet til sterilisering af heste. Enhvert hunkønsvæsen, som tager stoffet, vil aldrig kunne få børn.

Slynglerne kan få præparatet fra alle dyrlægestuderende. Det er uhyre let at få fat i, og Progesterex kan meget vel være det næste stof, der ”slår igennem” i nattelivet. Hvor utrolig det end lyder, så findes endog internetsider, der beskriver, hvordan man anvender stoffet.

Send dette til alle, du kender - specielt piger. Pas på, når du er ude - lad ikke din drink stå, uden at du holder øje med den. Gør dig den anstrengelse at videregive denne besked til alle, du kender - og drenge: Fortæl historien til de piger, I kender.

VIDEREGIV INFORMATIONEN!
Megan Phillips
Psychological Services
Corrections Victoria – England
14.11.2005

Health News 2005

Fra: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... p=9/menu=4

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er en dårlig joke..

Comments: This is a hoax whose only reason for existence is to frighten young women. "Progesterex" doesn't exist. There's no mention of it anywhere in medical or scientific literature.

All versions of the forwarded warning, in circulation since November 1999, display features common to urban legends and Internet hoaxes:

* an urgent, fear-inducing tone;
* a lack of verifiable sources (instead, a reference to an unnamed authority figure — "my best friend's mom");
* the usual plea to forward the message to everyone one knows.

Rohypnol, the surgical anesthetic also mentioned in the email, does exist and has frequently been implicated in cases of date rape. It is said to dissolve quickly in liquids, and, when combined with alcohol, causes drowsiness, lowered inhibition, and memory loss. (The drug was recently reformulated to change color when dissolved in liquid so its presence is more detectable.)

It's important for young women to be aware of the crime of date rape and the fact that drugs are used to sedate date rape victims. But it's equally important to separate fact from fiction. The "Progesterex" scare is baseless. If you receive this hoax by email, please don't forward it on.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg kan ærlig talt ikke tænke mig frem til, hvad sådan en pille skulle gå ind og gøre i kroppen (biokemisk), der resulterer i at kvinder bliver sterile for livet. Lyder meget usandsynligt, især den måde artiklen forklarer det på - men jeg er åben for input, hvis den pille overhovedet findes.

En søgning på google giver også meget useriøse resultater.

Jeg flytter det her emne til generelt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Dette stammer tydeligvis fra et kædebrev. Man skal aldrig stole på et kædebrev, og aldrig sende det videre. Sådan er dét.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]