Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Nordkraft !
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Orh , sys bar den film er total fed . Må da også være noget for nogle junkier som jer ? :wink: Eller er det kun mig den er gal med . heh . :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg se så skræmmende meget af mig selv i den film så ja, er klart noget for junkier, som os og når du siger du syntes den er fed må den jo også have ramt et eller andet i dig .

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ude i solen , ! :b
Ja , virkelig . den skræmmer en på den fede måde . Selvom jeg næsten ikk tar noget mere , gjorde den virkelig et dybt indtryk på mig . Sys fandme det var sørgeligt da ham steso dørede :cry:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
nu skal man self tage mit "junkier som os" med et garn salt :) men jow det rammer en at se fremstillet pærisct hvorlangt ud man kan komme selvom det er meget utrert

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Er der nogen af jer der kan huske den røde plastikbong de suger på i filmen?????

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
jae det er skærmende at se de junkeir gå i hunende i sær når da steso dørede. Men la' os tage det med strort garn salt.

ET STRORT GARN!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Ashoka skrev:
jae det er skærmende at se de junkeir gå i hunende i sær når da steso dørede. Men la' os tage det med strort garn salt.

ET STRORT GARN!

Hva havde du røget, inden du skrev det indlæg..?
:lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Filmen er okay, men så heller ikke mere. Jeg kunne ikke undgå at føle en masse af idéerne var taget fra Requiem for a Dream, følte mig egentlig lidt snydt. De to ting der generede mig mest var musikken, det var totalt ripoff. Dernæst har de brugt teknikken med at montere kameraet på personen som så filmer direkte i ansigtet.. igen totalt ripoff.

Men okay film, har en del sjove momenter.

Og gå så i seng lille pigebarn! :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
zachyon skrev:
Ashoka skrev:

ET STRORT GARN!

Hva havde du røget, inden du skrev det indlæg..?
:lol:

Jeg tror bare Ashoka kommenterer hvor meget visse postere har brug for staveplader :wink:

Mvh Janos!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Læs bogen istedet.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
aliaarhus skrev:
Læs bogen istedet.

Enig, læs altid bogen før man ser den på film - og det er ligemeget hvilken bog/film det er.
Nordkraft kan anbefales til alle unge.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Syntes også det er en genial film, jeg har nåede kun at læse halvdelen af bogen før jeg så filmen. Men jeg vil sige at filmen og selve bogen det rammer lidt en inden i.

Titel:
Medlem

Er lidt over halvvejs igennem bogen nu, men har ikke set filmen endnu. Bogen er faktisk udmærket, godt skrevet, og rigtig godt researchet! Glæder mig lidt til at se filmen bagefter, men har set nogle klip som rigtignok ligner en omgang ripoff fra Requiem for a Dream (som for iøvrigt er en superfed film). Men lad os nu se hvor selvstændig den er i sidste ende :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Både bogen og filmen er én stor gang klichéer. Specielt filmen virker som et opkog fra diverse narko-film som "Spun" og "Requiem for a Dream" mht. effekter, fortælling osv..

... men filmen rørte mig mere end bogen. Sikkert pga. Thure Lindhardts gode skuespil.

PS. jeg læste bogen før filmen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil også helt klart sige at bogen er meget bedre end filmen, der er mange scener der er enten er blevet lavet om på eller slettet. Mange steder synes jeg også at de helt har ødelagt handlingen i forhold til bogen, hvilket er synd. Musikken og filmteknik er desværre også ripoff fra Requiem. En rigtig fed film, men bogen er helt klart bedre... :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
må også sige at bogen helt klart er bedst, dermed ikke sagt at filmen er dårlig, for det er den bestemt ikke, og især er Thure Lindhardt rigtig god som Steso.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja som Hulka lige sagde, jeg synes da også helt klart at det er en rigtig fed film, Steso´s rolle klarer Thure Lindhardt rigtig godt, han ligner sku en rigtig junkie.. :) Og klarer det intellektuelle pift som Steso giver i bogen rigtig godt... :P

Mhv ZachyOn

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Sjovt... jeg synes, at Steso virker som en karrikatur i bogen, men bliver meget mere troværdig i filmen. Synes at Thure Lindhardt giver personen meget mere end der er lagt op til i bogen.

Synes at bogen er middelmådig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Syntes filmen er okay, men det irritere mig bare at de fleste roller udover Steso (Thure Lindhardt) er spillet ekstremt dårligt og utroværdigt..

men alt i alt den er værd at se, og jeg ser selv frem til at læse bogen når den kommer på max 10sider..!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Udmærket film.... Sidste gang jeg så den var i en MDMA afterburner med hvad der hører til af nedtur. Det var ikke skide gennemtænkt. Så virkelig mig selv i de triste skæbner. Det førte så til 40 dages narko pause.

Skal helt klart have læst bogen på senere tidspunkt. Synes at flertallet er klart fortaler for den ifht. filmen.

z0unds skrev:
men alt i alt den er værd at se, og jeg ser selv frem til at læse bogen når den kommer på max 10sider..!

Hehe good one... Lyder som om du er lige så god (eller dårlig) til at overskue litteratur som jeg er.

Mvh DH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]