Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har prøvet at søge, jeg undskylder meget, hvis det har været besvaret 1324 gange, men det er til en projektopgave.

Hvorfor benytter i jer af rusmidler?

Link eller forklaring ville hjælpe MEGET.

Tak på forhånd.

Geden der skriver projekt om rusmidler.

Titel:
Tidligere holdmedlem

fordi jeg mener at ved fornuftigt brug overstiger de positive effekter de negative.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan skrive ned hvorfor jeg har benyttet mig af rusmidler:

Hash (eller andre downere): Jeg elsker den hygge det giver hvis man er et par venner og man har spist noget god mad og hører noget god musik. Det er en humørhøjner og en afslapper. Derudover synes jeg naturen bliver så ufattelig smuk med en joint i hånden. Der er ikke noget bedre end at stå i en flot grøn skov en sommerdag med en joint i hånden.. :D

Svampe (eller andre hallucinogener): Jeg tager det som oftest for at skærpe mine sanser og for at se verden med nye øjne. For at få én på opleveren og se hvilke rum mit sind består af, som jeg normalt ikke går ind i.

Ephedra (eller andre stimulanser): Mest i forbindelse med hvis jeg skal holde mig vågen over længere tid, til en fest eller arbejde osv. Det er også enormt rart sammen med alkohol eller downere, da jeg synes det balancerer effekten så dejligt, så man ikke går helt i sten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Måske kan denne hjælpe lidt :wink:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... ght=skolen

/Uha!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Geden skrev:
...men det er til en projektopgave.

Skulle det være en undskyldning for at spørge igen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Hvorfor?
Alkohol: Fordi det er normen. Men også fordi det er den eneste downer jeg kan tænke klart på - sikkert i modsætning til mange andre. 2-3-4 genstande har en stimulerende virkning på mig. Nåja, og så alle de sædvanlige grunde: For at fjerne hæmninger, have det sjovt...

Cannabis: Det aner jeg ikke! Jeg bliver ofte komplet dum, asocial og inadvendt af det. Bruger det heller ikke så tit. Der er jeg nok også anerledes end flertallet. Det enste tidspunkt jeg nyder at være skæv på, er under sex - det er til gengæld også eminent!

Psykedelika: Fordi jeg ikke ofrer noget ved at tage det, men tvært imod bliver beriget med en større forståelse af min psyke. Det bilder jeg mig i hvert fald ind. Jeg nyder de farverige visuals og dét at sidde og gruble over meningen med livet.
Og afterglow'et! I stedet for smadrede hjerneceller (som ved andre stofgrupper), har jeg et herligt afterglow dagene efter :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fordi jeg elsker at opleve andre bevisthedstilstande, en den jeg går rundt i i min dagligdag. Kort og godt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Fordi jeg kan lide det, min ven. Mit incitament er næppe forskelligt fra ham der kan li' at drikke sig beruset i alkohol. Hvilket jeg i øvrigt også kan li'.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

fordi de findes og kan skaffes

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Anonym skrev:
dokat skrev:
Fordi jeg gerne vil være ligesom L.O.C. og Niarn..

Det bliver du squ da ikk af at tage stoffer :roll:

Ironi u think :roll:

Ja det kunne da godt tænkes...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til jeg indtager rusmidler især det psykedeliske stof, Cannabis, er fordi jeg beundrer legen med sindet. Det er både spændende og anderledes at opleve verden fra nye sider, og ved brug af cannabis har jeg selv den erfaring, at alt kommer til at fremstå smukkere og mere fascinerende end ellers.

Kort og godt. ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
mig og gutterne guffer knalder og hård narko fordi vi bare ska knalde max af i weekenderne, jo mere brændt af jo federe maxer vi!!!

så kører vi bare derudaf med 120 km/t, for vildt man!!!

spøg til side..
jeg tager stoffer dels fordi det føles rart og dels fordi det på mig hjælper rigtig godt selvterapeutisk (hvis der er et ord der hedder det)..

og desuden ser jeg ik rigtig nogen forskel på narko og sprut..
startede med at læse om stoffer i 7. klasse og besluttede mig dengang at jeg godt ku tænke mig at prøve andet en alkohol, da jeg generelt bare får det dårligt af det.. så gik igang med at læse alt jeg ku finde om stoffer indtil jeg blev de 18 ;)

og så ej forglemme at nævne, jeg synes jeg kommer i kontakt med noget guddommeligt på hallucinogener og sommetider på mdma ;)
og det ka mig godt li..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
følelsen af alt er godt og alle ting er smukt.. det lokker lidt mere end den grå himmel udenfor..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geden skrev:
Hvorfor benytter i jer af rusmidler?

Jeg har svaret i den tråd, der bliver henvist til nedenfor. Men prøv at spørge dig selv, hvorfor folk drikker alkohol og ryger smøger - og du får noget af svaret. Også selv om der er forskel på lovlige rusmidler som alkohol og andre (ulovlige) rusmidler. Det er generelt en fejl at skelne skarpt mellem alkohol og andre rusmidler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg bruger de psykedeliske stoffer til selvafhandlende psykoterapi (hvis der da er noget der hedder det).
De har hjulpet mig ufatteligt meget til at komme i bedre kontakt med mig selv, både som person men også af profession.
De har hjulpet mig til at finde frem til mine rigtige indre værdier, hvad jeg lægger vægt på, hvad jeg tror på (livet), mit syn på samfundet og andre mennesker såvel som jeg selv.

Jeg er også stoppet med at tage psykedeliske stoffer sammen med andre, såsom venner og bekendte. Da dette forhindrer mig i at gå ind i mig selv, da der er så meget jeg skal tage stilling til af sanseindtryk såvel som at føre en samtale.

Jeg har det bedst med at tage de psykedeliske stoffer når jeg er alene.. helt alene. Da det er her jeg føler at jeg for noget ud af det hele.
Man er helt overladt til sig selv og sine tanker, har intet man skal tage stilling til omkring sig og bliver ikke forstyrret rent visuelt af andre personer, som gør at man mister ens fokus på selve trippet/oplevelsen.

Jeg har fortaget en 180 graders vendning i mit liv, og mit syn på livet.
Jeg har haft en slem depression, som ingen kunne hjælpe mig af med. (jeg vil ikke komme ind på hvad, da dette har intet at gøre med sagen)
Jeg gik til psykolog, men det eneste der skete der, var at jeg fortalte hvordan jeg havde det. Han gav mig absolut ingen redskaber til at arbejde med, vi talte bare.
Jeg har været ude i rigtig meget lort, som har involveret dummebøder, supportere, vold, hærværk, hæleri, tyveri, overfald og rent og skært idioti.

Jeg har selv gjort mig til den jeg er nu, og det har skam ikke været let.
Det har taget nogle år nu, men jeg er godt påvej til at blive den person som jeg ønsker at være.

Håber du kan bruge det her til noget :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Hash: Fordi det er det "smukkeste" jeg kender ..
En ren føelse af frihed og det kan få mig til at slappe 110% af
Er normalt en meget agrrasiv person .. men aldrig når jeg ryger

I min barndom blev jeg mobbet i skolen og deraf er jeg blevet meget voldelig .. Det bedste forsvar mod mobning når man er ca 50% større som resten af klassen.

Amf: For så kan jeg kneppe konstant en hel weekend :D
Eller køre traktor 16 timer i streg.

Andre (Svampe kix m.m.): Fordi de findes :P

Alkohol røre jeg ikke .. og max 2-3 øl af gangen .. Bliver voldelig af det shit

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
NeedMoreWeed skrev:
Hash: Fordi det er det "smukkeste" jeg kender ..
En ren føelse af frihed og det kan få mig til at slappe 110% af
Er normalt en meget agrrasiv person .. men aldrig når jeg ryger

I min barndom blev jeg mobbet i skolen og deraf er jeg blevet meget voldelig .. Det bedste forsvar mod mobning når man er ca 50% større som resten af klassen.

Amf: For så kan jeg kneppe konstant en hel weekend :D
Eller køre traktor 16 timer i streg.

Andre (Svampe kix m.m.): Fordi de findes :P

Alkohol røre jeg ikke .. og max 2-3 øl af gangen .. Bliver voldelig af det shit

Holy fuck, det lyder provinsielt!!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Brande er sq også provins... ellers må i aldrig nogensinde mere mobbe mig med min by!!!! :P

Titel:
Flueknepper kongen

Så er det vist nok med at disse "provinsen" :cry:

Anyway ->

efedrin => Rimelig blød psykostimulant.

dextromethorphan => Et dissociativ, der er nemt at få fat i, og som (for mig) åbner dørene til noget helt unikt.

cyclizin => Sindssyg deliriant. Meget sjældent jeg gør det, men fuck, ALLE de ting, man undertrykker kommer bare frem...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]