Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 00:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Hvilken Psychedelia-bruger er du?
Newbien. 12%  12%  [ 15 ]
Kikseklapperen. 7%  7%  [ 9 ]
Lamfighteren. 16%  16%  [ 20 ]
Hippien. 31%  31%  [ 38 ]
Entuituasten. 33%  33%  [ 40 ]
Afgivne stemmer : 122
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2005 01:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Hvilken psychedelia bruger er du?
________________________________________________________


1. Newbien/Folkeskolelammeren.
- Du har lige fundet ud af at der eksisterer andre ting end hash og hovedpinepiller. Du er helt hooked på at prøve alt uden egentlig at kende virkningen på nogen af tingene. Du er gerne mellem 15-17 år gammel og bor stadig hjemme så mor må helst ikke opdage noget. Du er lidt oprørsk mod dine forældre og så er alt lovligt narko (hvilket også er det eneste du lige kan få fat i) lige sagen. Hører du at øjendråber med et eller andet kaldet ”natskygger” kan give hallucinationer, så skal det prøves. Det samme skal en masse kombinationer af søsygetabletter, sovepiller, hostemedicin og coffeinpiller. Du er kort og godt sagt frisk på at prøve alt med en virkning.

Favoritstoffer: Billig lortehash, Lovlige frø fra supermarkedet (morning glory eller hawaiian baby woodrose), alt godt fra medicinskabet – måske kan det strækkes til en ecstasypille.(Kommer an på om kontakterne er i orden), ligthergas og billig cuttet amfetamin.




2. Kikseklapperen/Raveren/Techno-Brian.
- Techno, trance og hardstyle har altid været dig. Det samme har alt der blinker, glimter, lyser, gløder eller er farvet i skrigende UV-pastelfarver kombineret med reflekser og sort stof der ellers kun er set på træningsbukser. Håret er farvet lyst og der skal gerne tages steroider og solariesol (ikke et must dog). Du har fundet ud af at stoffer og elektronisk musik holder! Alt der er opkvikkende er the shit. Du skal bare kunne give den smæk i 36 timer full-on med fagter der ligner noget man ellers kun havde udsat sit gode rygte for hvis man skulle alarmére ens nærmeste hvis de var i fare. Ved siden af, kan interesser være Golfen fra 95 med billigt t-hansen anlæg og hjemmefuskede tonede ruder jobbet som elektriker på Teknisk Skole. Vendinger som:"Det' dælme hvæs, det nummar hær." eller "Hva så drenge, maxer I?" Må godt bruges i flæng.

Favoritstoffer: Amfetamin, Ecstasy, Coke(mest til når man sidder med vennerne og hører scooter uden at trække en mine)




3. Lamfighteren.
- Alt tilgængeligt skal prøves og ikke mindst bruges til virkningen (og gerne meget mere) er der. Man skider på afvejning eller opmåling, det skal bare ned og det skal VIRKE! Ellers får den bare mere. Det er lige meget hvad det gør, det hele ryger ned. Om det opkvikker, bedøver, afslapper, sender én til en fjern planet med hætteklædte bjerggeder der slår blåviolette ottearmede fisk i hovedet med egetræsluffer eller om det gør at man ryger i gulvet og sover i 48 timer – så er det bare fedt fordi ”Fuck hvor var jeg bare langt væk mand!”

Favoritstoffer:Alt – bare det virker og det skal virke så man kan mærke det![/i]



4. Hippien.
- Du har gerne langt fuldskæg, lange dreadlocks er iklædt orientalsk outfit og har en lotuskrans og en røgelsespind/en joint i hånden. Du hører gerne psytrance men også musik som Jimi Hendrix, The Residents eller Pink Floyd. Du har en afslappet attitude og du tager stoffer for at rejse ind i dig selv eller for at komme i kontakt med det spirituelle. Du tager mystiske urter og planter og holder dig helst fra alt syntetisk – det skal være direkte fra naturen.

Favoritstoffer:Cannabis til at blive afslappet, afstresset og altelskende og LSD, Svampe og Meskalin m.v. for at komme i kontakt med sin spiritualitet og naturen.[/i]



4. Entuitiasten/Psykonauten.
- Du har adgang til stort set alle stoffer og har prøvet stort set dem alle. Du har nøje opvejet doserne før indtagelsen samt ført rapporte på stoffets virkninger og bivirkninger. Du sikrer dig altid at dine stoffer du køber er bedst af kvalitet og renlighed. Du studérer hver enkelt stof nøje før du begiver dig ud i at prøve noget. Faktisk læser du mere om effekterne og brugen end du gør i at indtage selve stoffet. Du dyrker eller fremstiller gerne alt selv og sælger sjældent ud af det.

Favoritstoffer:Oftest ting almene psychedelia-brugere ikke kender til. Mere eller mindre ukendte/mindre testede stoffer men har alligevel prøvet de fleste ting, bare de er rene og fra 1. håndskilder. Pengene har ingen betydning i modsætning til kvalitet.[/i]


_________________________________________________


Stem endelig og skriv også gerne hvilken kategori I mener I hører under. :wink:
Rettelser eller tilføjelser til kategorierne er også velkomne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 01:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2004 21:45
Indlæg: 9
Geografisk sted: Århus
ejjjj øv... jeg passer ikke ind nogen steder...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 02:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2003 01:01
Indlæg: 787
Geografisk sted: I am everywhere
Hmm, ganske morsomt :D ..... Og der skal da nok også være nogen der passer på dine beskrivelse, men det ligner nu mest nogle karekterer man kunne støde på i en tegneserie. :P

Men jeg hører nok mest til under hippien, hvis jeg skal vælge.

Jeg er min helt egen kultur, men med stor forkærlighed for naturen, respekt til de gamle naturreligioner og et venligt øje til hippier og diverse mærkelige subkulture.

:lol: Så skulle det vist være på plads, hvis nogen skulle interessere sig en kneppende lort omkring det :P


Senest rettet af Åndsamøbe 21 sep 2005 15:38, rettet i alt 10 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 02:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Hmm, hvis man parrer hippien med entusiasten, så har man vist en ok beskrivelse af noname.

Men Gaia, jeg synes du har gjort et par af sterotyperne en anelse negative ifht de andre, mangel på objektivitet i gerningsøjeblikket måske??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 07:24 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
en skønsom blanding af Lamfighteren.
Hippien
og Entuitiasten
og ja jeg bemærkede det samme som noname nogle af typerne er beskrevet med mindre smirgende floskler end andre, hvilket er lidt skidt vis du rent faktisk vil have folk til at vælge deres type :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 08:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2005 20:34
Indlæg: 58
UF en gang generalisering :( nyt obejktiv plzz..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 10:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
HaHa! Jeg tænkte nok at nogen ville blive stødt.. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 10:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2005 13:27
Indlæg: 60
Geografisk sted: Århus N
Yæsh... :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 10:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 maj 2003 01:01
Indlæg: 582
Geografisk sted: Østjylland
Det er lidt grove generaliseringer, ud fra dine beskrivelser passer "Entuitiasten" bedst på mig, dog ikke helt i så overdreven karakter.

Men ganske humoristisk indslag, mere af det. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 11:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
axia skrev:
Det er lidt grove generaliseringer, ud fra dine beskrivelser passer "Entuitiasten" bedst på mig, dog ikke helt i så overdreven karakter.

Men ganske humoristisk indslag, mere af det. :)


Det hele har nu også mest været for at sætte kontrasterne. I behøver ikke stemme på noget der absolut 100% er jer. Det var mere en slags retningslinie til hvad det enkelte kategorier stod for. :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 11:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 okt 2004 21:41
Indlæg: 177
Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Hvis vi nu tager ca en del hippie(mentalitet) og en del Lamfighter plus en lille sjat entuitiasten så kunne du meget vel have en Foger... :D

Lækkert topic Gaia!!

mvh
en Foger


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 11:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
:P RET sjovt lavet, Gaia.
Jeg vil mene at jeg nok nærmest er en pænt entusiastisk hippie, af og til med en knivspids lamfighter.
*LOL* Tvivler dog på at du får mange til at melde sig under fanen som "kikseklappere" med den beskrivelse. Med heftige replikker som Det' dælme hvæs, det nummar hær lyder det dog til at være en ganske fornøjelig kategori at tilhøre!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 12:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2005 23:53
Indlæg: 220
HVA SÅ DRENGE MAXER I?!?!?!??!

nah, jeg tror sgu jeg holder mig som Gaia, hippie ft. entusiast...

hvem indrømmer deres brian liv?!

-jeg mener, jeg sys det er lidt pinligt at blive defineret som brian der bare skal maXe med e, amf og coke...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 12:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Jeg synes det er sjovt at så mange beskriver sig selv som entusiasten, for hvis beskrivelsen holder nogenlunde, så kan det jo ikke lade sig gøre. Alle kan jo ikke have adgang til mere eller mindre ukendte stoffer, som andre psy-brugere ikke har adgang til. Det er jo selvmodsigende!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 13:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2004 14:30
Indlæg: 1051
Jeg går ikke klædt som én, eller lugter til røgelse. Ej heller har jeg dreadlocks...

Men jeg er sgu nok Hippie. Sådan er det.

Jeg synes dog nok at jeg drikker lidt rigeligt, i forhold til beskrivelsen...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 13:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
FUCK-UP
Person der i gymnasiet kedede sig og følte at noget manglede, og begyndte at experimentere med stoffer.
Blev overbevist om, at stoffer kunne BRUGES og ikke MISBRUGES af den pseudo-videnskabelige snak om receptorer, transmitter-stoffer, Harm Reduction osv. rundt omkring på nettet.
Experimenterede i en periode med alle stof-typer i mange forskellige settings. Følte, at han brugte stofferne og minimerede skade-virkningerne.
Blev afhængig af GHB og "afvænnet" ved egen hjælp. Mistede nogle af illusionerne om stoffer som "guides", uskadelige "fest-optimatorer" osv..
Begyndte at tage coke, blev afhængig og blev afvænnet.
Tager sjældent stoffer nu, har stadig lyst til coke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 14:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Hippie og en anelse entusiast..

Har dog tilhørt "Brian" -stilen engang for godt 4-5 år siden..


Senest rettet af Infected Cope aka. Lila 21 sep 2005 18:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 15:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Entutiastisk hippie!!! :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005 15:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
noname skrev:
Jeg synes det er sjovt at så mange beskriver sig selv som entusiasten, for hvis beskrivelsen holder nogenlunde, så kan det jo ikke lade sig gøre. Alle kan jo ikke have adgang til mere eller mindre ukendte stoffer, som andre psy-brugere ikke har adgang til. Det er jo selvmodsigende!!!


Jo, det kan da være at de har adgang til forskellige ting, som allesamen er ukendt af de andre :P

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005 01:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jan 2005 07:38
Indlæg: 921
Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg hører heldigvis ikke tilnærmelsesvis hjemme i nogen af de rammer. Slet ikke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team