Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Wicca
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Er der nogle herinde som praktiserer Wicca eller blot interesserer sig for det? Dyrker det selv og spørger da jeg synes at det ligger ret tæt på det spirituelle og er lidt nysgerrig. :-).

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Der var et par piger i min gamle folkeskoleklasse som praktiserede wicca, men de havde godt nok ikke styr på hvad de lavede.
I projektopgaven i slutningen af 9. skrev og fremlagde de om wicca, men det var nu en sørgelig fremlæggelse, de snakkede ikke om andet end de 10 wicca-regler og om hvordan man åndede rigtigt...

Fandt forresten lige nogle af de omtalte "regler":
Citat:
For a Witche's Personal Standards and Spirituality.

1.An ye harm none do what ye will.
2.If you know the Rede is being broken you must work strongly against it.
3.Never boast, or threaten, or speak evil of anyone.
4.Watch, listen, and withhold judgment; in debate let your silences be long, your thoughts be clear and your words carefully chosen.
5.Be truthful always, save when speaking would lead to a great harm.
6.Keep your body clean, your clothes and your house.
7.Should you take a task apon yourself work hard and well to accomplish it properly and in good time. Always do the best you can.
8.Do not haggle over the price of your ritual tools.
9.Witches know that there are no absolute truths.
10.Witches understand that the universe consists of perfect balance; therefore everything has an opposite.
11.Witches realize that for every action there is a reaction (the Law of Three)
12.Witches know that we are all one; we are all connected.
13.Never lie to yourself for this is the unltimate act of decite.
14.Witches understand that the unltimate act of spirituality is the act of positive creation through love.
15.Witches realize that the energy created through worship and rituals manifests as a circular stream of positive energy.
16.Witches should never close their minds to knowledge.
17.Never practice a magical system that you don't fully understand.
18.Do not set a price on your magical work.
19.A witch uses the magical circle as a physical and non0physical represention of a temple on the earth plane.
20.Witches use the energies around them to assist in raising power.
21.Witches use common sense and do not share their mysteries with fools.
22.A witch who knowingly breaks the Law (Ordains) will not be permited to incarnate on Earth again.

Concerning the relationship of the Witch with others.

1.Revere, honor, tend, and heal the Earth.
2.Of that which you grow, make or use, let as much as possible return to the Earth as an offering to her, as a way to nourish the cycle of life.
3.Do not judge those of the other paths, but offer them love and aid.
4.Do not steal from human, animal, or spirit; if you have needs you can't meet, turn to your community.
5.Offer friendship and hospitality to strangers who visit among you.
6.You shall never handfast or wed someone you don't love.
7.Honor the relationships and commitments of others, and don't couple together if it will cause harm to another.
8.Raise your children with kindness, feed, clothe, and house them as well as you can. Show them love and affection, teach them strength and wisdom.
9.Deal fairly and honestly in all your transactions with others, following the letter and spirit of any contract you agree.

Concerning the relationship within the Craft.

1.Witches do not point ou the identity of other witches to the general public or give addresses, or anything that can betray any of us.
2.Do nothing that will endanger anyone in the Craft, or will bring them into conflict with the law of the land or anyof your presecutors.
3.Do not gossip or speak evil of other witches.
4.Never lie to any of the Wicca
5.Never use your magical skills for show, pride of vainglory.
6.Keep within your Book of Shadows a record of your own rites and learnings
7.Do not lend your Book of Shadows to anyone. You may allow someone to copy it though.
8.Property owned by Crafters should be gaurded both mundanely and spirtually by the Witch.
9.Never use your personal power for evil purposes or attacks. If someone attacks you, you can defend yourself by asking the Goddess for justice.
10.Magical bindings can cost you dearly. Learn to banish negitivity instead.
12.A Witch's power grows in direct relation with his or her level of wisdom.
13.As long as you are acting in accordance with a positive belief system, don't worry what others think of you an say about it.
14.Injuries, accidents, sickness and poverty are often manifestations of low self-esteem or negitive programming, not hexes
15.Magic use should be viewed as sacred.
16.Witches may teach others about hte Craft if the place is safe, the teacher is knowledgeable, the student is willing and the information is available publicly or is not secret to the organization to which he or she belongs.
17.Never do anything to disgrace to Goddess and the Craft.

Ikke som om det her hjælper så meget, men nu er det her :wink:

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
hvilken religion udspringer "Wicca" fra?

-Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Det er vel en "religion" i sig selv? Hvor man tilbeder moder jord og naturen i det hele taget..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
aha... En slags shamanistisk retning indenfor det spirituelle

-Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Copelandia skrev:
aha... En slags shamanistisk retning indenfor det spirituelle

Jeg har da aldrig hørt om shamanistiske retninger udenfor det spirituelle? :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Wicca er en slags new-age religion... Har aldrig fundet den specielt spændende, da den sådan set bare er et opkog af en masse skikke fra diverse naturreligioner, og desuden er jeg ikke så meget for dem som dyrker den (ikke ment som en tilsvining af Shaitan, som jeg ikke kender noget til). Jeg synes at den fremstiller det spirituelle i mennesket og naturen på en lidt "klam" måde, men igen, det er bare min holdning, men jeg har læst en del om den så jeg tror at jeg har dannet den på et nogenlunde grundlag.
Jeg interesserer mig dog meget for naturreligioner, så hvis nogen ligger inde med nogen spændende links så bare fyr løs.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: my secret garden
tag et kig på http://www.wiccadk.dk/

Jeg har kendt en del wicca-folk gennem årene, hvis jeg skulle opsummere bliver det noget i retning af følgende:

søde mennesker, åbne, poetiske, ret naive. Meget (natur-)romantiske. De tåler ikke så meget kritik, og bryder sig ikke om folk der er for rationelle eller intellektuelle - sådanne forekommer dem truende.
Mange af dem har talent for parapsykologiske discipliner såsom astralrejser, shamanisme, astrologi osv.
De taler uafbrudt om "Gudinden" og "hendes hornede elsker (Guden)". Hvis man virkelig vil være del af deres religion, er det vigtigt at tilbede disse skikkelser.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

den eneste wicca tilbeder jeg nogensinde har mødt var godt forskruet i nøden og truede endda med at begå selvmord... ikke fordi jeg tror alle wiccanere er sådan men hende der skræmte mig nu rimeligt langt væk fra den slags...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: my secret garden
En af dem jeg mødte begik rent faktisk selvmord.......efterlod 3 børn faderløse.
I wicca lærer man om urter. Det kan bruges til mange ting. Det kan også misbruges. Skarntyde virker rent faktisk. Desværre.

Titel:
Medlem

Jeg har også gået i klasse med én, der gik op i det der wicca-trylleri. Hun var fed, ubehaglig, bonget, lesbisk (ikke at det i sig selv er dårligt. Hur hur hur!), uintelligent, arrogant og havde et horn i siden på mig/moi.

Desuden kaldte hun sig selv for "Den store homoinde".

Såh, der findes altså også væmmelige wiccanere!

Lige et spørgsmål: Er det wicca-halløj ikke mest for tøser? I ved, hekse osv. (no offense, Shaitan, hvis du er en herre)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hehe... en herre.. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Det lyder som om at i har mange forskellige erfaringer med wiccanere men jeg tør så også godt sige at jeg har kendt et par stykker som har været temmelig forskruede i bøtten og så på wicca som en undskyldning for at te sig mærkeligt og "udøve" magi.

Jeg regner mig selv for at være en ganske almindelig fyr, med en forkærlighed for dyr, mennesker og ikke mindst naturen, men det er ikke noget jeg normalt snakker om, da man ikke får andet en undrende blikke, og bliver dømt som værende mega underlig :-D.

Jeg tror selv på at alting består af energi og at man kan bruge den energi til eks healing. Har nogle af jer prøvet at holde hænderne et par cm fra hinanden og følt en varme og sitren i hænderne? Det er dette jeg regner for en del af den energi som jeg mener at vi indeholder og består af. Det samme kan man gøre med ting som planter, sten og specielt personlige ting. :-). Jeg har læst om psykologi, kropssprog, healing, shamanisme mm. siden jeg var tolv (er snart 21) og tror fuldt og fast på det. :-).

Det er fedt at høre at der er så forskellige meninger og holdninger omkring wicca så man kan se det fra forskellige vinkler. :-).....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Anjin-san skrev:
Lige et spørgsmål: Er det wicca-halløj ikke mest for tøser? I ved, hekse osv. (no offense, Shaitan, hvis du er en herre)

Der er flest piger der dyrker det, men jeg kender også et par drenge der gør... Altså det er ikke sådan at det står nogen steder at det kun er for piger, det er bare sådan tendensen er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Fenriz skrev:
Anjin-san skrev:

Der er flest piger der dyrker det, men jeg kender også et par drenge der gør... Altså det er ikke sådan at det står nogen steder at det kun er for piger, det er bare sådan tendensen er.

Som fenriz skriver.
Jeg tror bare de fleste har den opfattelse at man kan kun kan være heks hvis man er en pige. Men sådan er det jo slet ikke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Var selv praktiserende heks(edoktor, hvadend du nu vil kalde det) i over et år, men faldt fra igen. Ikke alle oplevelser var lige bekræftende, men jeg er stadigt ny-hedning - min tro fra dengang har ikke ændret sig.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Læste engang om nogle besværgelser i en wicca-bog.. Kort referat;
En masse urter blandes sammen i en gryde, koges ved fuldmåne i 10 timer, smøres ud over et kosteskaft, og dette stikkes op i fissen... Tror mest det er en tøsesport, hvad siger i???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Det kan vel være ligemeget, om man tror på den ene eller den anden tro. Det er og bliver en tro og ikke noget, jeg kunne drømme om at vedkende mig. Men held og lykke til både missionærer og disciple.

Titel:
*lol* hekse........ rent personligt syntes jeg at wicca er noget shiat - min mening - syntes bare at det er lidt underligt at tro på naturen - nu når der er så meget andet at tro på - lyder nok lidt a la wicca det her - men i mit hoved har alt en ånd - selv det som der ikke er "levende" - bare fordi at vi kun kender organisk liv.......... hvem siger at mineraler ikke er live?

Men nok om det - jeg har ikke noget imod nogle hekse - havde nogle stykker da jeg i tidernes morgen gik på efterskole - ikke at de var særlig seriøse men de var nu sjove. *lol*

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Wicca er noget random lort. Jeg vold lubber alle natur religioner undtagen wicca. Det er jo som fenriz siger bare et sammenkog af andre natur religioner, og andre religioner, lavet af new age brille aber som Jørgen Leth og ham der fra carpark north.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]