Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg har fået den idé, at jeg gerne vil have fat i en vægt. Primært til at afmåle svampe, og hash når der skal bages hashkage. Det er jo som bekendt meget rart at have styr på dosis når de gælder disse to ting.
Da jeg ikke er til eksotiske research-kemikalier el. lign, er 0,1 grams præcision fint nok til mig.
Jeg har så kigget lidt rundt, og er meget overrasket over prisforskellen inden for vægte der kan måle med +/- 0,1g usikkerhed og ca. op til 100g. Tanita sælger en del modeller fra ca. 750 kr, og helt op til 1500 kr, men bedst som havde nået at tænke "det er sgu for dyrt mand", faldt jeg over denne her: Triton T2 til 20$, dvs. ca 120kr! Jeg forstår ikke hvad man får mere ved at give over 750 kr for en vægt fra fx. Tanita med de samme specifikationer? Er det udelukkende mærket man betaler for eller hvad?

Tanita 1479V til 100$ får iøvrigt en langt ringere anmeldelse end Trition T2'en på http://www.digitalscale.com , hvor jeg har fundet dem.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Uden at jeg ved så meget om vægte, så kan jeg fortælle dig at varemærker, størrelsen, designet, displayet og mange andre ting spiller en ret stor rolle.

Er vægten et varemærke, designet i orden, præcissionen på plads, størrelsen lille, displayet klart, tydeligt og flot, så er du i ret høje prisklasser. Og hvis vægten endda har nogle ekstra funktioner og er handy, så vil det gøre ondt på din pengepung! Og det er klart, at jo mindre mængder der skal vejes, jo mere dyrt bliver det.

Det er hvad jeg er kommet frem til, efter al den søgning jeg har gjort mig omkring vægte, da jeg overvejede at købe et.

Om der spiller andre faktorer ind, aner jeg ikke... jeg lader derfor andre svare :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg tvivler alligevel stærkt på, at en 120kr. vægt er et holdbart bud. Ihvertfald hvis den skal være digital.

Mvh. Psyko

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Jeg har kigget lidt i web-butikker, og det ser ud til at de 20$ som der står i anmeldelsen på digitalscale.com er lidt i underkanten. Den bedste pris jeg indtil videre har fundet er 22£ (235 kr), hos www.digital-weighing-scales.co.uk. Forsendelsen koster iøvrigt 10£ der.

Jeg synes også det lyder latterligt billigt, men ifølge anmeldelsen skulle den være iorden. Og digitalscale.com ser ud til at være uafhængig af kommercielle interesser (but you never know...)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lidt offtopic, men på min skole har de en digitalvægt, der kan veje 0,001 gram. Fandeme lækker! Bare jeg vidste, hvor de havde købt den, da jeg ikke tror, den er særlig dyr (ser grim ud).

Titel:
In our memories

PsyGoA> find et navn på den, slå den op på nettet,.. og bliv overrasket :wink:

Drupe> kan varmt anbefale mærket My Weigh.
Kan ikke svare på dit spørgsmål, men mon ikke det har noget med renommé at gøre...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
PsyGoA skrev:
Lidt offtopic, men på min skole har de en digitalvægt, der kan veje 0,001 gram. Fandeme lækker! Bare jeg vidste, hvor de havde købt den, da jeg ikke tror, den er særlig dyr (ser grim ud).

Ovenstående er forhåbentligvis en joke? Den er helt sikkert dyr, sandsynligvis over 5000kr. Det er ihvertfald mit bud!

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nærigrøv! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Denne shop, http://stores.ebay.de/Psychedelic-Demons på den tyske ebay, har et pænt udvalgt af vægte en gang imellem. Til en overkommelig pris. (De har desuden en masse andet nice div. tilbehør :) )

Titel:
Insane psychedelia user!

De helt seje vægte, dem hvor der kører en kappe ned omkring det man skal veje og suger alt luftet ud så den ikke vejer noget, koster omkring 15.ooo-25.oookr., men så kan man satme også få det vejet ordentlig ud :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Daffy: Tror du ikke bare at vejekabinettet er for at undgå luftturbulens?
Uden kabinet er det næsten umuligt at afveje med 4 decimaler og med 5 decimaler kan det glemmes :wink:

Meget anvendte laboratorievægte er Sartorius og Mettler - det er kvalitet, men prisen er også derefter :(

-CC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

daffy duck skrev:
dem hvor der kører en kappe ned omkring det man skal veje og suger alt luftet ud så den ikke vejer noget

:?:

Må jeg købe et kilo luft af dig? :lol:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

PsyGoA skrev:

Heh min skole har osse sådan en vægt der er mega grim men er ultra præcis... sjovt nok fik de stjålet deres gamle vægt af samme type og har nu fået en ny... derfor ved jeg hvad den koster fordi de klagede over de store omkostninger... 20k skulle de af med!!!

gad vide hvad den heldige elev skulle bruge den vægt til :P

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

...Og mens alle børnene legede off-topic, sad Drupe i et hjørne og græd, for der var slet ikke nogen der havde svaret på hans spørgsmål... :cry:

Hehe :lol: , nu kan det sgu også være ligemeget, for nu har jeg bestilt en Trition T2. Hvis jeg senere finder ud af at den lave pris skyldtes at vægten var bygget af nukleart affald fra barsebäck, vejede 8 gram forkert og lugtede stærkt af tun i fugtigt vejr, ja, så ved i hvem jeg giver skylden for mit fejlkøb!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Lungefisk skrev:
Heh min skole har osse sådan en vægt der er mega grim men er ultra præcis... sjovt nok fik de stjålet deres gamle vægt af samme type og har nu fået en ny... derfor ved jeg hvad den koster fordi de klagede over de store omkostninger... 20k skulle de af med!!!

gad vide hvad den heldige elev skulle bruge den vægt til :P

20 tusinde kroner, så vil jeg ikke engang nænne at tage den. :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Nu hiver jeg lige det her gamle topic op igen...

Drupe > Hvordan fungerer din Triton T-2 så?

Lugtede den af tun og vejede 8 gram forkert :lol: eller er det faktisk en fin vægt til at veje 0.0?
Er den anbefalelsesværdig?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg vil lige være med, og indskyde at jeg på ebaj fandt en vægt der målte 0.01, og som kun kostede mig 8$ i vægt og 22$ i forsendelse...
Og den fungerer upåklageligt... Der er endda to lodder med til at indstille fætteren med...

Titel:
Insane psychedelia user!

daffy duck skrev:
De helt seje vægte, dem hvor der kører en kappe ned omkring det man skal veje og suger alt luftet ud så den ikke vejer noget, koster omkring 15.ooo-25.oookr., men så kan man satme også få det vejet ordentlig ud :D

Det er når man arbejder med meget fint tørpulver, hvor det nemt kan komme ud i lokalet og blive indåndet, men det bliver klaret med udsug - lidt ligesom i stinkskab. Normalt når man vejer op gør man det jo i en bakke, og det man rammer ved siden af, børster man bare ned i den rille, der er rundt om selve vejepladen. Så kan pladen tages op og man kan tømme den engang imellem.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Nashet skrev:
Nu hiver jeg lige det her gamle topic op igen...

Drupe > Hvordan fungerer din Triton T-2 så?

Lugtede den af tun og vejede 8 gram forkert :lol: eller er det faktisk en fin vægt til at veje 0.0?
Er den anbefalelsesværdig?

Den er helt fin til prisen, ingen problemer med at veje hash og svampe op, dog er den ikke 100% præcis, men afvejning "til husbehov" er der ingen problemer med, så jeg er fint tilfreds med den.
Jeg har ihvertfald ikke fortrudt at jeg ikke gav 5-6 gange mere for en original Tanita :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Jeg vil da lige komme med et link til nogen meget billige vægte, og da nogen af dem er beregnet til og veje guld støv o.s.v med, regner jeg med de er rimelig præcise... :wink: http://www.ukscales.com/shop/index.php

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]