Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Hvor gammel skal man være før indtagelse?
13 3%  3%  [ 2 ]
15 17%  17%  [ 13 ]
18 59%  59%  [ 46 ]
20 14%  14%  [ 11 ]
25 1%  1%  [ 1 ]
Aldrig 6%  6%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 78
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg sad her til morgen og læste i urban, at i frederikshavn har de allrede i dette år busted 103 if med narkosager, hvor tallet sidste år var 132 ca. Og det mest skræmmende var at de fleste var under 20.

Hvornår "bør man" (Hvis man nu skal) eksperimentere med stoffer.
Jeg har den tanke at man jo ikke bør gøre det, før kroppen og hjernen er fuldt udviklet (ved 18-års alderen ca).

Titel:
Medlem

Hmm jeg kan ik prale. Jeg er 15 men ryger ikke andet end hash. Jeg synes man skal vente med de lidt 'vildere' ting til man er 18 år =)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg er 16 år, og jeg havde da engang en forestilling om at jeg bare sku ud og æde nogle svampe og ta noget syre i en fart. Men jeg er selvfølgelig blevet klogere, og selvom jeg stemte 18 år som en grænse så er det jo op til en selv hvor grænsen ligger. Om jeg prøver psychedeliske stoffer når jeg er 17 år eller måske først når jeg er over 20 har jeg ingen anelse om. Men jeg tror det er en god ide at udsætte det så lang tid man næsten kan, og så holde sig til hash indtil. Men det er jo altid individuelt.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg ved ikke om hash er bedre at holde sig til end f.eks. svampe. Hash er ret vanedandene for mange i den tidlige aldersgruppe, og jeg kender mange historier om unge, som ikke lærte noget i de sidste klasser, pga. hashmisbrug.
Principielt stemmer jeg for 18 år, selvom jeg selv startede med LSD/svampe da jeg var 16. Set i bakspejlets lys ville jeg nok have haft bedre af at vente et par år med at trippe. Det er selvfølgelig individuelt hvornår man er parat, men det er vigtigt at man har udviklet sin selvstændighed og tager ansvar for sig selv.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Fanny skrev:
Det er selvfølgelig individuelt hvornår man er parat, men det er vigtigt at man har udviklet sin selvstændighed og tager ansvar for sig selv.

Nemlig, og der er mange 18-årige der ser selv sig som ansvarlige og fuld udviklet, men alligevel ikke kan styre det. Jeg har stemt 20, men det er selvfølgelig individuelt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Kroppen er ikke færdigudviklet før 25-års alderen... Jeg stemte 18. Personligt røg jeg min første joint som 18-årig og det synes jeg var en meget passende alder. Når jeg ser tilbage er jeg hvertfald glad for, at jeg ikke ebgyndte tidligere. Der var ejg simpelthen ikke klar til det endnu.
Desuden mener jeg, at det et vigtigt at man er barn mens man er det. Dvs ikke "spiller" voksen eller forsøger at opføre sig over evne ifht sin alder, det kommer der ikke et sundt individ ud af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Jeg har stemt... 13 .. fordi dengang startede jeg selv

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg er så glad for at jeg ventede til jeg var 18, med at prøve de lidt vildere ting. For med den hukommelse jeg efter hånden har, ville jeg da aldrig have kunnet få de samme gode resultater i min skole. Og jeg mener det er vigtigt at man også når til det punkt, hvor man er afklaret med sig selv og sit liv, før man begynder at forvirre sig selv på den måde.

Citat:
Jeg har stemt... 13 .. fordi dengang startede jeg selv

Mener du helt seriøst at det er helt fjong at starte med stoffer i en alder af 13? :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg har stemt 20 der det er min overbevisning at det er der man er helt klar til det.
Men jeg startede selv som 13 årig med at ryge min første joint og idag er jeg 22. Og jeg tror det er sværere at styre det i den alder der grunden til det (For mange) er at det er lidt sejt at gøre også skal man prøve det på grund af det. Det var ihvertfald sådan jeg selv startede og mange af mine kammerter startede osse på den måde

Titel:
Medlem
Brugeravatar

xun skrev:
Mener du helt seriøst at det er helt fjong at starte med stoffer i en alder af 13? :shock:

Tjaaah.. at jeg startede så tiddeligt er sikkert det der har gjort at jeg har det forhold til de forskellige ting som jeg har!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg syntes nu man skal vente med at kaste sig ud i narko-poolen indtil man runder de 18 år. Det kræver lidt modenhed at have et sundt forhold til stoffer, og jeg tror lidt for nemt man ryger ud på et sidespor hvis man starter i for ung en alder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes nu man skal vente med at kaste sig ud i alko-poolen indtil man runder de 18 år. Det kræver lidt modenhed at have et sundt forhold til alkohol, og jeg tror lidt for nemt man ryger ud på et sidespor hvis man starter i for ung en alder.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
jeg stemte 15 altså jeg syntes man skal være 15 før man ryger fed første gang og de andre ting tjaeh alt det psychedeliske og sådan skal man vente med til man er klar men nok helts når man er over 15

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg må nok indrømme at jeg røg min første joint som 14 årig, og nu er jeg snart 16 .. Men jeg stemte 18, fordi at nå jeg kigger rundt på de 13-14 årige idag, kunne jeg slet ik forestille mig at de skulle tage noget. Men ellers ved man jo selv hvornår man føler sig klar til at tage det "store" skridt som ik er nødvendigt :)

Titel:
stemte 18 - mener ikke at man skal tage noget før man er myndig og er ansvarlig overfor sin egen person - dog er der mange 18 årige der ikke er dette, men jeg stemte alligevel 18.'

startede selv som 14 årige med den fede, og feta som 16 årige - cola som 18 årige og MDMA,svampe som 19 årige, syre som 20 årige...

Det psykedeliske skal man vente med indtil man er "voksen", dermed ment at man skal have styr på hvem man selv er, ellers kan man let forsvinde i et forvredent billede af en syret virkelighed som lyver om den man virkelig er og vil være, håber i fatter hvad jeg mener..

Elven Out

Titel:
Medlem

Det er jo dybt ondsvagt at sige at man skal være 18 eller man skal være 13 eller 35 fordi at det er jo MEGET forskelligt hvornår man er ''Moden nok''

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tom's got the point.

Jeg startede selv min psykedeliske karriere som nybagt 15 årig med en dose svampe, men jeg ville ikke råde andre til at starte før de var 18, ikke at det dog har voldt mig nogle problemer, men mener stadig at man bør være myndig

Så 18 bliver mit bud.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg åd mine første svampe som 15-årig hvilket, set i bakspejlet, var for tidligt. - Jeg fik også hurtigt et såkaldt "rap over nallerne" og holdt så en længere pause fra psykedeliske stoffer indtil jeg blev atten hvor jeg så småt begyndte at eksperimentere igen. - Selvom jeg ikke fortryder mine trips som 15-årig vil jeg stadig mene at jeg var for ung til at vide hvad jeg havde med at gøre... 18 lyder plausibelt i mine ører.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Har ikke stemt.

Hvad fanden kan man bruge en fast alder til? Nogle er klar tidligt andre er ikke. Nogle venter mange mange aar andre goer ikke.

Det er da 100% op til den enkelte person at bestemme hvornaar foeler sig klar til euforiserende stoffer.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
jeg var 13 da jeg indtog andet end alkohol første gang..
DET var simpelthen for tidligt at starte der synes jeg :?

altså for tidligt med alkoholen :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]