Mahadva skrev:
Jeg har aldrig mødt Tjille, og kommer desværre aldrig
Kan det ikke have været hans forbrug af stoffer? nogle har skrevet han hans forbrug var temmelig hæftigt. Kan man ikke forestille sig at han havde levet i dag hvis nogen havde overtalt ham til at lade sig afvænne?
Jeg spørger fordi jeg selv ved hvor stor en indflydelse narkotika har, ihvertfald på mit eget sind, og de problemer jeg jævnligt tumler med.
(Jeg spørger ikke for at høre hvad der foregik oppe i hovedet på ham, det skal jeg ikke blande mig i. Ved ikke om jeg overhovedet har nogen ret til at blande mig, da jeg jo ikke kendte ham. Hvis jeg har overskredet en grænse hos nogen ved stikke min næse for langt frem så fortæl mig det meget gerne. Og fortæl mig hvis jeg er helt forkert ang. de antagelser jeg har gjort mig om ham.)
Undrer dette kun mig eller kan andre også tage del i mine tanker?
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg så helst ikke denne tråd udarte sig til en reguiær debat med argumenter og modargumenter.
Det her kan hurtigt blive til en konkurrence om hvem der mener de kendte og forstod Tjille bedst, flere har jo haft oplevelser med ham der er specielle for dem.
Desuden er vi så berørte, at det her ikke handler om at bliver enige om hvordan og hvorledes, men om hvordan vi hver især bedst kommer igennem det her.
Alt hvad vi skriver, det taler jo for sig selv, og læser du det, så har du altså også dine svar deri, uden vi behøver uddybe yderligere. Det er jo subjektivt til den enkeltes oplevelse, og den må vi respektere.
Hans død taler for sig selv, det var for lidt, for sent og smertefuldt for alle.
Hvis det er meget vigtigt for dig, og du virkelig har brug for det, så anbefaler jeg dig at henvende dig i privat beskeder til hver enkelt person.
- Bart