Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 09:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: why?
Medlem

Mahadva skrev:
Jeg har aldrig mødt Tjille, og kommer desværre aldrig

Kan det ikke have været hans forbrug af stoffer? nogle har skrevet han hans forbrug var temmelig hæftigt. Kan man ikke forestille sig at han havde levet i dag hvis nogen havde overtalt ham til at lade sig afvænne?
Jeg spørger fordi jeg selv ved hvor stor en indflydelse narkotika har, ihvertfald på mit eget sind, og de problemer jeg jævnligt tumler med.

(Jeg spørger ikke for at høre hvad der foregik oppe i hovedet på ham, det skal jeg ikke blande mig i. Ved ikke om jeg overhovedet har nogen ret til at blande mig, da jeg jo ikke kendte ham. Hvis jeg har overskredet en grænse hos nogen ved stikke min næse for langt frem så fortæl mig det meget gerne. Og fortæl mig hvis jeg er helt forkert ang. de antagelser jeg har gjort mig om ham.)

Undrer dette kun mig eller kan andre også tage del i mine tanker?

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg så helst ikke denne tråd udarte sig til en reguiær debat med argumenter og modargumenter.

Det her kan hurtigt blive til en konkurrence om hvem der mener de kendte og forstod Tjille bedst, flere har jo haft oplevelser med ham der er specielle for dem.

Desuden er vi så berørte, at det her ikke handler om at bliver enige om hvordan og hvorledes, men om hvordan vi hver især bedst kommer igennem det her.

Alt hvad vi skriver, det taler jo for sig selv, og læser du det, så har du altså også dine svar deri, uden vi behøver uddybe yderligere. Det er jo subjektivt til den enkeltes oplevelse, og den må vi respektere.

Hans død taler for sig selv, det var for lidt, for sent og smertefuldt for alle.

Hvis det er meget vigtigt for dig, og du virkelig har brug for det, så anbefaler jeg dig at henvende dig i privat beskeder til hver enkelt person.

- Bart

Senest rettet af Bart 21 maj 2006 03:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Har lige fået det at vide. :(

Hvis nogen her fra boardet skal til begravelsen så tænk på os andre som også kendte TjiLLe.

Lad lyset brænde til vi ses igen.

Farvel TjiLLe. Mvh Mikkel

Titel:
Relativistisk båthorn

en stille hilsen her-fra til alle der stod ham nær.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Og en opfordring til at spille Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond, jeg håber det kan høres derude...

Nu er du i jorden og jeg håber du har det så godt som muligt hvorend du er. :cry:

Mvh Jonas!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
En meget sørgelig bisættelse, med mange tårer og knuste hjerter.

Jeg føler virkelig med hans familie, især mor og far som jeg fik æren af at hilse på, og RaverDK, hans bedste ven.

R.I.P. <3

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg føler det er fedt at sidde og læse denne tråd igennem, igen og igen, og hvergang jeg læser den, får jeg en klump i halsen, og tårer i øjene.

Jeg er glad for at se at i alle holdte så meget af ham, (Sidder og græder lige nu) FUCK HVOR JEG SAVNER HAM ALLEREDE!

P.S. Ali jeg håber du gik imod, din indre uro, over at slå blomster ihjel, og smed en enkelt eller 2 fra mig på hans grav. Mange tak

Senest rettet af Kiliman 20 maj 2006 17:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg synes det var en god bisættelse, det var super at se så mange af hans venner og flere der var rejst langt for at være der. Jeg ved at familien også var rigtig glade for at vi var kommet, selv om en del af os (mig selv inklusiv) var lidt usikre på hvordan de ville se på det.

Jeg har været væk hele ugen og hørte først om Peders død da jeg kom hjem igår aftes, og jeg forstod det slet ikke før jeg stod til bisættelsen i dag. Det er svært at forstå at han pludselig er væk.

Peder var for mig, som for mange andre, den første jeg mødte fra psychedelia, og som tog imod mig fuldstændig fordomsfrit selv om jeg kun var en lille snotunge dengang (det må være 5 år siden nu) og respekterede mig som var jeg jævnaldrende. Det fascinerende ved ham var at uanset hvor mærkelig eller fucked up man var, ville han stadig være venlig og 100% åben overfor en. Måske fordi han selv var en original, hvilket de fleste der har mødt ham vil kunne bekræfte. Ligeså godt som andre kunne lide Peder, ligeså meget kunne han hade sig selv nogen gange, og jeg tror at hans billede af sig selv var meget anderledes end vores. Too weird to live, too rare to die, som man siger. Selv om Peders selvmord har påvirket mange, så kan jeg ikke andet end at respektere hans beslutning når jeg tænker på hvordan han må have haft det da han valgte at gøre det. Det er en frygtelig måde at slutte sit liv på, men jeg ved at jeg altid vil huske ham på hvor venlig og intelligent en person han var og på hvor mange gode ting jeg nåede at opleve sammen med ham, i stedet for måden han valgte at ende sit liv på.

Hvad angår Peders stofmisbrug (hvilket det altså til tider var, efter min mening) så tvivler jeg på at det havde nogen indflydelse på hans valg. Jeg tror at hans stofmisbrug, ligesom hans selvmord, udsprang af hans personlige problemer, og ikke omvendt, selv om det selvfølgelig ikke hjælper at tage stoffer oven i.

Jeg har ikke så meget andet at sige... Jeg kommer til at savne dig Peder, håber vi ses igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg var utrolig ked af jeg ikke kunne være til hans begravelse, men med en i sidste uge, havde jeg lige brug for noget sjov, og ikke sørgeligt igen.

Det gør så forbandet ondt at skrive om det lige nu.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Kiliman skrev:
P.S. Ali jeg håber du gik imod, din indre uro, over at slå blomster ihjel, og smed en enkelt eller 2 fra mig på hans grav. Mange tak

Jeg bestilte en god buket blomster :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
rip tjille, håber du har fundet fred.

altid trist når folk dør for tidligt, håber hans venner og familie kan finde nogen trøst i de indtryk som tjille/peder har efterladt hos jer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg håber og er ganske overbevist om,
du har frigjort dig af en åbenbart ulidelig smerte, TJille. Ønsket om alt det bedste kan jeg ikke gi' dig, men jeg er sikker på, du gjorde det rigtige.
Det er i den tanke, hvor vanskelig den end må være, dine kære skal forsøge at forlige sig.
Jeg kendte dig ikke tilnærmelsesvis, men jeg er temmelig sikker på, jeg kender din smerte et langt stykke af vejen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg foreslår at I/vi holder debatten ude af denne tråd, hvadenten det handler om for/imod selvmord, eller årsagen til Peder's beslutning. Før debatten et andet sted, og lad tråden her blive et mindesmærke for TJiLLe, uden unødigt diskuteren frem og tilbage.

Titel:
Medlem

yeti skrev:
Jeg foreslår at I/vi holder debatten ude af denne tråd, hvadenten det handler om for/imod selvmord, eller årsagen til Peder's beslutning. Før debatten et andet sted, og lad tråden her blive et mindesmærke for TJiLLe, uden unødigt diskuteren frem og tilbage.

Jeg vil udelukkende erklære mig enig med med Yeti, jeg præsenterer jer for en hjertesfølt appel til både Ali og Lis om at oprette en anden tråd til jeres debat om selvmord, så vi her ikke skal debattere i uenighed, men sørge i samhørighed.

- Bart

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Hvil i fred Tjille.

De få gange vi har chattet på IRC, har da kun givet mig et rigtig godt indtryk af dig. Du lød som en rigtig varm og flink personlighed, og jeg tvivler ikke på, at alle dine venner og bekendte holdt utroligt meget af dig. Du anbefalede mig en masse god musik, og delte din server med mig, tak.

Du er kommet til et bedre sted nu.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9764 Jeopardy Lane
Kendte dig ikke, men har læst dine indlæg, og du virker som en yderst sympatisk fyr, og kan se at du har været noget helt for dig selv, hvilket virkelig er værdifuldt i denne tid.

Min dybeste medfølelse til din familie og venner, og håber at du har fundet fred hvor du er nu!

MVH
Jacob!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kosmos
Jeg kondolerer!

Håber du har fundet den fred som dine mange venner herinde nævner at du søgte. Er sikker på at det var det rigtige valg for dig!

Hvil i fred.

- Jacob

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har kun læst dine posts på boardet og er utrolig ked af at jeg ikke har lært dig at kende..

Vil se frem til at møde dig på den anden side af broen.

Hvil i fred.

-Verner

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

R.I.P. TJiLLe

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
hvil i fred TJiLLe!

Jeg nåede desværre aldrig at møde denne specielle person som efter sigenet skulle have været et af de venligste mennesker!
Jeg fik et par samtaler med Peder over irc, men der er han jo lidt anderledes..
Tragisk at det skulle ende sådan her :(

mine tanker går til TJiLLes nærmeste!

æret være hans mind

-Foger

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Her er et svar fra Peders mor og far

Citat:
Vi har netop læst alle de dejlige ord, der er sagt på Psychedelia.dk om vores dejlige, kloge, sjove og skrøbelige søn. Midt i vores næsten ubærlige sorg gør det godt at se at rigtig mange mennesker er berørt af hans valg. Vi havde på intet tidspunkt en fornemmelse af at han kendte så mange - at så mange ønskede at sige farvel og vise deltagelse til bisættelsen - hans liv var delt i 2 - det liv han havde sammen med os - mor, far, søster, onkler, bedsteforældre - og så den anden "sorte/skjulte" del... den del der omfattede hans stofmisbrug... han troede i flere år at det var lykkedes for ham at holde skjult for os, at han tog stoffer. Hans forsøg på at skjule det betød jo desværre at vi i perioder ikke så ham så meget - Det sidste års tid kom han her dog næsten dagligt og spiste - og nogen gange blev han længe, snakkede, drak en øl eller en whisky - vi betroede hinanden vore følelser - kom tæt på hinanden - og jeg ved at det betød meget for ham at han endelig fik "sagt det" til os - fik sagt at han var afhængig af stoffer - var misbruger og ikke bare "bruger" - så han havde et frirum, hvor han bare kunne snakke, græde og slappe af.... Vi vidste at han havde det meget meget svært med sig selv og forsøgte at hjælpe og støtte ham - men han var voksen - og havde altid - hele sit liv - kun gjort det han selv ville.

Jeg tror hans stofmisbrug var udløst af hans sarte sjæl - han troede det måske kunne hjælpe ham til at få det bedre med sig selv - han var blot én af mange, der bare slet ikke kan tåle den kemiske påvirkning oveni....

Livet blev for svært for ham - og vi vil forsøge at leve videre med de mange mange dejlige, gode, sjove minder vi har om ham

Men - alle I dejlige unge mennesker - pas på Jeres liv! - tænk Jer om - livet skal leves helt - og tro ikke at I kan nøjes med at være "selskabsnarkomaner" - tag imod hjælp så I kan komme videre med et rigtigt liv på godt og ondt.

Peders mor og far

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]