Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 15:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel: Re: Pension
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Systemet gør, folk som i forvejen er lidt ude at skide, til endnu større ofre end de var/ikke var i forvejen, jeg har været i det, og jeg har hørt historier om samme problematik mange gange... Hvis man har overskuddet og lysten til det, synes jeg man skal kæmpe for at få den hjælp, man bedst synes man kan bruge og jo før man får den jo bedre, mange har nok bare ofte taget offerrollen på sig inden de får hjælp, og så er det sgu for sent... :/

Kan sagtens følge logikken i at det kan være svært at passe et job, når man kan mærke at der utøjlede aggressive tendenser i én selv. Jeg synes dog stadig, som de fleste andre herinde, at du bør overveje hvordan du, på din egen måde, kan finde en måde at bidrage til samfundet på - behøver ikke at være i kroner og ører i min bog. Vi skal huske på, at folk er mere værd end de sorte tal de kan præstere på bundlinjen... Den økonomiske top i samfundet har alligevel penge nok til at brødføde hele planeten indtil flere gange, lad os huske det, før vi farer i flæsket på dem som ikke har lært at tage vare på sig selv endnu...

Insane psychedelia user!

" Den økonomiske top i samfundet har alligevel penge nok til at brødføde hele planeten indtil flere gange, lad os huske det, før vi farer i flæsket på dem som ikke har lært at tage vare på sig selv endnu..."

En rigtig fin pointe, som kapitalen via mediernes mudderkastning imod netop de svage, gør alt for at den brede befolkning ikke indser. Jeg væmmes over
At der den dag i dag dør folk af sult og ufarlige sygdomme, som "eliten" sagtens kunne udrydde men pga grådighed ikke gør.
At det tilsyneladende er helt ok at starte en krig for at vise de nyeste våben frem for det internationale markede.
At folk kriminaliseres med alt hvad det medfører pga offerløs kriminalitet, så narkomanerne kan bruges som skræmmebillede.
At der hver dag dør folk under et forsøg på at flygte fra fattigdom, når vi faktisk har rigeligt, bare ikke når meget få ejer det meste og ikke vil dele.

Revolution nu!!!

Medlem
Brugeravatar

RemorsefulSmoke skrev:
Hvordan ansporer den her historie til at sige "fuck janteloven"?

Det var lidt sarkastisk.
Men har ingen mening om sagen, da jeg ikke kender TS.

Dedikeret medlem

Drugger skrev:
Hvad laver du til dagligt ?

At kommunikere på nettet er vist ik den største bedrift, der er alle internet sej til et vist stykke. Men kan formulere mig ok, det har du da ret i.

For mig lyder du som en der ser sine skatte kroner gå op i røg pga folk som mig.

Jeg er sikker på, at mine skattekroner nok skal gå op i røg uafhængigt af, om du lige var på førstidspension eller ej. Som sagt interesserer det aspekt mig ikke. Desuden, hvis jeg ville bebrejde nogen, ville det i så fald være sagsbehandlerene, embedsmændene, politikerene og vælgerene jeg skulle pege fingeren mod. Ikke modtageren af ydelsen.

Selvom du synes at det ikke er nogen stor bedrift at kunne kommunikere, er der da flere eksempler på folk herinde, der ikke kan løfte den opgave. Jeg står i hvert fald klart ved min tidligere udtalelse; havde systemet været mindre firkantet, og havde det gidet, kunne det have hjulpet så meget mere meningsfyldt. (Hvis du selvfølgelig også var motiveret for det)

Ikke for at være uhøflig, men jeg har ikke lyst til at uddybe meget af mit private eller professionelle liv herinde. Men jeg har en naturvidenskabelig uddannelse og et arbejde. Faktisk har jeg aldrig været uden arbejde, hvis ikke det har været et prioriterings spørgsmål.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvis vi skal begynde at snakke om at skattekronerne bliver brugt ufornuftigt, er det et helt andet sted vi skal begynde at kigge på...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tillykke med friheden, håber den er alt hvad du søgte :)

Selvom man får førtidspension er det vedl ikke ensbetydende med man er komme til livets endestation. Jeg håber TS finder sig selv, og den fornødne balance i sit liv til, at han måske engang i fremtiden kunne arbejde med noget han holdt af. Hvis ikke er også helt fint for mig. jeg har ingen kvaler med at han bliver forsørget af det offentlige.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Jeg har det godt, at få pension som jeg ik havde regnet med, bar bonus.

Jeg har nu råd til og styrketræne, som har været en stor del af mit liv i 13 år. Det ik billigt og købe mad osv. Så det hvad den står på nu, samt har min staff som jeg elsker, min bedste ven..

Jeg elsker og ku planlægge min dag, uden og være tvunget til arbejde osv, så meget glad for og være fri for og sku tænke over ens indskomst.

At jeg får pension, at det kan pisse folk af, forstår jeg ik.. Men det ok, kritik modtages gerne, tar jeg med ro......

Tak til alle, endnu engang, fedt forum.

Medlem
Brugeravatar

Drugger skrev:

Jeg har nu råd til og styrketræne, som har været en stor del af mit liv i 13 år. Det ik billigt og købe mad osv. Så det hvad den står på nu, samt har min staff som jeg elsker, min bedste ven..

Jeg elsker og ku planlægge min dag, uden og være tvunget til arbejde osv, så meget glad for og være fri for og sku tænke over ens indskomst.

At jeg får pension, at det kan pisse folk af, forstår jeg ik.. Men det ok, kritik modtages gerne, tar jeg med ro......

:peace: Er i Heroinbehandling, ingen side misbrug og så har jeg Bipolar altså manio/depressiv :!:
Skal til møde på kommunen imorgen med min kontaktperson og tale om pension... Der har min sagsbehandler fået papirende fra lægerne og psyk. Tror du mine chanser er til stede?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
sunshine reagge skrev:
Drugger skrev:

:peace: Er i Heroinbehandling, ingen side misbrug og så har jeg Bipolar altså manio/depressiv :!:
Skal til møde på kommunen imorgen med min kontaktperson og tale om pension... Der har min sagsbehandler fået papirende fra lægerne og psyk. Tror du mine chanser er til stede?

Hej...

Har også bipolar osv med meget andet..

Ved ik helt hvad dine chancer er, da jeg ik rigtig kender hele din historie. Men en go ting for få pension, er at din psykiater siger/skriver at du skal have pension. Han har meget og sige.

Du kan risikere og ryge til et rehabiliterings center, hvis din kommune har det. Jeg sku da jeg boede i en stor kommune, men flyttede så til et lille samfund, der sku jeg dog ik i rehabilitering.

Hva siger din læge og psy ? Hvad er deres holdning til at du søger pension ? Har du vendt det, med dem ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]