Xtreme skrev:
Homo Superior skrev:
Nu er det blevet sagt, men jeg synes også det er en skidt idé, at blande nogle politiske organisationer ind i det.
Dels fordi, det alene kan skabe antipati, men i høj grad også fordi, man løber en stor risiko for, at de "politikerne" vil bruge det til at profilere sig selv og sin organisation på. Nogle få af medlemmerne ska da nok gå helhjertet ind for sagen, men hvis de gør det, synes jeg de sku organisere sig i organisationerne, der arbejde på tværs af politiske fløje.
Det vil helt klart være en hæmsko, hvis "folket" får et indtryk af, at den her sag er en bestemt (ungdoms)politisk organisations.
En bred, tværpolitisk, folkelig bevægelse er i mine øjne meget stærkere.
Du siger noget der, helt enig. Det skal jo virke meget troværdigt og hvis der pludselig bliver blandet for meget politik ind i det er der mange der vil hoppe fra.
1) Tværpolitisk? Såsom både VU, SFU og RU - Alle tre har jeg sendt materiale til, og VU spørger nu hvad de kan hjælpe med.
2) Det ér politik, det er et forsøg på at påvirke den lovgivende magt - lobbyisme - og det er i den grad politik! Hvis dét ikke er politik, hvad er politik så? Jeg mener der i stor grad bør være politiske perspektiver i det, da det dels vil virke mere seriøst og velgennemtænkt, samt dels mere bredperspektiveret. Det er jo for pokker hele samfundet der bliver påvirket, så jeg kan virkelig ikke se hvordan det ikke kan være politik?? Den organisation jeg her vil lave er i dybeste grad tværpolitisk.
3) jeg har skrevet til Malkavian, og her ser I vores korrespondance - så I er opdateret

Malkavian skrev:
Hej And,
Det lyder som en god ide. I Cannabisrådet er vi opmærksomme på, at vi skal have nogen flere letlæselige ting ud og gerne nogle videoer, som kan blive markedsført viralt.
Efter alt det arbejde vi nu har lavet med meningsmålingen fra Synovate (Vilstrup) er der virkelig blevet produceret en række slides og visuelle ting, som sagtens kunne bruges i foldere.
Lige nu har jeg for travlt til selv at deltage. Først det første skal jeg ind på Christiansborg i næste uge, og ugen efter har jeg et stort arrangement i Dansk Socialrådgiverforening (stofmisbrugsgruppen), hvor jeg skal tale den lovlige cannabis's sag.
Men jeg kommer nok ind i kampen i april igen, og en lille lækker flyer kunne måske være en god ting at omdele til Marijuana March (som jeg går ud fra bliver holdt 2. maj i København).
Som du nok ved er jeg selv startet med at gendrive en masse cannabismyter, og det er jo en god nok ting osv. Men det bliver tit en endeløs diskussion, fordi (GUDERNE ved hvorfor

) vi åbenbart er "forpligtet" til at høre på alle forbudssidens vås og svare for os.
Derfor forsøger vi p.t. at lave en bypass operation på dette patologiske mønster, når vi går ud politisk. Bl.a. ved at slå på de mange ekspertrapporter, som hinsides enhver tvivl har demonstreret at cannabis er et næsten latterligt uspecielt stof. Samtidig slår vi på den massive evidens, der p.t. afslører at forbudspolitikken - UANSET hvad man måtte mene om hash - ikke virker.
Lige nu er en meget kritisk tid. FN evaluerer deres bullshit mål 1998-2008: "A drug free world - we can do it". Hvilket de ikke kunne, naturligvis. Og aldrig har græsrødderne været mere motiverede, og aldrig har de haft mere gennemslagskraft. Så vores mål er faktisk at få rusket politikerne så meget, at de begynder at høre på os, når de næste 10 år af politikken skal fastlægges i INCB i FN. Derfor også Synovate undersøgelsen, som sammen med 6 andre lande bliver input til UNGASS, der kører i Wien netop nu (hvor vores ven Fredrick Polak er nede). Se
http://www.daretoact.net/ og spred den så viralt som I kan. Spred og de gode links på drogriporter, som Dare To Act linker til! Det er enormt vigtigt!
Du må godt poste dette svar, hvis du mener det har relevans. Jeg har ikke mere tid lige nu.
And skrev:
Hej, jeg vil lige gøre dig opmærksom på en tråd jeg har oprettet i Generel Diskussion:
Emne: Psychedelia i fronten?And skrev:
På baggrund af de mange artikler i nyhedsmedierne der alle peger på det samme, og alene vores fælles interesse herinde, opretter jeg her en tråd til diskussion om Psychedelia skal være bannerfører for en cannabis-legalisering - så er vi også fri for at have 3-5 tråde i Stofferne i Medierne der handler om det samme.
Indledningsvis vil jeg bruge et citat fra Xtreme
Hvor jeg i øvrigt har rettet lidt hist og her:
Xtreme skrev:
Kunne vi ikke lave nogle foldere omkring cannabis hvor vi afliver et par af de værste/mest almindelige myter og kommer med facts omkring cannabis, skriver lidt om legalisering mm.
Det kan vel gøres relativt billigt da boardets brugere har mange færdigheder, som dækker det verbale og æstetiske grundlag for sådan en folder, + en masse viden omkring politik, samfundet, cannabis og andre rusmidler. Ja, det eneste der skal bruges penge på (med lidt frivilligt hjælp herfra) er sådanset at få lortet trykt

Kom selv med andre forslag hvis det er i din/jeres interesse at cannabis bliver legaliseret, det kan sgu ikke passe vi bare skal se passivt til mens det her passerer, psychedelia.dk ligger inde med en guldgrube af medlemmer som har rødder over hele landet og hvis kompetencer strækker sig vidt. Information til samfundet om rusmidler (i denne situation cannabis) som ikke er præget af hverken scientologi, sundhedsstyrelsen eller andre væmmelige ting!
Psychedelia.dk skrev:
Vi er, fra Psychedelias side, klar over at rusmidler er et meget følsomt emne, hvor de fleste har en holdning, oftest baseret på fordomme. Det er disse fordomme vil gerne vil udfordre og udrydde for at give plads til en konstruktiv debat.
Jeg synes selv det er en rigtig god idé, hvis vi kunne forene så stor en viden vi hver især har, og får skabt et rigtig godt udgangspunkt som f.eks. en folder, som der her bliver foreslået. Derudover burde det ikke være helt svært at få nyhedsmedierne til at kigge på det, da der jo er så stor fokus på det for tiden. Dette kan også hjælpe på Psychedelias ry, da det jo selvfølgelig vil være et seriøst og velargumenteret produkt, og ikke bare et lame-fighter-opstød fra en samling junkier der diskuterer hvordan man nemmest skyder armen fuld af dødsnarko. Jeg mener selv, at der er et rigtigt stort protentiale herinde, det ville være synd og skam hvis det ikke blev udnyttet bedre.
Jeg er ikke selv aktiv på DCF, men jeg vil mene at der også dér er kloge hoveder, som der bør prikkes til.
Hvad siger I, skal vi gøre det til noget eller bare være slatne?
Mvh
Anders
Det gør jeg, da jeg som du her ser søger en brugerskare der kan tale godt og sagligt om sagen, og selvom vi måske ikke når hele vejen til en hollandsk model, så er det stadig en sejr. Og her kommer du ind i billedet: Jeg har bl.a. læst din artikel i Stof, og boy hvor var det en god artikel, du er virkelig god til at formulere dig, og du ved virkelig hvad du taler om! Så at have dig med i sådan et projekt ville virkelig være et stærkt værktøj, vil jeg mene!
Men det står dig selvfølgelig helt frit for, ville bare gøre dig opmærksom på det.
Med venlig hilsen
Anders
4) Xunshine Reggae:
"Lav en gruppe på facebook"
Jamen du er da velkommen til det, men der er garanteret allerede halvtreds af disse, og hvem tager Facebook-grupper seriøst, når der er grupper for alt hvad der kan kravle og gå - både for og imod. Selvfølgelig må du hjertens gerne reklamere for dette initiativ, hvis det er dét du mener.
"Start en organisation"
Det prøver jeg her på.
Og nej, dette er ikke Psychedelia.dk's officielle mening, den har jeg (desværre) ikke beføjelse til at etablere. Ydermere har jeg skrevet, at det ikke er denne sides officielle mening tidligere i denne tråd.
God lørdag, alle sammen!
Anders