Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Er der en gud eller et lignende væsen som tager hånd om mennesket og jorden skæbne
Ja 16%  16%  [ 19 ]
Nej 49%  49%  [ 58 ]
måske 16%  16%  [ 19 ]
jeg tror på gud når jeg har indtaget bestemte stimulanser - Hvilke? 4%  4%  [ 5 ]
Der er ingen gud men djævlen eksistere i os alle. 14%  14%  [ 17 ]
Afgivne stemmer : 118
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Hvorfor ser jeg frimærker når jeg lukker øjnene og får lyst til frimærker mens jeg lytter - hm hun lyder til at være lækker hende den ene fra koret eller ... Nice stemning sagde han i will fuck her ... holy seed ... jeg har vist miste fokus - men okay top :lol: :lol: :lol:
Bliver nød til at stoppe nu.
Puha den var hård - skal prøves i morgen med blondinen. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Badblindboy >> Ja, religion er på nogle punkter blot opium for folket, men der er stor forskel på den slags "tro" og den individuelle tro. Følger du f.eks blot kristendommens retningslinjer blindt, uden at reflektere over dem, er det ikke Gud du tror på, men i virkeligheden Kirken som institution (lidt på samme måde som du kan tilslutte dig et politisk parti) og du kan derfor ikke i sandhed, kalde dig selv et troende menneske.

"Tro" er, i den forstand jeg ser den (Den sande tro?.. hvad skal man kalde det?) derfor udelukkende individuel og kan, netop derfor ikke bruges, som Magtredskab. Det er vigtigt at skelne mellem den individuelle tro og troen på Religionen som institution. Den sande tro mener jeg derfor stadig er en individuel overlevelsesmekanisme, hvorimod Religionen som institution ikke er stort andet end et magtredskab, som du siger.

Titel:
Medlem

JEL skrev:
Jeg ved det ikke (tråden's hoved-spørgsmål), men musikken er fed 8)
og så bare koncentrere sig om selve lyden og stemningen i deres performance. Det lyder godt, og de er ret gode :)

god-tv-eksempel.wma - 4 minutter's repetitiv gud's-chanting optaget fra tv.
(de har deres web-site her hvis det er: http://theprayerroom.god.tv/ )

Minder lidt om Theatre of Tragedy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gud er død.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
can you prove it?

Titel:
Dedikeret medlem

I dare you - prove him wrong.

Titel:
Dedikeret medlem

Scented.

Tror jeg har en ide om hvad du mener det minder lidt om spillets regler - at man har små ritualer som gennemføres også udenfor egentlig opmærksomhed, men som ren automatisering - disse bringer held.
Overtrædelser af reglerne bliver selfølgelig straffet på forskelligvis - reglerne er individuelle, men selvfølgelig præget af det samfund vi er vokset op i og samspillet med omgivelserne.

Ren overtro, men for mig er 3 et meget vigtigt tal - som varsler noget jeg kan ikke sige om 3 betyder ja eller nej, men det er et vigtigt tal og jeg bør i situationer hvor det optræder skærbe min opmærksomhed især hvis tallet nærmest eksplordere omkring mig dvs dukker op over alt - jo mere dette sker jo vigtigere afgørelser lurer der.

Jeg ved endda hvordan 3 tallet fik en slags skæbne betydningen, men det er uvæsentligt i det spillet de kalder nutid liv.

Kan du følge mig?

Titel:
Relativistisk båthorn

Badblindboy skrev:
Hvorfor ser jeg frimærker når jeg lukker øjnene og får lyst til frimærker mens jeg lytter - hm hun lyder til at være lækker hende den ene fra koret eller ... Nice stemning sagde han i will fuck her ... holy seed ... jeg har vist miste fokus - men okay top :lol: :lol: :lol:
Bliver nød til at stoppe nu.
Puha den var hård - skal prøves i morgen med blondinen. :wink:

:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

3 er mit ynglingstal :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Hvorfor vil du så ikke lege med mig - aner jeg en affarvet blondine tsk -der er nu intet som en høne der spiller at den har fået hovedet hugget af nå men jeg skal på hekse jagt - ny hobby jeg har fået mig her i den forgangne uge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Der er ingen gud men djævlen eksistere i os alle.

Så dette som en talemåde, tror bestemt ikke på djævlen!

Titel:
Dedikeret medlem

Det var det også mente som et metafor som skulle visualisere den potentielle ondskab der eksistere i menneskets natur.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg stemte ja.. Hvorfor? Fordi jeg tror på Gud..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg troede engang på skæbnen. Troede min handlinger var bestemt på forhånd men efterhånden har jeg ændret syn på dette. dog vil jeg stadig ikke udelukke det.

Men jeg tror på at der er noget derude i universet som har skabt the big bang og dermed mennesket.

Jeg er dog rimeligt overbevist om det ikke er en langskægget mand, tror mere på det er en slags energi eller noget den stil..

Titel:
Medlem

Jeg elsker tanken om Gud, en skaber med tilhørsforhold og ansvar for sit værk. Jeg tror tilgengæld ikke på religion overhovedet. Æld gamle røverhistorier, astrologi, vold, incest og svamperus i en lind strøm. Det lyder mere som mine medmenneskers værk hehe

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
jeg stemte nej da jeg på ingen måde kan forene mig med tanken om en i vores liv aktivt agerende guddom der dømmer, straffer og belønner vores handlinger. Det er i mine øjne bare en måde at undgå at tage ansvar for sit eget liv. Derimod tror jeg på at der i skabelsen eksisterer et grundlæggende princip der styrer universet. Dvs. at eksempelvis naturlove er et udtryk for dette "førsteprincip", og at når mennesker for eksempel føler sig lykkelige er det fordi de lever i harmoni med dette princip. Det siger sig selv at vi ikke ved nok om universets sammenhænge endnu til at kortlægge og forklare dette princip.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg oplever en dyb, pantheistisk kraft, og en forening med verdens-altet, når jeg drikker mig fuld i god rødvin (no shit).

Dvs. stemte på muligheden "Jeg tror på Gud når jeg har indtaget bestemte stimulanser".
Dog ikke Gud som en kraft der griber ind i verden og styrer den, men "Gud" som i "den guddommelige kraft der vibrerer i os alle".

Tror det var Gustav Munch Petersen der skrev noget med "en blød streng//der svinger//indeni" ... prøv at læse dét digt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
Hvorfor vil du så ikke lege med mig - aner jeg en affarvet blondine tsk -der er nu intet som en høne der spiller at den har fået hovedet hugget af nå men jeg skal på hekse jagt - ny hobby jeg har fået mig her i den forgangne uge.

blondine tror jeg vidst næppe men heks ja :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg tror på gud. Men jeg tror ikke kun på at der er en gud, men at alle mennesker er guder.
Dette er fra Johannesevangeliet kapitel 10:
Citat:
v33 Jøderne svarede ham: »Det er ikke for nogen god gerning, vi vil stene dig, men for bespottelse, fordi du, der er et menneske, gør dig selv til Gud.« v34 Jesus svarede dem: »Står der ikke skrevet i jeres lov: ›Jeg har sagt: I er guder‹? v35 Når loven kalder dem guder, som Guds ord er kommet til – og Skriften kan ikke rokkes –

venlig hilsen
Martin

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Jeg oplever en dyb, pantheistisk kraft, og en forening med verdens-altet, når jeg drikker mig fuld i god rødvin (no shit).

Dvs. stemte på muligheden "Jeg tror på Gud når jeg har indtaget bestemte stimulanser".
Dog ikke Gud som en kraft der griber ind i verden og styrer den, men "Gud" som i "den guddommelige kraft der vibrerer i os alle".

Tror det var Gustav Munch Petersen der skrev noget med "en blød streng//der svinger//indeni" ... prøv at læse dét digt

Hmm kalder man det rødvin nu om dage; du må undskylde at jeg ikke er med på den nyeste slang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]