Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
bubbles skrev:
Tele-Tons skrev:
Fordi hvis vi ser på mennesker idag og deres alkoholvaner, gider jeg da slet ikke at se hvad der sker, hvis MDMA pludseligt bliver lovligt og "OK" at indtage, kort sagt, godt jeg ikke er læge.

Du har tydeligvis ikke selv prøvet MDMA? Du kan på ingen måder sammenligne folks alkoholvaner, med extazy! MDMA gør ikke folk, til samvittighedsløse, voldige retarder, ligesom alkohol! Tværtimod!

Natur og kemi følger hinanden meget tæt, imo.

Jeg vil tilslutte mig den brede vifte, og stemme på cannabis svampe og MDMA.

mvh bubbles

Har spist min del af MDMA'en, gør det stadigvæk til tider.

Jeg snakker ikke om virkningen, jeg er jo ikke snotdum.
Det jeg snakker om er at hvis MDMA var lovligt og folk havde samme adgang til det som alkohol. Ned i shoppen-køb mdma-tilbage til festen.

Tænk på hvordan unge mennesker behandler alkohol.

ÅÅÅÅRH hvad mand du kan bunde en hel bajer.

ÅÅÅÅRH hvad mand du sniffede en hel pose.

Dette sker jo allerede, man hører jo tit folk, der snakker om de evigt store mængder xtc, de huggede ned dagen forinden.

Jeg har selv set unge mennesker uden respekt for stoffer, men jeg vil gerne se det unge menneske, der spiser flere svampe under et badtrip.

MDMA er et stof man kan tage ufattelige mængder af og det er bare ikke sundt, så kan man snakke om kontroleret salg, men hvor mange under 18, køber idag alkohol på værtshuse og hvor mange under 16, køber tobak og spiritus i butikkerne? Tror desværre ikke at vores holdning, til "kontrolleret salg" bliver bedre, fordi det er narko man sælger.

Desuden bubbles, så har vaner og virkning, ikke noget med hinanden at gøre, så jeg håber jeg har givet dig ordentligt svar, fordi jeg forstår ikke helt hvad du mener.

HopIFjorden skrev:
Citat:

Alt kan jo ændres ved at snakke, hvis mennesket satte sig ned og snakkede og kiggede ind i sig selv, delte det med andre, for derefter at leve efter det. Jeg påstår ikke det kunne klares på et årti, men udvikling er jo også en langsommelig proces, hvis det altså bliver gjort ordentligt.

Nej, for (nogle) mennesker er pr natur ondskabsfulde og egocentriske...

Dejlig tanke, helt sikkert!!! Tror bare desværre ikke at den ville holde i praksis...

Hvis du læser hvad jeg skriver, er det ikke noget der kan klares på et årti, fordi jeg ved godt at man skal ændre mennesket rent fundamentalt.
Det med at nogle mennesker pr natur bla bla bla bla. Holder ikke en skid i mit hoved, jeg tror ikke på at ondskab, er en del af den genetiske arv, tror mere at det ligger i den sociale arv. Hvis et menneske kun har set godt i sit liv, vil dette menneske blive et godt menneske, medmindre der er en kemisk ubalance i hjernen, hvilket jo gør mennesket sygt, dermed kan mennesket gå hen og blive ond, men af natur, den må du længere ud på landet med. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
@tele-tons
men først og fremmest handler en legalisering vel om at folk skal ku få adgang til et rent stof eller hvad?

ecstasy piller skader vel mere end ren mdma vil ku gøre lovligt..

som så mange andre mener jeg at hashish, svampe og mdma burde legaliserers først og med en go del information oveni hatten..
desuden burde man få et helse tjek hos sin læge (kun for at informere individet om sin egen tilstand), før man ka købe det ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Ok fair nok, kan sagtens følge dig. Jeg synes bare det er et stof med kæmpe potentiale, og det er surt at se det gå til spilde på uansvarlige truckhoveder! At frigive det på lige fod med alkohol, ville på ingen måde give mening! Der skulle self være kontrol med det, hvis det skulle legaliseres. Det er heldigvis ikke op til mig, hvordan det skulle kunne foregå, for jeg ved det ikke...

Citat:
men først og fremmest handler en legalisering vel om at folk skal ku få adgang til et rent stof eller hvad?

præcis!

Sry for et lidt overilet indlæg. :oops:

mvh bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Kjær skrev:
MDMA

Jeg mener, befolkningen skal åbne øjnene op for, at MDMA er relativt harmløst i ren form, hvor de store problemer egentlig først opstår, når folk bliver nødt til at købe Ecstasy-piller (og vi ved jo, hvor urene, de kan være). Så faktisk kan man sige, at forbuddet er til ekstrem fare for stofbrugerne.

Jeg ku ikke have sagt det bedre selv. Det er regeringen der gør MDMA til et problem. Jeg synes også at MDMA skulle lovliggøres.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Tele-Tons skrev:
Hmm, Forbyd hallucinogener, Forbyd naturen at gro.

Alt i naturen burde være lovligt og alle syntetiske ting skulle bannes.

At forbyde naturlige stoffer er disrespekt overfor naturens visdom.

At forbyde syntetiske stoffer er disrespekt overfor menneskets visdom.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]