Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 18:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
sKevin skrev:
Nu har jeg igennem længere tid fulgt med på sidelinien herinde, igennem venner og bekendte. Men det er vidst ved at være på tide at jeg selv kommer igang.
Som den ven Gaia snakkede om kan jeg lige nævne at jeg har captured hele herligheden og har i tanke at gøre løjerne tilgængelige for dem der ønsker at gense, eller blot eje, den hyggelige danske dokumentar. Når jeg lige har fået klippet det til, redigeret det og eksporteret det vil jeg skrive herinde hvordan det kan skaffes. Den del, altså distrubutionen af klippet, har jeg dog ikke lige helt gennemtænkt endnu, men det skal nok kunne lade sig gøre. :D

Der var et enkelt eller 2 steder hvor det lige fuckede lidt, men jeg prøver at se hvor godt jeg kan lave det. Det drejer sig dog om detaljer såfremt det ikke kan redes. Men er der en anden der har optaget det i bedre kvalitet og uden fejl, så sig frem. Så er der jo ingen grund til at jeg bruger mere tid på det. :wink:

Hej der :)
Jeg tror godt jeg kan lide dig! Selv så tideligt på morgenen... Det er nok det satans narko jeg drikker :twisted:

Mht. Aya'en så var det åbenbart en personlig vurdering om man bliver syg af ikke at brække sig.. sorry..

/Møjn

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Angående HjerneMadsen:

Nok er han videnskabsmand, men han kobler et meget snævert udsnit af videnskaben med en masse fordomme (og INGEN personlig erfaring med psykedelia må man antage) for at nå sine konklusioner.

Rent videnskabeligt kan han dog lammetæves efter min mening. Han taler ukvalificeret om at alt andet end menneskets baseline er en art forvrængning og at stof-virkeligheden på ingen måde mere virkelig end baseline.

Set i et evolutionsteoretisk perspektiv er det bare sådan, at vores hjerner er bygget til at "digte den virkelighed" (for at bruge hans ord), som traditionelt har givet en ret god overlevelsesrate for mennesket. Eller sagt med andre ord er vores kroppe og hjerner konsekvensen af en massive kompromisser, der er formet af et såkaldt "evolutionary stable environment" (ESE). Vi er all-roundere formet til at fungere godt i netop dette ene miljø, og de hårde økonomiske regler i "biologisk design" gør at man bliver nødt til at vælge mange af ekstremerne fra for at fungere i flertallet af situationer. Der er altså noget røvkedeligt statistik her.

Det betyder bare ikke at man kan sige, at ALT ANDET end netop baseline er forkert. Hvis man er i stand til at skabe nogle gode, sikre omgivelser, hvor der er taget vare om ens overlevelse og sikkerhed, så kan man vel godt tillade sig at slække på nogen af bremserne, som vores kompromisfyldte sind er udstyret med? Eller man kunne sige: opleve en ændret bevidsthed eller indsigt i dele af vores sind, som normalt er afskærmet for at beskytte os. Og disse ting kan vel også siges til en vis grad at have en objektiv virkelighed, også selv om det er en vildt forstærket kærlighed, fascination af et stykke musik, bevidstheden om ens krop, pludselige uvillige tanker, osv osv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sKevin skrev:
Nu har jeg igennem længere tid fulgt med på sidelinien herinde, igennem venner og bekendte. Men det er vidst ved at være på tide at jeg selv kommer igang.
Som den ven Gaia snakkede om kan jeg lige nævne at jeg har captured hele herligheden og har i tanke at gøre løjerne tilgængelige for dem der ønsker at gense, eller blot eje, den hyggelige danske dokumentar. Når jeg lige har fået klippet det til, redigeret det og eksporteret det vil jeg skrive herinde hvordan det kan skaffes. Den del, altså distrubutionen af klippet, har jeg dog ikke lige helt gennemtænkt endnu, men det skal nok kunne lade sig gøre. :D

Der var et enkelt eller 2 steder hvor det lige fuckede lidt, men jeg prøver at se hvor godt jeg kan lave det. Det drejer sig dog om detaljer såfremt det ikke kan redes. Men er der en anden der har optaget det i bedre kvalitet og uden fejl, så sig frem. Så er der jo ingen grund til at jeg bruger mere tid på det. :wink:

Hey Kev. Så kom du endelig her ind.. 8)
Jeg håber ud får det ordnet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg fandt det rette sted at placere antennen, ved hjælp af et tørrestativ, en mælkekasse fra kælderen og kassen fra min Chill strømforsyning til computeren. DR2 der før var næsten umulig at se blev den kanal der står skarpest af de 5 stk. jeg har lige nu...

Jeg fik optaget det i ret OK kvali, og størrelsen lige nu er på 1,73GB

Cope: Da du ikke har noget TV får du et specielt tilbud:
Nedbrænding i full kvali på DvD og sendt med posten hvis du er interesseret i det :)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få lagt det op, og størrelsen skal også lige ændres lidt, da 1,73GB tager et stykke tid at uploade på en delt 1024/128 forbindelse :wink:

Men hvor mange er interesseret ?

Det er også muligt hvis der er nogen der virkelig brænder for den psykedeliske verden og specielt ayahuasca som gerne vil have en DvD med udsendelsen, så kan det godt lade sig gøre, men BEGRÆNSET antal !

Ser lige om der er nogen der evt. er interesseret i det, så kan vi jo nok finde ud af noget

Evt. afsending i dag med posten på DvD med 2 timers udsendelse samt DivX codec til afspilning af filen til dem der skulle have brug for det :)

/edit: Skal lige siges at der ingen fejl er, og ser ret godt ret godt ud på 19" Sony skærm med Trinitron billedrør ;)

/edit2:
Gaia skrev:
Er der ingen af jer der i det mindste kan optage den, hvis det er serverplads der er problemet, kan vi nok godt tale nærmere om at en sender den op på en af vores servere or so.

Jeg har ikke mulighed for at hoste det da jeg ikke har mit eget net lige nu, men en idé jeg lige fik: Hvis jeg sender en DvD med det hele på, er det så muligt at du kan lægge det op på en af jeres servere ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Det lyder najs!

Hvis det ikke blivet uploadet på en server, så vil jeg gerne bede om en DvD, skal self klare udgifterne over netbank :) Hvis det er OK?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

c0ne skrev:
Det lyder najs!

Hvis det ikke blivet uploadet på en server, så vil jeg gerne bede om en DvD, skal self klare udgifterne over netbank :) Hvis det er OK?

Kan vi sagtens finde ud af :)

Jeg skal bare have dækket DvD og porto... Så er den finno

Jeg synes alle skal have del i denne udsendelse som IMO er den bedste udsendelse omhandlende stoffer som jeg har set til dato på DR

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Muchos Bueno!

Så ser vi hvad der aftales mht. om den skal uploades eller mailes :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Xp3rt> Fantastisk god stil! Dejligt at se nogen gøre så meget for at sprede information.
Jeg er enig i at det er en af de bedste danske udsendelser der har været om emnet. Specielt ayahuasca-delen var god; jeg var lidt skuffet over at der var så mange som talte grimt om deres LSD-oplevelser. Og min respekt er dalet en hel del for Peter Lund Madsen. Jeg så for omkring 5 år siden udsendelsen med Ib Michael på ayahuasca i sydamerika. Den var faktisk også meget interessant. Gad vide om den er til at skaffe gennem biblioteker eller lignende?
Håber at tema-tirsdag bliver lagt til upload et sted; den vil passe godt i enhver samling af psykedeliske dokumentarer.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Hey Xp3rt.
Fedt du har fået optaget programmet.
Kan jeg ikke få dig til at komprimere det og derefter lave en torrent med det? Hvis der kommer flerer på, tror jeg hurtigt at der kan komme en ok overførselshastighed. Kan selv bidrage med 512 kb upload.
1,7GB lyder af meget for 2 timers video, tror måske du vil kunne reducere størrelsen med knap en GB hvis du encoder det i xvid. Eller måske pakke det
ned i rar format. Er usikker på hvor meget der er at hente der, men tror det er et forsøg værd, hvis du vel og mærke har tid og lyst til det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg vil også bare sige, at nu missede jeg den, så ville blive ekstremt glad hvis den blev lagt op et eller andet sted..
Ellers må jeg følge cone's eksempel jo :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Sku selvfølgelig arbejde igår, så jeg er helt sikkert også interesseret i en DVD, hvis den ikke bliver tilgængelig på anden vis!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Det var bare super jeg fik desværre bare ikke rigtigt set ayahuasca delen :( selvom den så yderst interresant ud. Jeg vil ihvertfald gerne have en DVD med udsendelsen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Xp3rt> Fantastisk god stil! Dejligt at se nogen gøre så meget for at sprede information.
Jeg er enig i at det er en af de bedste danske udsendelser der har været om emnet. Specielt ayahuasca-delen var god; jeg var lidt skuffet over at der var så mange som talte grimt om deres LSD-oplevelser. Og min respekt er dalet en hel del for Peter Lund Madsen. Jeg så for omkring 5 år siden udsendelsen med Ib Michael på ayahuasca i sydamerika. Den var faktisk også meget interessant. Gad vide om den er til at skaffe gennem biblioteker eller lignende?
Håber at tema-tirsdag bliver lagt til upload et sted; den vil passe godt i enhver samling af psykedeliske dokumentarer.

Det var da så lidt :)

spacey skrev:
Hey Xp3rt.
Fedt du har fået optaget programmet.
Kan jeg ikke få dig til at komprimere det og derefter lave en torrent med det? Hvis der kommer flerer på, tror jeg hurtigt at der kan komme en ok overførselshastighed. Kan selv bidrage med 512 kb upload.
1,7GB lyder af meget for 2 timers video, tror måske du vil kunne reducere størrelsen med knap en GB hvis du encoder det i xvid. Eller måske pakke det
ned i rar format. Er usikker på hvor meget der er at hente der, men tror det er et forsøg værd, hvis du vel og mærke har tid og lyst til det.

Jeg prøvede også med Xvid, men kvaliteten var IMO dårligere, og filen kom til at fylde ca. 10% mere, derfor tog jeg DivX som gav en bedre kvali

Jeg kan nok godt få den komprimeret mere, men har intet net hjemme lige pt. som skrevet tidligere, så havde ikke lige mulighed for at afprøve lidt komprimering... Filen er bare komprimeret med mit PVR program, og jeg ved ikke om der er så meget mere at hente ved at bruge et 3. parts program

Men jeg vil da gøre forsøget, og hvis den skal uploades et sted, så var min mening at få den ned til omkring en CD's størrelse. Men selvf. optog jeg den i den bedste kvali jeg kunne få uden at bruge for meget diskplads. Kunne godt have komprimeret nogle af de 10 DvD'er jeg har rippet til HD'en men det ville tage xx antal timer, og jeg havde kun 45 min da jeg kom hjem til det startede.

Men så tænkte jeg at jeg evt. kunne brænde en DvD med den bedste kvalitet jeg har

Magnum skrev:
Jeg vil også bare sige, at nu missede jeg den, så ville blive ekstremt glad hvis den blev lagt op et eller andet sted..
Ellers må jeg følge cone's eksempel jo :D

Jeps nu må vi se, jeg har ikke så mange DvD'er på lager, og det tager alligevel et par dage at få dem hjem fra Tyskland. Dem jeg har på lager nu er fra firmaet, og de koster mange gange mere...

acidDreamer skrev:
Sku selvfølgelig arbejde igår, så jeg er helt sikkert også interesseret i en DVD, hvis den ikke bliver tilgængelig på anden vis!

Jeps lad os se hvad vi finder udaf

sekstoi skrev:
Det var bare super jeg fik desværre bare ikke rigtigt set ayahuasca delen :( selvom den så yderst interresant ud. Jeg vil ihvertfald gerne have en DVD med udsendelsen

Jeg finder lige udaf hvor mange DvD'er jeg egentligt har, så kan vi se hvor mange der kan få det

Ellers så er det jo også muligt at komprimere til ca. 700MB og smide den ned på CD'er, for dem har jeg masser af

Med 3 brændere skulle der nok være tid til at lave en del ;)

Senest rettet af Xpert 30 sep 2008 03:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

I stedet for alt det CD-brænderi, kan du så ikke smide den op på eMule? Det ville gå rimeligt stærkt, hvis bare vi alle fik den hentet og delte den.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TheBo skrev:
I stedet for alt det CD-brænderi, kan du så ikke smide den op på eMule? Det ville gå rimeligt stærkt, hvis bare vi alle fik den hentet og delte den.

Jeg kan som sagt ikke smide ca. 1700MB op fra en 1024/128Kbit linje da det vil tage ca. 34,5 time, og så bliver min nabo ret sur... ;)

Plus at internettet ikke virker pga et afbrændt access point (trådløst "forbindepunkt")

Og jeg bruger ikke eMule... Eller noget andet P2P-program. Samt at hvis jeg skulle have 10 personer der alle skulle hente 1700MB fra en /128Kbit linje med en ca. upload på 14KB/sek, så ville i hver få omkring 1,4KB/sek og så vil det tage ca. 345 timer eller 14 dage at sende den til 10 personer. Så er det nok lidt hurtigere at brænde en stak DvD'er og smide dem i postkassen :)

Titel:
Xp3rt skrev:
Underligt nok så havde jeg ikke den følelse af ændret tyngdekraft som jeg plejer at have, hvor jeg bliver trukket meget kraftigt bagud, som om tyngdekraften har vendt sig mig nord, men i stedet blev jeg trukket mod skærmen. Nogen andre der har haft det på samme måde mens de har taget salvia og TV kørte ?
Yep, kender det alt for godt.. Hvis der er en lyd\lys kilde foran mig er jeg altid ved smadre hovedet ned i mit stue bord.. Ellers plejer jeg at blive "trukket" til venstre..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

X-O-o-BaN-Z ¤ skrev:
Xp3rt skrev:
Underligt nok så havde jeg ikke den følelse af ændret tyngdekraft som jeg plejer at have, hvor jeg bliver trukket meget kraftigt bagud, som om tyngdekraften har vendt sig mig nord, men i stedet blev jeg trukket mod skærmen. Nogen andre der har haft det på samme måde mens de har taget salvia og TV kørte ?
Yep, kender det alt for godt.. Hvis der er en lyd\lys kilde foran mig er jeg altid ved smadre hovedet ned i mit stue bord.. Ellers plejer jeg at blive "trukket" til venstre..

Spændende, jeg plejer altid at blive trukket bagud, ret kraftigt... Hehe

Opråb!

Kom lige til at tænke på noget. Sidder på en 20480/20480 linje lige nu, og har filmen på en HD, så hvis der er nogen der sidder med en hurtig forbindelse og kan lægge den op, så skynd jer at kontakte mig så kan vi sikkert ordne noget med lidt hurtig overførsel...

Det vil tage ca. 11min (i stedet for 34 timer) hvis der ellers er frit på linjen, eller må jeg bare gå ind og logge de andre i firmaet af (er co-sysadmin ;))

Men så skal i være hurtige, for jeg skal hente tjald, har ikke røget i mange mange dage nu... :)

Ellers kan det evt. lade sig gøre i morgen, så kan jeg også lige have tid til at lave en mere download-venlig version end denne... Må vi lige finde udaf hvis det er

Går nok snart hjem, og som sagt intet net hjemme, så hvis jeg ikke er online (tjek i bunden af forum) så svarer jeg først i morgen (torsdag)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Hvis du kan gøre den tilgængelig over http (port 80), har jeg mulighed for at hente den ret hurtigt (6-800 kb/s).. Hvis det er over ftp kan jeg kun hente med 125 kb/s. og vil tage nogen tid..
PM mig, hvis det kan lade sig gøre, så kan vi lige finde ud af det der..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ARGGGGHHHHHHHHHHH :shock:

Ville lige kigge den igennem for at se hvad det egentligt var jeg så under påvirkning af salvia, og ka godt forstå jeg ikke fattede en klap, for de talte godt nok hurtigt... Men det var ikke det

Jeg havde selvf. ikke tjekket om lyd og billede fulgtes ad, det gør den ALTID når jeg bruger Xvid, så dumflad til mig, brug altid det codec du plejer, ellers går det galt :x

Men bare rolig, er ved at fixe det, den står og kværner løs lige nu på en dual Xeon 3,4GHz server...

spacey: Takker, men jeg kan ikke lige smide den over http:// sådan lige med det samme, og ftp har jeg ikke lige sat op, men det kan selvf. gøres. Dog er der nogle komplikationer da du ikke kan tilgå FTP servere via. port 21 med mindre du er inde på LAN'et. Vi har en Citrix Web Client, så det kan godt lade sig gøre at komme ind bag vores HW firewalls, men misforstå mig ikke, men jeg opretter ikke brugere eller giver andre adgang til hele firmaets lokale netværk :)

Den skal også lige være færdig først med at konvertere

Puhaaa jeg blev sku lidt nervøs... Nå jeg smutter nu, så må vi lige finde udaf noget i morgen, ellers så er det jo bare at en af dem der modtager en DvD med en god forbindelse smider den op som torrent et eller andet sted. Måske dig spacey, hvis du gider ?

Ellers så er der også yousendit.com men der er limit på 1GB så jeg skal måske bare komprimere den nu hvor jeg er i gang, og smide den derop ?

Jeg har lige testet med 100MB og den ligger og svinger mellem 30 og 130KB/sek så det vil ikke tage voldsomt lang tid

Vender lige tilbage i morgen

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bare sådan af nysgerrighed... hvorfor skriver du DVD med et lille v ?

Hvis du har rippet til 720x576, burde du deinterlace og resize til f.eks. 640x480 hvis det er til Xvid/Divx...

VirtualDubMod er et herligt lille freeware program der kan den slags ting - hvis man syntes at Adobe Premiere er en lige lovlig tung (og dyr) dame at danse med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]