At sætte store krav om korrekt tegnsætning er i mine øjne også bare snobberi. Ikke alle er lige gode til grammatik, og uanset hvad er det ikke alle der benytter sig af dette. Det er fuldstændig ligegyldigt for langt de fleste spørgsmål, sålænge de kan forstås er læseren. Det skal ikke handle om hvor meget folk fulgte med i dansk undervisningen, eller hvorvidt de orker at sætte alting pænt og nydeligt op. Det kan være relevant for triprapporter eller lign. samt meget avancerede diskussioner hvor der kræves specifik uddybning af pointer og argumenter, men derudover har det intet at gøre med noget som helst. Det er da fulgstændig ligegyldigt om man starter med stort begynderbogstav, det ændrer ikke på om man kan forstå beskeden eller ej. Jeg foretrækker da klart posts som er godt sat op, skrevet pænt osv. men jeg ved at ikke alle er ligesom mig, og jeg vil sgu heller ikke tvinge nogle til at være det.
Selvfølgelig vil et pænt indlæg tages mere seriøst, men det er tit ligeså meget ens egen fejl som den der skriver det. Hvis det f.eks. er en ung person som har skrevet indlægget, og er på vej med spæde skridt ud i et stofbrug af den ene eller anden karakter, skal man netop komme med brugbare svar. Det er f.eks. her der alt for ofte kommer nedladende kommentare og andre ligegyldigheder. Det kan godt ske at du har svært ved at tage det seriøst, Puny_pete, men det er i mine øjne ligeså meget et udtryk for din egen mangel på seriøsitet og prioritering af hvad boardet her bør handle om, som det er forfatteren til indlæggets.
Tag f.eks. den tråd du selv linkede til. Hvor seriøse er de fleste af de svar der? Kan godt ske mange af dem er nydeligt sat op, og ser pæne ud, men meget besvarelse af spørgsmålet er der sgu ikke før vi kommer helt ned i bunden til Spiffehs post. De fleste af de andre post er da i lige så høj grad med til at skabe et lavt niveau, hvor flot deres grammatik så end er.
Det ville være en god idé hvis man lige tog, og kiggede sin besvarelse igennem en ekstra gang, og overvejede spørgsmålet "Hvordan bidrager min post med noget til denne her diskussion?".
Igen synes jeg bare sådan nogle regler ville skabe kløft mellem de forskellige typer af brugere. Ligesom et avanceret forum, eller et begynder forum. Desuden ville et avanceret forum slet ikke fungere, der er ikke nok der gider at bruge så meget energi på det, se bare på wikien. De folk som ønsker den viden, kan forstå den, og bidrage til den, kan højst sandsynligt også forstå engelsk godt nok til at finde den på Bluelight, DMT-Nexus, Erowid osv. Ikke at det ikke vill være dejligt på dansk, men jeg kan godt forstå at folk der er på det niveau ikke bruger synderligt meget tid på at skrive om det herinde, når der er langt større forummer hvor det allerede er at finde på.
Godt indlæg, jeg er enig.