Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 12:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Af natur er vi flokdyr og så længe det giver status i flokken at være egoistisk og grådig eller mere rigtigt følgevirkningen af dette - nemlig rigdom så vil det i hvert fald ikke ændres og spørgsmålet er om det ikke ligger så dybt i vores natur at det er sådan det er og bliver ved med at være?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg synes det her emne er for interessant til OT. Det burde flyttes.

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Mennesket er et egoistisk og grådigt dyr - at ændre dette i så stort omfang er simpelthen ikke muligt.

Fso skrev:
Af natur er vi flokdyr og så længe det giver status i flokken at være egoistisk og grådig eller mere rigtigt følgevirkningen af dette - nemlig rigdom så vil det i hvert fald ikke ændres og spørgsmålet er om det ikke ligger så dybt i vores natur at det er sådan det er og bliver ved med at være?

Sikke da en pessimistisk lortestorm, selvfølgelig bliver det ikke ved med at være sådan, det tillader vores miljø ikke, for at sige det som det er. Hvis man går ud og spørger den gængse borger er jeg sikker på, at over halvdelen ikke vil se materiel rigdom som et ideal for mennesket, det er mest af alt bare en luxus vi har vænnet os til et middel til mere frihed, fremfor det vi kæmper for at opnå. Det er rigtigt nok, at vi higer efter "status i flokken" men de ting der har givet os det igennem tiden har skiftet mange gange. Den generelle tendens har også været sådan, at vi imponeres mere af menneskers historie/ deres vej til status/succes/rigdom end af selve rigdommen. Den sygelige dyrkelse af overfladiske idealer der ISÆR er opblomstret de sidste 10-15 år er en bobbel af håbløshed, tomhed og ensomhed som VIL sprænges, måske gradvist over lang tid, måske lige pludselig som man så det i 60'erne. Pointen er, at historien gentager sig og efter en lang periode i mørket kommer der en periode med lys!

PLUR! :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo simpel logik at vi er grådige. Mennesket er aldrig tilfreds med hvad det har - det er det der har fået os ud af jordhulen i tidernes morgen. Hele racen lever i dag efter en levestandard der er højere end nogensinde (mulighed for at kurere sygdomme, få mad, drikke osv.) Desuden skal man også huske på hvor mange flere vi er blevet.
Der er steder i verden hvor dette stadigvæk ikke er en selvfølge endnu, men det at vi er begyndt at anderkende andre kulturer som ligeværdige samt bekymre os for deres levevilkår er et ufattelig flot fremskridt, tegn på både mental og velstandsmæssig udvikling.
Ting tager tid.

En lille ekstra tanke:
For 400 år siden havde du travlt med at tænke på at skaffe mad, penge, at dit barn var dødt og der var mindre arbejdskraft på gården. Jeg tror slet ikke man var så "samlede og lykkelige" - det er først nu vi har overskud til at spekulere på ting som "selvrealisering", "midtvejskrise" og "ambitioner". Måske går der også lidt tid inden fokus flyttes fra individ til fællesskab - vi har jo først lige opdaget individet. Det er ligesom gin. Da gin blev opdaget opstod der et nationalt alkoholproblem i England, nu har vi fået styr på gin-forbruget. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Vi opfører os altså basalt set som i stenalderen og rager til os, selvom vi for længst er blevet mætte og har fået tag over hovedet. Her kunne man jo håbe på, at vi er i stand til at fatte, at det er andre behov der skal dækkes nu. Ellers kommer det helt af sig selv, som snoezel optimistisk påpeger. Vi er åbenbart så snotdumme, at der skal dø ganske mange før vi fatter det, indtil vi igen ikke fatter noget. Lige et optimistisk input herfra :-)

>Shiitake: I stammesamfund er man samlede og depressioner ukendt og det har selvfølgelig sin pris. Men der er jo ikke tale om, at vi skal tilbage i tiden. Måske skal vi finde de bedste ting frem fra fortiden og lære af den og bruge vores teknologiske viden til at skabe bedre samfund fremadrettet. Men jeg tror sgu ikke så meget på det. Der skal en alvorlig katastrofe til før vi fatter det.

Det var lige et optimistisk input mere :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hermed flyttet da I har gang i en fin diskussion.. :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vildt alle pludselig er blevet en flok sociale aktivister efter at have set en 30min lang film.
Hans mål var nemlig ja, at få spredt filmen så der kunne komme flere penge ned i hans egen lomme.

Typisk folk at være så ukritiske og bare æder alt hvad de ser, hører, læser råt.

Ja nu bliver jeg flamet, KOM MED DET JEG KAN TAGE DET, SE HVAD DU KAN FÅ PLADS TIL DERINDE RRRRRRWWW.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
.
Hans mål var nemlig ja, at få spredt filmen så der kunne komme flere penge ned i hans egen lomme.

Dafuq?

Junior medlem
Brugeravatar

tror bare jeg ligger den her, stille og roligt. Så må i selv tag stilling til artiklen.

Report: Invisible Children co-founder detained
http://www.nbcsandiego.com/news/local/j ... 70255.html

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
tror bare jeg ligger den her, stille og roligt. Så må i selv tag stilling til artiklen.

Report: Invisible Children co-founder detained
http://www.nbcsandiego.com/news/local/j ... 70255.html

Oh my... Manden har jo dybe dybe traumer... Hvis der da ikke er pyntet på historien... :|

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"has never had a substance abuse or drinking problem, and this episode wasn’t caused by either of those things. But yes, he did some irrational things brought on by extreme exhaustion and dehydration."

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg kan ikke se hvilken relevans hans adfærd har. Overhovedet ikke. Og jeg er i øvrigt ligeglad med hans egne egoistiske motiver. For mig handler det om videoens relevans og sandfærdighed.

Jeg er kommet til at holde helt af ham, efter jeg har læst den artikel.

Dedikeret medlem

Jeg er også kommet til at holde helt af ham, efter jeg har set den video hvor han siger nøgen på gaden og klasker hændene i fortovet.

Junior medlem

Kony er skuda det ondeste scam for sygt.. Og nu må i endelig ikke begynde at svine mig til for ja jeg syntes ogs at Joseph Kony burde fanges, men syntes bare det er sjovt at lige efter der blir fundet for 2 mia $ olie i afrika at de lige genstarter kony 2012 som har været på talefod siden 2003 (da videoen blev filmet første gang). Og se det på den her måde: Stoppede terroren efter Osama blev dræbt?? Vil verden blive et bedre sted uden den ene mand der måske allerede er død??
Tak fordi i gad og læse og "pls bare with me" med stavefejl :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]