bindegal skrev:
roche skrev:
bindegal skrev:
Et par mg. stesolid (diazepam) eller 5mg. eller hvad der svare til det i nogle af de andre benzoer, er udenmærket hvis man er nervøs til exame eller lig. Men husk, mer' er ikke bedre i dette tilfælde!
Du syndes ikke man bliver lidt sløv og dum ?
Nej, ikke hvis du holder din dose lille, jeg tro fratisk ikke der målt nogle nævneværdig "dumhed" i terapeutiske doser, og det er under ingen omstændigheder noget i forhold til tjald, jeg tror det sløver din hjerne mere at ryge et par dage før en exame, en en forsvarlig dosis benzo på examesdagen. Men det bedste er selvfølgeligt at gå til exame efter en god nats søvn og med et klart hoved. men for nogle af os kommer virkeligheden, forklædt som en hvid kanin

, bare og spænder ben for den mulighed.
Hvis du er den type der sidder med svedige hænder, bankene hjerte inden du skal til exame, og har tildens til at gå i sort,så
hold det i små doser, ikke blander det med andet (alkohol, opiater/opioder, tjald osv). Jeg vil faktisk tro at hvis du prøver at gå op til din læge og fortæller ham/hende sandheden, så er der en mulighed for du får en recept på et hurtig virknede benzo hvis lægen er et Mensch. Alprazolam 0.25/0,5 mg er nok det bedste du kan få.
Hvis du nu ikke kan få noget af din læge og det eneste benzo du kan du kan få fat på er et eller andet mystisk der ender på 'pam så findes der "benzodiazepiner sammenligning diagramer" på nettet, de bruger gerne stesolid (diazepam)10mg. som standart og du bør ikke tage mere end 5mg. hvis du er i tvivl så skriv det, vi ka' ikke ha du sidder og nikker eksamens bordet skaller, tro mig det er dybt pinligt.
Hvis det ikke er en eller anden hippie der fortæller dig du skal gå hjem og meditere eller "snakke med skole psykologen" (så kan du altid spørge om han tror du hedder Terkel og er i knibe

)
Never trust a smiling hippie! Ketogan, og andre opioder/opiater ville jeg forslå at du holde dig fra, kun hvis du virkelig ikke kan det med examer og du absolut ikke kan finde andet, og så kun hvis du ved hvad du har med at gøre. Men i det tilfælde kan du jo skrive og spørger hvad du så skal.
Altså... selv efter små 2 - 3 mg valium føler jeg mig små sløv og dummere...
Men jeg tager det nu også med lange mellemrum, dvs måneder imellem..
Ved ikke med andre personer, det er vel forskelligt fra person til person.
Jeg er ihvertfald enig med dig i at det er angstdæmpene -
Psychedelia's wiki : skrev:
Effekter
* Eufori (dette manifesterer sig i større grad ved nogle benzodiazepiner)
* Afslappede muskler
* Somnolens (dvs. lyst til at sove; dette er mere udtalt ved nogle benzodiazepiner end andre)
* Hæmningsfrigørelse
* Nervøsitetshæmmende
* Anterograd amnesi (man glemmer, hvad man laver, mens man er påvirket. Er mest udtalt ved doser, der er større end de terapeutiske)
Men stadivæk.. jeg vil nu mene man skal vide en del om benzer før man gør det..
Det kan virkelig virke forskelligt fra person til person, og især hvis man ikke får det rigtige
Såså ?
Jeg er skam enig med dig i at hashryningen er værre for hjernen hvis der ryges lige inden eksamen eller dagene inden, end et par benzoer er- men altså... tror jeg ville personligt få et bedre resultat under en hashrus - evt efter 3 bonghoveder, end jeg ville på benzoer, om det så kun er 2 mg vi taler om

Men vi kan da lade det komme an på en prøve ? det kunne være helt sjovt.. selv om det godt nok er længe siden jeg har gået i skole syndes jeg hehe

...... jeg tror bestemt ikke at min læge ( hvis han er sund og fornuftig oven i roen ) ville give mig recept på benzoer, hvis jeg fortalte ham at jeg var skide nervøs pga eksame.. er du sindsyg ? ( undskyld sproget )
Ved godt at 0,5 ikke er meget, men tror sku ikke lige lægen bare giver dig det uden videre ?
Ved du godt hvor let afhængelig du egentlig bliver af det ? eller " kan " blive af det ...
Hvis jeg bare spurgte min læge om sådan noget ville han grine af mig, og stikke mig et par baldrian piller evt med noget humle ekstrart i hånden... med god grund vil jeg mene.
Første gang jeg tog 5 mg diazepam ( roche ) / valium, blev jeg goooodt nok sløv og sumpet..
Jeg er også en lille gut... vejer vel 68 kg ? men siden det var så rart åd jeg lige 15 mg mere 10 minutters tid efter virkningen var begyndt, og så må jeg da lige love få jeg... gik i bræderne

især oven på de mange mange bonghoveder jeg røg imens.. nå.. sorry - off topic