Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Culpepers - Er du flabet nu ? :evil:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
AtA2 skrev:
Det er syv år siden denne tråd sidst var aktiv, jeg tror man med en vis rimelighed kan antage at problemet, i hvilket omfang det end manifesterede sig, er blevet løst...

Og det genere dig så at der videre bliver skrevet herinde ? comeon....
Der kan da stadig være andre folk der kan få gavn eller nytte af at læse det ?
Fek.s folk med samme problem.....

Og til dem der siger "Hvis man kan sine ting og er godt forberedt så burde eksamen ik være noget problem" burde blive lære..
Eller bare lissom nogle af de andre fjolser der går og siger sådan : )

Dedikeret medlem

KeepOnFlyin skrev:

Lidt, håber du tilgir :wink:

Medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
KeepOnFlyin skrev:

Lidt, håber du tilgir :wink:

Ka ikk love noget.. :oops:

Medlem
Brugeravatar

roche skrev:
Og til dem der siger "Hvis man kan sine ting og er godt forberedt så burde eksamen ik være noget problem" burde blive lære..

Slap nu af.
Hvis man kan sine ting er man da mindre nervøs, man ved hvordan man skal håndtere tingene, fremfor man står og piller navle!
og hvorfor skal man lige være lærer ? Tror du det er det eneste job hvor man skal stå overfor folk man ikke kender, og fremlægge et produkt ? For så tager du fejl.
Jeg er udmærket godt klar over nogen kan fucke helt op i dét med eksamener, men at tage stoffer for et bedre resultat er jeg ikke fan af, så hellere få styrket selvtilliden af en trylledoktor.

Medlem
Brugeravatar

KeepOnFlyin skrev:
roche skrev:

Slap nu af.
Hvis man kan sine ting er man da mindre nervøs, man ved hvordan man skal håndtere tingene, fremfor man står og piller navle!
og hvorfor skal man lige være lærer ? Tror du det er det eneste job hvor man skal stå overfor folk man ikke kender, og fremlægge et produkt ? For så tager du fejl.
Jeg er udmærket godt klar over nogen kan fucke helt op i dét med eksamener, men at tage stoffer for et bedre resultat er jeg ikke fan af, så hellere få styrket selvtilliden af en trylledoktor.

Jeg har absolut heller ikke sagt det er smart at tage narko til eksamerne - tværtigmod.
Men sommetider kan selv de mest forberedte og geniale individer få det af helveds til... panik .. angst ?
Og meget meget andet... om de så kan deres lektier 100% - kan de stadigvæk være ved at skide i bukserne..
Det er jo forskelligt fra individ til individ, og du er åbenbart bare så heldig at lidt forberedelse er nok.

Medlem
Brugeravatar

Jeg siger ingen steder at LIDT forberedelse er nok.. Eksamen er bare noget - for mig - der skal overståes..
Da jeg var til matematikeksamen i folkeskolen var jeg oppe med en fra klassen som virkelig var god - Da censor og lærer kom hen.. vidste hun ikke hvad hun skulle sige - så selv de mest basale 5+5 = 10 kunne hun ikke regne ud .. Jeg svarede for hende, og prøvede virkelig at instruere hende FØR jeg ku se de kom over til hende.. "Nu siger du 5+5=10" osv .. Intet hjalp - Jeg fik 10 hun fik 5 .. Så jeg er udmærket godt klar over hvordan nogle personer kan få det, udadtil - men jeg har ikke mærket det selv .. endnu.

Dedikeret medlem

Så lad være med at skrive "hvis man kan sine ting", hvis det kun handler om dig :wink:

Medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Så lad være med at skrive "hvis man kan sine ting", hvis det kun handler om dig :wink:

Jesus CHRIST!
det er rettet nu ;)
fluekneppere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et par mg. stesolid (diazepam) eller 5mg. eller hvad der svare til det i nogle af de andre benzoer, er udenmærket hvis man er nervøs til exame eller lig. Men husk, mer' er ikke bedre i dette tilfælde!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hvor sjovt at se denne tråd er blevet hevet frem fra de støvede arkiver. Havde helt glemt jeg engang skrev den. Ironisk nok står jeg nu 7 år senere i præcis samme situation som dengang. Har været til utallige mundtlige fremlæggelser siden da, og det er stadig ligeså slemt, kan nogle gange besvime :( Har forsøgt mig med hypnose og meditation, det hjalp lige lidt. Går og overvejer ketogan eller to guldøl til min næste fremlæggelse næste måned.
Personligt hælder jeg mest til ketogan da jeg gerne vil beholde min evne til at tænke klart.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Har med held prøvet med et par sjusser gammel dansk til morgenmaden for at tage nerverne, hvilket gik ganske godt, har også prøvet med benzoer i mild grad spist dagen inden, hvilket gik knap så godt det blev faktisk en ommer også selv om jeg burde have klaret det, men jeg kunne sku ikke lige huske hvad mine forkortede notater stod for :)

Ketogan har jeg ikke erfaring nok i til at jeg kan anbefale, men moderat alkohol hjælper lige på det værste af nervøsiteten og går ikke ud over hukommelsen..

Dedikeret medlem

Bøh; Ketogan lyder ikke dumt :)
Øl og benzoer ville jeg selv helst holde mig fra, for at have hukommelsen og de kognitive evner nogenlunde i behold :-P

Medlem
Brugeravatar

bindegal skrev:
Et par mg. stesolid (diazepam) eller 5mg. eller hvad der svare til det i nogle af de andre benzoer, er udenmærket hvis man er nervøs til exame eller lig. Men husk, mer' er ikke bedre i dette tilfælde!

Du syndes ikke man bliver lidt sløv og dum ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

roche skrev:
bindegal skrev:

Nej, ikke hvis du holder din dose lille, jeg tro fratisk ikke der målt nogle nævneværdig "dumhed" i terapeutiske doser, og det er under ingen omstændigheder noget i forhold til tjald, jeg tror det sløver din hjerne mere at ryge et par dage før en exame, en en forsvarlig dosis benzo på examesdagen. Men det bedste er selvfølgeligt at gå til exame efter en god nats søvn og med et klart hoved. men for nogle af os kommer virkeligheden, forklædt som en hvid kanin :shock: , bare og spænder ben for den mulighed.
Hvis du er den type der sidder med svedige hænder, bankene hjerte inden du skal til exame, og har tildens til at gå i sort,så hold det i små doser, ikke blander det med andet (alkohol, opiater/opioder, tjald osv). Jeg vil faktisk tro at hvis du prøver at gå op til din læge og fortæller ham/hende sandheden, så er der en mulighed for du får en recept på et hurtig virknede benzo hvis lægen er et Mensch. Alprazolam 0.25/0,5 mg er nok det bedste du kan få.
Hvis du nu ikke kan få noget af din læge og det eneste benzo du kan du kan få fat på er et eller andet mystisk der ender på 'pam så findes der "benzodiazepiner sammenligning diagramer" på nettet, de bruger gerne stesolid (diazepam)10mg. som standart og du bør ikke tage mere end 5mg. hvis du er i tvivl så skriv det, vi ka' ikke ha du sidder og nikker eksamens bordet skaller, tro mig det er dybt pinligt.
Hvis det ikke er en eller anden hippie der fortæller dig du skal gå hjem og meditere eller "snakke med skole psykologen" (så kan du altid spørge om han tror du hedder Terkel og er i knibe :) ) Never trust a smiling hippie!
Ketogan, og andre opioder/opiater ville jeg forslå at du holde dig fra, kun hvis du virkelig ikke kan det med examer og du absolut ikke kan finde andet, og så kun hvis du ved hvad du har med at gøre. Men i det tilfælde kan du jo skrive og spørger hvad du så skal.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Sgu da ikke tage benzoer inden eksamen, med mindre det er zombie-eksamen du skal op til :P

Beta-blokkere, som Prom også skrev for syv år siden... Det er vejen frem... Har selv brugt dem tidligere, og har tænkt mig at bruge dem igen, næste gang den står på mundtlig eksamen. Og det har ikke en skid at gøre med, om man kan sit stof og er forberedt, klappen kan gå ned for alle/de fleste pga nervøsitet.

Medlem
Brugeravatar

bindegal skrev:
roche skrev:
bindegal skrev:

Nej, ikke hvis du holder din dose lille, jeg tro fratisk ikke der målt nogle nævneværdig "dumhed" i terapeutiske doser, og det er under ingen omstændigheder noget i forhold til tjald, jeg tror det sløver din hjerne mere at ryge et par dage før en exame, en en forsvarlig dosis benzo på examesdagen. Men det bedste er selvfølgeligt at gå til exame efter en god nats søvn og med et klart hoved. men for nogle af os kommer virkeligheden, forklædt som en hvid kanin :shock: , bare og spænder ben for den mulighed.
Hvis du er den type der sidder med svedige hænder, bankene hjerte inden du skal til exame, og har tildens til at gå i sort,så hold det i små doser, ikke blander det med andet (alkohol, opiater/opioder, tjald osv). Jeg vil faktisk tro at hvis du prøver at gå op til din læge og fortæller ham/hende sandheden, så er der en mulighed for du får en recept på et hurtig virknede benzo hvis lægen er et Mensch. Alprazolam 0.25/0,5 mg er nok det bedste du kan få.
Hvis du nu ikke kan få noget af din læge og det eneste benzo du kan du kan få fat på er et eller andet mystisk der ender på 'pam så findes der "benzodiazepiner sammenligning diagramer" på nettet, de bruger gerne stesolid (diazepam)10mg. som standart og du bør ikke tage mere end 5mg. hvis du er i tvivl så skriv det, vi ka' ikke ha du sidder og nikker eksamens bordet skaller, tro mig det er dybt pinligt.
Hvis det ikke er en eller anden hippie der fortæller dig du skal gå hjem og meditere eller "snakke med skole psykologen" (så kan du altid spørge om han tror du hedder Terkel og er i knibe :) ) Never trust a smiling hippie!
Ketogan, og andre opioder/opiater ville jeg forslå at du holde dig fra, kun hvis du virkelig ikke kan det med examer og du absolut ikke kan finde andet, og så kun hvis du ved hvad du har med at gøre. Men i det tilfælde kan du jo skrive og spørger hvad du så skal.

Altså... selv efter små 2 - 3 mg valium føler jeg mig små sløv og dummere...
Men jeg tager det nu også med lange mellemrum, dvs måneder imellem..
Ved ikke med andre personer, det er vel forskelligt fra person til person.
Jeg er ihvertfald enig med dig i at det er angstdæmpene -
Psychedelia's wiki : skrev:

Effekter

* Eufori (dette manifesterer sig i større grad ved nogle benzodiazepiner)
* Afslappede muskler
* Somnolens (dvs. lyst til at sove; dette er mere udtalt ved nogle benzodiazepiner end andre)
* Hæmningsfrigørelse
* Nervøsitetshæmmende
* Anterograd amnesi (man glemmer, hvad man laver, mens man er påvirket. Er mest udtalt ved doser, der er større end de terapeutiske)

Men stadivæk.. jeg vil nu mene man skal vide en del om benzer før man gør det..
Det kan virkelig virke forskelligt fra person til person, og især hvis man ikke får det rigtige

Såså ?
Jeg er skam enig med dig i at hashryningen er værre for hjernen hvis der ryges lige inden eksamen eller dagene inden, end et par benzoer er- men altså... tror jeg ville personligt få et bedre resultat under en hashrus - evt efter 3 bonghoveder, end jeg ville på benzoer, om det så kun er 2 mg vi taler om :)
Men vi kan da lade det komme an på en prøve ? det kunne være helt sjovt.. selv om det godt nok er længe siden jeg har gået i skole syndes jeg hehe ;)

...... jeg tror bestemt ikke at min læge ( hvis han er sund og fornuftig oven i roen ) ville give mig recept på benzoer, hvis jeg fortalte ham at jeg var skide nervøs pga eksame.. er du sindsyg ? ( undskyld sproget )
Ved godt at 0,5 ikke er meget, men tror sku ikke lige lægen bare giver dig det uden videre ?
Ved du godt hvor let afhængelig du egentlig bliver af det ? eller " kan " blive af det ...

Hvis jeg bare spurgte min læge om sådan noget ville han grine af mig, og stikke mig et par baldrian piller evt med noget humle ekstrart i hånden... med god grund vil jeg mene.

Første gang jeg tog 5 mg diazepam ( roche ) / valium, blev jeg goooodt nok sløv og sumpet..
Jeg er også en lille gut... vejer vel 68 kg ? men siden det var så rart åd jeg lige 15 mg mere 10 minutters tid efter virkningen var begyndt, og så må jeg da lige love få jeg... gik i bræderne :) især oven på de mange mange bonghoveder jeg røg imens.. nå.. sorry - off topic :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Benzo ville i hvert fald nok være en dum ting.. Jeg tænkte også lidt på beta-blokere..
Jeg har selv en fandens eksamens angst!
Morpheus

Medlem

Går man med på præmissen om at misbruge sin hobby, til at klare sin skole bedre. Så vil jeg klart vælge kodein i moderate doser. Det kommer self an på, hvor tryg man er ved opiater/opioder. Men det giver et fysisk behag og ro, uden at man mister evnen til at tale og tænke klart.

Benzoer skal man virkelig være trænet i, før man skal forsøge sig med det til eksamen. Har det personligt sådan, at jeg især mister en masse navne/årstal, mens jeg er under påvirkning af benzoer.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I har måske ret, men kunne det være at benzoerne har virket fordi i har Røget først? For så slår de hårdt!
Men fare for komme til at lyde som gammel, så var det ikke uhørt at give benzoer til unge (HF, Gym) med eksamens skræk, da jeg gik i skole.
Med alderen Ryger jeg meget mindre, end da jeg gik i skole. Det var ikke fremmet for mig at ryge et par hoveder, inden jeg skulle i skole, sikker lige som mange her gør. Men når man ikke ryger daglig mere så mærker man hvor hæmmet ens korttidshukommelse bliver af tjald, men når man ryger dagligt lægger man ikke mærke til det. Tolerance har selvfølgelig noget at sige men, det er virkelig ikke så meget som man skulle tro, vi må nok se i øjnene at man ikke bliver klog af tjald, med så har det så mange andre andre gode sider.
Det er sandt at opiater/opioder nok er det stof der har den mindste virkning på ens intellektuelle kunnen, men jeg har et noget multivalent forhold til at foreslå det til andre, det hænger måske sammen med mit 15 års brug af den gruppe stoffer, og jeg komme let til at lyde som et reklame spot, hvis jeg begynder at skrive om dem + folk læser kun det de selv vil, så selv om jeg starter med en halv side med advarsler så husker folk kun de to liner hvor jeg forklare de gode ting ved O's.
Men hvis du Ryger og tager benzoer så komme både tjalden og benzoen til at virke dobbelt så stærkt, i forhold hvis du tager den hver for sig, så det er forståelig hvis men bliver lam selv af en smule benzo hvis man bare har røget et enkelt hoved, man glemmer tit hvor stærkt ens DOC er når man tager det dagligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]